Gå til innhold

Telenor lanserer data rollover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke komme med årspakke? Da man kjøper en datapakke kan det vare helt 1år eller til man bruker det opp?

 

Syns det er noe bra for forbrukeren.

Da det ikke er problem med det. Problemet de som har mye bruk kjøper fiber istedenfor.

Så har man 100\200 GB pakker hjelper det lite hvis kun 10\20 GB kan flyttes over neste måned.

Vertfall vil jeg mene det.

 

Skulle selv kjøpe datapakke hvis den hadde lengere levetid og man slipper å autofylle når pakken går tomt.

Da levrandørene vil helst låse kundene slik de må si opp avtalen selv, ellers forsetter de i løpene avtale til det blir sagt opp. Man må antakelig betale neste måned for å få 110\220 GB pakke så man kan jo si hva tjener man på det? Ikke stort.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke komme med årspakke? Da man kjøper en datapakke kan det vare helt 1år eller til man bruker det opp?

 

Syns det er noe bra for forbrukeren.

Da det ikke er problem med det. Problemet de som har mye bruk kjøper fiber istedenfor.

Så har man 100\200 GB pakker hjelper det lite hvis kun 10\20 GB kan flyttes over neste måned.

Vertfall vil jeg mene det.

 

Hvorfor ikke fri data? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Fordi hvis du mener ubegrenset data, måtte de begrense hastigheten til 10 mbit eller noe slik for ikke en person skulle overbelaste 4g+ nettet. Det er teoretisk mulig men da går nedlasting tregt. Eller kun ha fri hastighet på natten tidlig på morgen?

 

Men datapakken er ganske useriøst syns jeg ikke kan var 1-2 år, for det er jo samme for levrandøren når man bruker det, det belaster ikke nettet så mye. Men blir kanskje dårlig deal for fri roadming i utlandet.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke komme med årspakke? Da man kjøper en datapakke kan det vare helt 1år eller til man bruker det opp?

 

Syns det er noe bra for forbrukeren.

Da det ikke er problem med det. Problemet de som har mye bruk kjøper fiber istedenfor.

Så har man 100\200 GB pakker hjelper det lite hvis kun 10\20 GB kan flyttes over neste måned.

Vertfall vil jeg mene det.

 

Hvorfor ikke fri data? 

Tenk hvor tregt det hadde gått om folk hadde hatt fri bruk slik farten er nå til dags? Torrents.... nuff said

Lenke til kommentar

"Tilbudet gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg."

 

Regner med at dette i utgangspunktet gjelder for Telenor og Djuice som setningen står i forbindelse med. Men det vil forundre meg VELDIG om Telia ikke behandler oss som ble tvangsflyttet fra Tele2 like dårlig som Telia har behandlet oss fra første stund. Så det vil overraske meg hvis vi blir innkludert i denne ordningen hos Telia :-( !! Løftene fra Telia til oss fra Tele2 har vist seg å være løgn og bedrag fra første stund :-( !!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne rollover tjenesten er lenge etterlengtet! Stort sett så klarer jeg å holde meg innenfor den datamengden som jeg har men av og til så vet jeg at det hadde vært greit med noe ekstra. Spesielt i ferier og på mc-turer rundt i Norge. Har kjøpt noen tilleggspakker når det har vært nødvendig, men det er litt surt at når måneden er over så slettes det som er igjen der og man "taper" den datamengden som man ikke fikk brukt.

 

Å ha en årspakke virker som en grei løsning på den. Har man et 3GB abonnement så får man f.eks 36GB å bruke det året. Det hadde i hvertfall hjulpet meg veldig da jeg bruker mye i noen perioder og lite i andre perioder.

 

Denne rollover funksjonaliteten er jo litt av det samme så foreløpig så er jeg fornøyd....dvs dersom det kommer til bedriftsabonnement på Telia!

Lenke til kommentar

"Tilbudet gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg."

 

Regner med at dette i utgangspunktet gjelder for Telenor og Djuice som setningen står i forbindelse med. Men det vil forundre meg VELDIG om Telia ikke behandler oss som ble tvangsflyttet fra Tele2 like dårlig som Telia har behandlet oss fra første stund. Så det vil overraske meg hvis vi blir innkludert i denne ordningen hos Telia :-( !! Løftene fra Telia til oss fra Tele2 har vist seg å være løgn og bedrag fra første stund :-( !!

La meg anta at abonnementet du har fra Tele2 var et spesialtilbud du hoppet på rett før Tele2 ble solgt? Et tilbud Tele2 hadde med urealistisk lave priser, i den visshet om at de uansett skulle selges, så antallet kunder de hadde var viktigere enn hva de tjente eller tapte per kunde. I så fall har du vel nytt godt av disse urealistisk lave prisene og du subsidieres på mange måter av alle andre kundene Telia har i dag. Det er jo strålende at du får beholde antallet GB og månedprisen, men å også forvente at abonnementet skal forbedre seg over tiden er nok i overkant egoistisk og optimistisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

"Tilbudet gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg."

 

Regner med at dette i utgangspunktet gjelder for Telenor og Djuice som setningen står i forbindelse med. Men det vil forundre meg VELDIG om Telia ikke behandler oss som ble tvangsflyttet fra Tele2 like dårlig som Telia har behandlet oss fra første stund. Så det vil overraske meg hvis vi blir innkludert i denne ordningen hos Telia :-( !! Løftene fra Telia til oss fra Tele2 har vist seg å være løgn og bedrag fra første stund :-( !!

La meg anta at abonnementet du har fra Tele2 var et spesialtilbud du hoppet på rett før Tele2 ble solgt? Et tilbud Tele2 hadde med urealistisk lave priser, i den visshet om at de uansett skulle selges, så antallet kunder de hadde var viktigere enn hva de tjente eller tapte per kunde. I så fall har du vel nytt godt av disse urealistisk lave prisene og du subsidieres på mange måter av alle andre kundene Telia har i dag. Det er jo strålende at du får beholde antallet GB og månedprisen, men å også forvente at abonnementet skal forbedre seg over tiden er nok i overkant egoistisk og optimistisk.

Nei, la oss for all del ikke tenke moralsk på ting og heller gi kundene service pr krone. /s

 

Er forøvrig blant de som "hoppet på" tilbudet, og jeg vil si jeg har klart meg til nå. Fri roaming i EU vet jeg at jeg får iløpet av året, så det er ikke et problem. Data Rollover blir ikke så bittert om ikke jeg får det, da jeg skal innrømme at jeg sjeldent overstiger kvoten.

 

Men allikevel, prinsippmessig bør alle kunder i Tellia behandles likt på tvers av abonnement - ja, alle operatører for den saks skyld. Så Telenor og Djuice kan ta seg en bolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra Talkmore sine nettside:

Du kan spare data over så mange måneder du vil, opptil den inkluderte mengden data i ditt eget abonnement. (Har du for eksempel 3 GB inkludert kan du spare opp til 3 GB i tillegg)

 

Synd. Hadde vært fint om man kunne spart opp mye mer enn mengden data inkludert i abonnementet. Man kunne spart litt ekstra data til ferien i sommer, kanskje 30GB (5GB i 6 måneder) eller mer. Men likevel bra ordning.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Tilbudet gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg."

 

Regner med at dette i utgangspunktet gjelder for Telenor og Djuice som setningen står i forbindelse med. Men det vil forundre meg VELDIG om Telia ikke behandler oss som ble tvangsflyttet fra Tele2 like dårlig som Telia har behandlet oss fra første stund. Så det vil overraske meg hvis vi blir innkludert i denne ordningen hos Telia :-( !! Løftene fra Telia til oss fra Tele2 har vist seg å være løgn og bedrag fra første stund :-( !!

La meg anta at abonnementet du har fra Tele2 var et spesialtilbud du hoppet på rett før Tele2 ble solgt? Et tilbud Tele2 hadde med urealistisk lave priser, i den visshet om at de uansett skulle selges, så antallet kunder de hadde var viktigere enn hva de tjente eller tapte per kunde. I så fall har du vel nytt godt av disse urealistisk lave prisene og du subsidieres på mange måter av alle andre kundene Telia har i dag. Det er jo strålende at du får beholde antallet GB og månedprisen, men å også forvente at abonnementet skal forbedre seg over tiden er nok i overkant egoistisk og optimistisk.

Nei, la oss for all del ikke tenke moralsk på ting og heller gi kundene service pr krone. /s

 

Er forøvrig blant de som "hoppet på" tilbudet, og jeg vil si jeg har klart meg til nå. Fri roaming i EU vet jeg at jeg får iløpet av året, så det er ikke et problem. Data Rollover blir ikke så bittert om ikke jeg får det, da jeg skal innrømme at jeg sjeldent overstiger kvoten.

 

Men allikevel, prinsippmessig bør alle kunder i Tellia behandles likt på tvers av abonnement - ja, alle operatører for den saks skyld. Så Telenor og Djuice kan ta seg en bolle.

Telenor er ikke anderledes. Både Telenor og Telia videreutvikler bare "abonnenttyper som fortsatt er i salg".

 

Telenor har sagt at deres rollover bare vil gjelde for abonnenttyper som er i salg i dag. Det samme ser vi stort sett hos andre operatører. Når Telia kommer med sine endringer (både rollover og tidligere roam-like-home) så gjelder det abonnenttyper som er i salg.

 

Din type abonnement, som du tok med deg fra Tele2, er å regne som et "utgått abonnement". Du kan derfor ikke forvente at dette blir videreutviklet, enter det gjelder roam-like-home eller rollover.

Lenke til kommentar

 

 

Oppdatert: Nå har også Talkmore endret prinsipp slik at oppspart mobildata er tilgjengelig for bruk i ubegrenset tid.

 

TalkMore har akkurat klart å ta seg inn i tide hver gang jeg har vurdert å bytte pga nye gimmicker fra andre leverandører. De skal ha kred for det selv om de ikke er billigst.

Lenke til kommentar

Fordi overføringskapasitet er en begrenset ressurs, og dersom det var gratis ville folk bruke det til det ikke var igjen mer. Eventuelt måtte teleselskapene investere i så mye infrastruktur at prisene ville gå til himmels.

 

Derfor tipper jeg at månedsbasis fortsetter, og at Rollover ikke vil utvikle seg til å kunne spare opp mange ganger månedsmengden. Man må ha noen begrensninger. En annen mulighet kan eventuelt være et "Smart" abonnement der man får fri data men må godta hastighetsregulering basert på kapasitet på stasjonene som til enhver tid vil styres av prioritert lastbalansering mtp på sikkerhet, dekning, og diverse regler. 

Lenke til kommentar

La meg anta at abonnementet du har fra Tele2 var et spesialtilbud du hoppet på rett før Tele2 ble solgt? Et tilbud Tele2 hadde med urealistisk lave priser, i den visshet om at de uansett skulle selges, så antallet kunder de hadde var viktigere enn hva de tjente eller tapte per kunde. I så fall har du vel nytt godt av disse urealistisk lave prisene og du subsidieres på mange måter av alle andre kundene Telia har i dag. Det er jo strålende at du får beholde antallet GB og månedprisen, men å også forvente at abonnementet skal forbedre seg over tiden er nok i overkant egoistisk og optimistisk.

 

Abonnement til 50kr/md inngått flere år før sammenslåingen ble endret til 150kr/md like etter sammenslåingen og vil gå opp til 200kr/md i løpet av 2017. Jada, med mer inkludert, men hvis man uansett bruker telefonen lite så hjelper ikke det så mye. Så nei, jeg føler meg ikke så veldig subsidiert. Faktum er at etter at Tele2 ble oppkjøpt finnes det ingen telefonabonnement beregnet på folk som bruker telefonen lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...