Gå til innhold

Her er AMDs nye Intel-killer for «Ultrabooks»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg som har misforstått? For når jeg søkte på den samme prosessoren på internett så sto det 35W TDP: https://www.eteknix.com/amd-2700u-mx150-performance/

"Last of all, this information comes from an unverified source." står det i eteknix linken din.

 

Andre (nyere) kilder støtter det som står i artikkelen til tek.no

 

Techreport

Tomshardware

Står t.o.m på AMD sine sider

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kanskje jeg som har misforstått? For når jeg søkte på den samme prosessoren på internett så sto det 35W TDP: https://www.eteknix.com/amd-2700u-mx150-performance/

"Last of all, this information comes from an unverified source." Spikeren (søket) gikk litt skeivt inn når du slo med hammeren (google), ser det ut til :) Men det står også at artikkelen er en uke gammel, så jeg forstår hvorfor du valgte denne, og jeg forstår også at ikke alle leser absolutt alt på hver eneste webside :)

Lenke til kommentar

 

 

Nja. De som kjøper laptop for oppgaver som krever gode grafikkløsninger, kjøper som regel en med et skjermkort.

Dette er for notebook eller ultrabooks eller ka de kaller det. Intel har ikke noe å stille opp med der nå.

nei det er jeg enig i, men du får jo ultrabooks med f.eks nvidia mx150 eller 940mx osv.

 

Vel denne yter rundt det samme som MX150. Men vi får vente på tester å se :)

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Vet vi ved hvilken TDP tallene for AMD og Intels CPUer er?

 

De har jo alle TDP up/down konfigurasjoner, men de sier ikke ved hvilken TDP testene ble utført ved.

 

Ser jo veldig lovende ut, men det mest spennende blir jo batteritid da. De har vist god forbedring mot sine tidligere CPUer, men så var de og elendige på strøm i forhold til Intel. Folk kjøper tross alt ikke Ultrabook for ytelse, ikke at ytelsen er irrelevant, men batteri er veldig viktig. Jeg bruker Ultrabook med Intel CPU til gaming og går fint det, men av det jeg ser her ville jeg da heller valgt en AMD enn Intel pga CPU og GPU ytelse. Men likevel, selv om jeg tom gamer på den, så er batteriet viktigere enn begge de faktorene.

 

 

Se på tomshardware linken forøvrig. AMD har en test hvor de slår 950M i Time spy. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"samtidig som energieffektiviteten er redusert med inntil 58 prosent"

 

Norskkunnskapene er ikke på topp ser jeg, for artikkelen skriver om økt energieffektivitet, og ikke det motsatte. Regner med de tror de snakker om energiforbruket, for det kan godt ha redusert seg med 58%.

 

For de som ikke ser det, lavere energiforbruk betyr økt energieffektivitet, gitt at man kjører samme oppgave/belastning.

 

Da blir det spennende å se hva som kommer av produkter. Kunne gjerne tenkt med en ultrabook som MS Surface, men med lavere pris og samtidig bedre grafikkegenskaper uten at det går nevneverdig ut over batterilevetiden.

 

Har 1. utgaven av Surface Pro, som forsåvidt fungerer fint, men som er litt tung sammenlignet med andre ultrabooks, eller den føles ihvertfall slik ut. Samtidig synes jeg batteriet tømmes litt vel fort på den, så laderen må jeg alltids ha med. Men den fungerer fremdeles for bra til å rettferdiggjøre en utskiftning til ca 12000,-

 

De fleste konkurrerende maskinene som frister, ser jammen ikke ut til å være spesielt billigere, så da frister originalen mest. Og så mangler fremdeles 4G på maskinen, også hos konkurrentene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener det var noen som var ekstra begeistret for Ryzen på ett av de mer tekniske forumene. Ikke fordi ytelsen var så fantastisk i stasjonære maskiner, men fordi de var så effektive når du underklokket de, og at de derfor var veldig egnet for bærbare maskiner.

 

Slides viser HP Envy, teksten spesifiserer HP Spectre, kommer det til begge seriene?

Lenke til kommentar

Er bra at Intel kan få litt deng nå. Konkurranse er bra, og på ultrabooks har det ikke vært alternativer til Intel. 

Om testene viser at de har fått til bedre strømstyring og lengre batteritid så ser jeg ikke bort fra at det blir bytte i løpet av vinteren. 

Har egentlig vært litt hissig på Xiaomi Air 13.3" med i7. Veldig godt priset. Men kanskje dukker det opp Intel alternativ fra Xiaomi nå? Og kanskje blir det også muligheter for minst 16 GB ram også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...