Gå til innhold

GUIDE: Databruk i utlandet Derfor burde du kjøpe lokalt SIM-kort når du drar på ferie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg observerer at artikkelen er fra 2017, og den har ikke holdt seg godt. Kanskje lese gjennom en gang til og kanskje vurdere å observere komplettmobil sine nettsider, som inkluderer usa, pakistan, thailand, sveits, montenegro, myanmar og serbia i sitt EU+? I alle abonnementer? Da slipper man brått å foreta seg noe som helst i forhold til bruk. Det samme gjelder alle land i EU som nå også er listet opp..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lokal SIM har flere fordeler. Gratis samtaler og gratis SMS lokalt teller også. 

Har i flere år hatt telefon for to SIM-kort (det er det de litt misvisende kaller "tvillingSIM i artikkelen - tvillingSIM er hos f.eks. Telenor to SIM-kort på samme telefonnummer). 

Har man familie lengre tid i utlandet, er dette lurt for SMS er gratis over landegrenser når man sender til nummer som er roamet til utlandet. Koster ikke noe å motta :)

Lenke til kommentar

Over 11000 ganger billigere? Nei, den en er under 1/11000 av prisen.

Skjønner heller ikke hvordan noe kan være x ganger billigere... Hvis noe koster 100,hvor mye er to ganger mindre? Det må vel bli 100*2 =200. Altså 100-200 = -100. Betyr det at man får 100 penger...?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke hvordan noe kan være x ganger billigere... Hvis noe koster 100,hvor mye er to ganger mindre? Det må vel bli 100*2 =200. Altså 100-200 = -100. Betyr det at man får 100 penger...?

Ja, helt riktig det du sier der. "Dobbelt så billig", også et ofte brukt uttrykk av de samme folkene, er faktisk det samme som "dobbelt så dyrt".

Man kan si at den er 1/11000 ganger billigere hvis man har en egen trang til å bruke ordet "ganger".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær også obs på at ....? (om USA)

 

Med de som inkluderer bruk i USA, og pakker på 1GB for 99 kroner, så er det merkelig at dere merker USA som ja. Bruker en bare en eller to GB er det jo billigere med pakker fra Norge.

 

Jup, avhenger veldig av databruk også, inkluderer jobben med ekstra sim.
Lenke til kommentar

Vi er to familier (4 voksne og 4 ungdommer) på Road-trip i USA i 3 uker. Her er det LAAAAAANGT fra verdens raskeste nett. Både WiFi på hotellene og 4G fra T-Mobile (Komplett) er bare helt tragisk dårlig. Vi har vært i San Fransisco, Carmel by The sea, Highway 1 (null dekning langs hele ruta?), Santa Barbara, LA/Marina del Rey/Venice Beach og nå Las Vegas.

Lenke til kommentar

Hvordan er dette i sverige\danmark\polen\finland\russland etc? Mange land?

Hvor bør man kjøpe på flyplassen?

 

Hva hvis man har mobil som må ha nål for å bytte simkort? Slik blir tatt ifra i sikkerhetkontrollen.

 

Folk flest leter neppe i butikker etter 4g simkort med 50 GB datapakke til under 10 euro.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vi er to familier (4 voksne og 4 ungdommer) på Road-trip i USA i 3 uker. Her er det LAAAAAANGT fra verdens raskeste nett. Både WiFi på hotellene og 4G fra T-Mobile (Komplett) er bare helt tragisk dårlig. Vi har vært i San Fransisco, Carmel by The sea, Highway 1 (null dekning langs hele ruta), Santa Barbara, LA/Marina del Rey/Venice Beach og nå Las Vegas.

 

T-Mobile er vel det verste valget du kunne ha gjort. Skal du på roadtrip i USA må du velge enten Verizon eller ATT. Der vi bodde i ørkenen i USA, hadde T-Mobile et stort hull i dekningen i en by rett nord for oss. Helt tragisk.

Lenke til kommentar

Siterer meg selv fra fjoråret denne saken er sakset fra:

 

Ble i grunn mer forvirret av denne artikkelen. Jeg har Telenor, og 5 GB data inkludert. I følge Telenor kan jeg bruke mobilen akkurat som hjemme, dvs uten ekstra kostnad i Spania. Med andre ord, så lenge jeg ikke går over 5 GB data koster det meg ikke krone ekstra. Likevel er den klare anbefalingen her at jeg skal kjøpe lokalt SIM-kort? Hvorfor? Så lenge man ikke går utover sin inkluderte grense vil det jo aldri lønne seg å kjøpe noe man ikke trenger?

 

Det er ingen penger å spare på noe hvis man ikke trenger det. Heller ikke i år. Det burde stå med blokkbokstaver i starten av artikkelen...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...