Gå til innhold

Fingeravtrykkleseren på mobilen er ikke så vanskelig å lure


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr dette at jo fleire fingeravtrykk som man har registrert med tillatelse til å låse opp, jo meir sårbart er systemet for eit universalavtrykk med mange av dei vanligaste trekka i fingeravtrykk?

 

Og dette kan vell også løysast enkelt ved å i tillegg til å sjekke etter likheitstrekk på det lagra fingeravtrykket også avviser forsøk som har for mange særpreg som ikkje gir match.

Lenke til kommentar

Simulasjoner og ikke ekte telefoner? Fryktelig mye teori, veldig lite praksis her altså. Nå tror jeg ikke de fleste av oss bruker fingeravtrykk fordi vi innbiller oss at det er "bullet proof". Vi bruker det for å forhindre naboen, venner og kolleger ifra å komme inn på telefonene våre. Samtidig som det er en veldig rask, naturlig og effektiv måte å autentisere oss på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fingeravtrykk, ansiktskanner... Alt er bare salgsgimmick's

Jeg mente også dette inntil jeg fikk meg en Huawei Mate 9 Pro, der kommer den ikke i veien for å låse opp telefonen i motsetning til tidligere telefoner jeg har prøvd der jeg ofte merket at telefonen brukte 0.1 til 0.2 sekunder på å lese fingeravtrykket før den låses opp.

 

Men selvfølgelig er det tryggere å ha et 7-sifret passord uten automatisk opplåsning når 7 siffer er tastet inn :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Simulasjoner og ikke ekte telefoner? Fryktelig mye teori, veldig lite praksis her altså. Nå tror jeg ikke de fleste av oss bruker fingeravtrykk fordi vi innbiller oss at det er "bullet proof". Vi bruker det for å forhindre naboen, venner og kolleger ifra å komme inn på telefonene våre. Samtidig som det er en veldig rask, naturlig og effektiv måte å autentisere oss på.

 

Jeg tegna en hengelås, og den ser dritenkel ut å dirke opp. Hengelåser er nok ikke så sikre som vi tror.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe stort problem for mobilprodusentenene å gjøre det vanskeligere å låse opp mobilen. F.eks bruker folk gjerne samme finger ved gjentatte innloggingsforsøk. Om det registreres to helt ulike fingeravtrykk kan den gå rett til numerisk passord.

 

Det er vel større problem med at man klarer å finne fingeravtrykk fra andre steder som 3D printes på "falske fingre".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...