Gå til innhold

Snart kan du vite akkurat hvor vennene dine er i Google Maps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, dette blir for dumt. Tror det er på tide å skaffe seg den nye Nokia 3310...

 

 

Takk, men nei takk!

 

Har dere noen begrunnelser til hvorfor dere misliker dette? Med mindre man bare er på områder der alle kjenner alle og alle vet hvor alt er så er dette en veldig fin funksjon.

 

Dette er jo en genial funksjon. Det er mange anledninger hvor dette hadde vært kjekt, spesielt når man har venner som skal forsøke å forklare hvor de er. 

Helt enig! God funksjon som jeg har ønsket i Google Maps lenge. Har vært noen workarounds men de har ikke vært like bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hva om man ikke vil at andre skal vite hvor man er da? Da kan man heldigvis bare la være å dele posisjonen sin. 

 

Mulig jeg er litt sær, men dette virker som en ny måte å overvåke folk på.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hva om man ikke vil at andre skal vite hvor man er da? Da kan man heldigvis bare la være å dele posisjonen sin. 

 

Mulig jeg er litt sær, men dette virker som en ny måte å overvåke folk på.

For at hvem skal overvåke hvem? Altså at vennene dine overvåker deg? Alt her blir jo bare frivillig og du må selv skru på funksjonen. Om du ikke liker funksjonen fordi selskapene (Google osv) overvåker deg så gjør de det uavhengig av denne funksjonen. Firmaer vet mye mer om deg enn du tror.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hva om man ikke vil at andre skal vite hvor man er da?

 

Tviler på at denne funksjonen ikke blir valgfri (og sikkert skrudd av som standard). Min frykt er at dette er enda et steg til en fremtid hvor det blir en god del press på at man må dele hvor man befinner seg til enhver tid og kan til slutt bli rett og slett forventet eller ende opp som et krav. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Hva om man ikke vil at andre skal vite hvor man er da? Da kan man heldigvis bare la være å dele posisjonen sin. 

 

Mulig jeg er litt sær, men dette virker som en ny måte å overvåke folk på.

For at hvem skal overvåke hvem? Altså at vennene dine overvåker deg? Alt her blir jo bare frivillig og du må selv skru på funksjonen. Om du ikke liker funksjonen fordi selskapene (Google osv) overvåker deg så gjør de det uavhengig av denne funksjonen. Firmaer vet mye mer om deg enn du tror.

 

 

Jeg mener at dette kan brukes av Google f.eks til å samle inn data om hva slags butikker du besøker, og dermed skreddersy reklame til deg. Og bare fordi en funksjon er frivillig, så betyr ikke det at ALLE skjønner hvordan man skrur det av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er nok ikke noe veldig nytt nei, men jeg vedder på at det blir (blant annet) en hel del barn og tenåringer som blir tvunget av sine foreldre til å ha denne funksjonen på 24/7. Spesielt nå når det har blitt så enkelt som dette...

Endret av camxer
Lenke til kommentar

 

 

Hva om man ikke vil at andre skal vite hvor man er da? Da kan man heldigvis bare la være å dele posisjonen sin. 

 

Mulig jeg er litt sær, men dette virker som en ny måte å overvåke folk på.

For at hvem skal overvåke hvem? Altså at vennene dine overvåker deg? Alt her blir jo bare frivillig og du må selv skru på funksjonen. Om du ikke liker funksjonen fordi selskapene (Google osv) overvåker deg så gjør de det uavhengig av denne funksjonen. Firmaer vet mye mer om deg enn du tror.

 

 

Jeg mener at dette kan brukes av Google f.eks til å samle inn data om hva slags butikker du besøker, og dermed skreddersy reklame til deg. Og bare fordi en funksjon er frivillig, så betyr ikke det at ALLE skjønner hvordan man skrur det av.

 

Google loggfører allerede hvor du går.

Hvis du går inn på Google Maps appen, hamburger-meny øverst til venstre, og trykker på "Your timeline", så kan du se hvor du har vært, på hvilken dato.

(Gitt at du har skrudd på Sted, og gitt Google tilatelse)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvem avgjør om de er venner av deg? Kan hvem som helst legge deg til som venn og se din posisjon?

 

Nei selvfølgelig er det ikke slik. Noe annet ville ha skapt skandale og furore.

 

Du velger hvem du skal dele posisjonen med, og hvor lenge det skal vare (f.eks. én time fremover). Delingen går da bare én vei. Vennen du har delt med kan se hvor du er, men du ser ikke vennen din med mindre han/hun også deler med deg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...