Gå til innhold

Nå skal Facebook fange opp deprimerte brukere ved hjelp av kunstig intelligens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker det ikke. En av kategoriene er definert som "hate speech", og så løst som det ordet blir kastet rundt i dag, antar jeg at det blir enklere å kneble meningsmotstandere.

 

Det å forhindre selvmord er nok bare en bieffekt av at facebook nå ønsker større kontroll over hva brukerene skal påvirkes av, og ikke det som er primært i disse nye funksjonene. Hele pakken virker selvsagt mer spiselig når facebook sier at det er hovedessensen i de nye funksjonene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Da kan de sikkert avsløre terrorister også. Ikke basert på hva en terrorist måtte si, men basert på hva vennene sier om ham. "Du Gunnar, det var da fæslig mye kunstgjødsel hain Anders har kjøpt, da."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Jeg tror intensjonen er god, men jeg lurer litt på hvordan denne informasjonen vil bli behandlet. I land med stort fokus på privat helseforsikring kan tilgjengelig informasjon om mental helse til en enkeltperson gjøre utslag i prisen på forsikringen og kansje også om de kan bli dekket i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg tror intensjonen er god, men jeg lurer litt på hvordan denne informasjonen vil bli behandlet. I land med stort fokus på privat helseforsikring kan tilgjengelig informasjon om mental helse til en enkeltperson gjøre utslag i prisen på forsikringen og kansje også om de kan bli dekket i det hele tatt.

Nok en grunn til å ikke snakke om private ting på Facebook.

 

Edit: å være på fb er som om å be om å bli overvåket.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

At folk får problemer siden de gir fra seg sitt private rom som de psykologisk har behov for løses ikke av FB. De er heller en del av problemet enn løsningen. Det gjelder forresten det meste av næringslivet som selger falske substitutter for ekte behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...