Gå til innhold

– Final Fantasy VII Remake ble avduket for tidlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hever spørsmålet om hvorvidt dette spillet i det hele tatt lages for denne konsollgenerasjonen. Det er aldri noe sjakktrekk å gi ut spill helt på slutten av en konsolls levetid. Det kunne blitt en fantastisk launch tittel for PS5 riktignok, som anslås å være rundt 3 år unna. Det jeg er redd for er at spillet kommer ut på både denne generasjonen og neste, noe som vil legge en del tekniske begrensninger på spillet.

 

Blir spennende å se om de tar vekk the Honey Bee Inn (Brothel).. :p

 

Folk er blitt veldig oppmerksomme på sensur av japanske spill etterhvert og noe sånt kan føre til at spillet blir slaktet av alle som har et forhold til originalen. Jeg håper de tenker lenger enn som så.

Lenke til kommentar

Tar de vekk brothel så er det jo ikke en remake lenger. Håper de holder seg veldig tro til originalen, men etter katastrofen FFXV har jeg lave forventninger.

 

Katastrofen? Syns det var deilig forfriskende jeg.Solgte temmelig godt også. FF VII er snart 20 år, hvis gameplayet er det samme ser jeg ikke noe poeng, dette er en REMAKE ikke en REMASTER.

Lenke til kommentar

 

Tar de vekk brothel så er det jo ikke en remake lenger. Håper de holder seg veldig tro til originalen, men etter katastrofen FFXV har jeg lave forventninger.

 

Katastrofen? Syns det var deilig forfriskende jeg.Solgte temmelig godt også. FF VII er snart 20 år, hvis gameplayet er det samme ser jeg ikke noe poeng, dette er en REMAKE ikke en REMASTER.

Personlig synes jeg alt etter FFX har vært skuffende. Spilte XII og XIII mye på tross av dette. Ut fra det man har sett av gameplayen til VII remaken virker tur basert spilling uaktuelt. Hadde jeg kunne bestemme hadde jeg spilt uten voice acting og med tur basert kampsystem som i orginalen.

 

Litt av greie med at jeg ikke er noen fan av de nye utgivelsene tror jeg er nettopp pga voice actingen. Den forvrenger måten jeg oppfatter en karakter. Det er også derfor den orginale FFVII er så tidløs i mine øyner. Alle skaper sitt eget inntrykk av karakterene uavhengig hvor gammel man er eller hvor man kommer fra. På samme måte som i bøker.

Lenke til kommentar

Katastrofen? Syns det var deilig forfriskende jeg.Solgte temmelig godt også. FF VII er snart 20 år, hvis gameplayet er det samme ser jeg ikke noe poeng, dette er en REMAKE ikke en REMASTER.

Jeg fullførte FF XV ved å holde inne sirkel-knappen i 17 timer. Det er ikke et spill, det er en glorifisert animasjonsfilm.

Edit: Og en elendig sådan.

 

Men ja, er vel forskjell på remake og remaster. Remake nok ikke kjøpt av meg og mange andre om de ikke går tilbake til turn based combat, som er selve essensen i FF-spill.

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Folk er blitt veldig oppmerksomme på sensur av japanske spill etterhvert og noe sånt kan føre til at spillet blir slaktet av alle som har et forhold til originalen. Jeg håper de tenker lenger enn som så.

 

Akkurat den biten er veldig interessant, og potensielt en skikkelig hodepine for SE. Tar de det vekk vil folk protestere, men hvis lar det ligge går folk potensielt i spinn over japanske homostereotyper som fort kan bli litt politisk ukorrekte i 2018 (eller 2028, kanskje, spørs når det kommer ut).

Lenke til kommentar

Akkurat den biten er veldig interessant, og potensielt en skikkelig hodepine for SE. Tar de det vekk vil folk protestere, men hvis lar det ligge går folk potensielt i spinn over japanske homostereotyper som fort kan bli litt politisk ukorrekte i 2018 (eller 2028, kanskje, spørs når det kommer ut).

 

Ja, veldig spent på det.

 

Originalen har også en tegneserieaktig stil som passer veldig godt med at spillet ikke alltid tar seg selv seriøst, men å få den humoren til å fungere med en såpass realistisk stil som det legges opp til kan bli vanskelig. Faktisk er det lenge siden FF-spillene hadde noe særlig humor i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jaha?

 

Det så da ut til å fungere veldig fint for GTA5, God of War 2, Bully, Tony Hawk 3, The Last of Us, Tomb Raider, Beyond:Two Souls, Watch Dogs, og mange flere,

 

Spørs litt hva du legger i slutten. PS2 var i salg frem til 2013, og spilt lansert på den tiden ble ikke det helt store. 

Lenke til kommentar

Spørs litt hva du legger i slutten. PS2 var i salg frem til 2013, og spilt lansert på den tiden ble ikke det helt store. 

Det er ganske tydelig her at det er snakk om spill lansert på samme tid som et generasjonsskifte. PS4 har vært på markedet i bare 4 1/2 år, og har bare så vidt begynt å gå inn i sin siste fase før det neste generasjonsskiftet kommer. 

 

I 2013 var PS2 en tilnærmet "død" konsoll selv om den fortsatt fikk enkelte typer spill og var i salg hos enkelte forhandlere.

 

Sony's 2015 konferanse begynner å minne mer og mer om 2009-konferansen forresten. En del kule annonseringer der og da, men i ettertid har den vist seg å være noe misvisende. Når det er sagt ser jeg fortsatt på den konferansen som en av de beste E3-presentasjonene de 10 siste årene.

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske tydelig her at det er snakk om spill lansert på samme tid som et generasjonsskifte. PS4 har vært på markedet i bare 4 1/2 år, og har bare så vidt begynt å gå inn i sin siste fase før det neste generasjonsskiftet kommer. 

 

I 2013 var PS2 en tilnærmet "død" konsoll selv om den fortsatt fikk enkelte typer spill og var i salg hos enkelte forhandlere.

 

Tydelig og tydelig, det kommer jo helt an på når spillet faktisk dukker opp. :p Er en reell sjanse for at vi snakker om en Last Guardian-situasjon her.

 

Japanerne er også en del tregere med å hoppe over på en ny konsollgenerasjon enn vi er her på berget, noe som er grunnen til at blant annet Yakuza 5 og Yakuza 0 primært ble laget for PS3. I utgangspunktet skulle de ikke komme ut her i det hele tatt, siden Sega ikke forventet noe særlig til salg på en "død" konsoll, men på grunn av masete fans så vi en digital only-utgivelse av 5, og en kraftig forsinket PS4-port av 0.

Lenke til kommentar

Tydelig og tydelig, det kommer jo helt an på når spillet faktisk dukker opp. :p Er en reell sjanse for at vi snakker om en Last Guardian-situasjon her.

 

Japanerne er også en del tregere med å hoppe over på en ny konsollgenerasjon enn vi er her på berget, noe som er grunnen til at blant annet Yakuza 5 og Yakuza 0 primært ble laget for PS3. I utgangspunktet skulle de ikke komme ut her i det hele tatt, siden Sega ikke forventet noe særlig til salg på en "død" konsoll, men på grunn av masete fans så vi en digital only-utgivelse av 5, og en kraftig forsinket PS4-port av 0.

..men hvis vi snakker om en TLG situasjon kommer ikke spillet til å bli lansert på PS4 og da blir sammenligningen med PS2 i 2013 unødvendig. Poenget som Gringorilla ville frem til var at spill som blir lansert like før eller etter et generasjonsskifte ikke nødvendigvis trenger å lide, og det er jeg helt enig i.

 

Jeg tror det er i Square-Enix sin interesse å sørge for at spillet blir kryss-generasjonelt med PC, PS4 og PS5 (og kanskje Xbox One og Xbox Scarlett hvis ikke S-E har en avtale med Sony), men som du sier kan det hende utviklingen vil ta for lang tid. Final Fantasy XV aka FF Versus XIII tok vel rundt 9 år før det kom ut hvis jeg ikke tar feil. :p

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

..men hvis vi snakker om en TLG situasjon kommer ikke spillet til å bli lansert på PS4 og da blir sammenligningen med PS2 i 2013 unødvendig. Poenget som Gringorilla ville frem til var at spill som blir lansert like før eller etter et generasjonsskifte ikke nødvendigvis trenger å lide, og det er jeg helt enig i.

 

Jeg tror det er i Square-Enix sin interesse å sørge for at spillet blir kryss-generasjonelt med PC, PS4 og PS5 (og kanskje Xbox One og Xbox Scarlett hvis ikke S-E har en avtale med Sony), men som du sier kan det hende utviklingen vil ta for lang tid. Final Fantasy XV aka FF Versus XIII tok vel rundt 9 år før det kom ut hvis jeg ikke tar feil. :p

 

Tolkning av en tolkning? Spørs helt på hva Spartapus mente, siden det er hans påstand som er utgangspunktet her. :p Om han med "på slutten" faktisk mente på slutten, eller bare ved generasjonsskiftet, bør du nesten spørre ham om. Det spørs også veldig på hvor nær vi er lansering av PS4. Om den annonseres på neste E3 vil nok situasjonen være ganske annerledes enn om det går enda et år før den avdukes.

 

Jeg tror det går an å gi ut en hakket bedre versjon på en nyere konsoll under et generasjonsskifte, men om du sitter med et spill, i utgangspunktet laget for ett system, som så kommer ut et par år ut i det nye systemets levetid, er det en reell fare for at det vil ha litt problemer. Igjen, The Last Guardian er et eksempel på det. Hadde det kommet ut i 2013 hadde det blitt mye bedre mottatt enn da vi endelig fikk det i 2016. I tilfelle Gran Turismo 6 valgte de å bare gi det ut på "forrige" generasjon, noe som gikk merkbart utover salget. På den annen side er FF en sterkere merkevare enn TLG, og ytelsen mindre relevant enn i et bilspill, så kanskje det ikke er så krise for FF7R.

Lenke til kommentar

Man kan lykkes med spill som gis ut relativt sent i en konsolls levetid, men det er en kjent sak at dette er en risiko og det er noe man vurderer når man utvikler nye titler. Jeg har ingen tro på at FF7-remaken kommer ut på kun PS4 mot slutten av dens levetid, men jeg er redd for at det kommer ut på både denne og neste generasjon og at det vil legge begrensninger på hva de kan gjøre med spillet, da japanske utgivere har en tendes til å ville gi ut spillet også på forrige generasjon i lang tid etter at en ny generasjon har kommet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er vanlig at når man ikke vet datoen på lanseringen så pleier det ofte å stå 31.Desember 2018, 19,20 etc. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...