Gå til innhold

Nå kan du laste ned MacOS Sierra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjerringa bruker Macbook Pro 13 som jeg kjøpte i 2009 enda.. Den har viftestøy som et fly, å blir like varm som en vedovn, men den fungerer foruten det.

Prøv å åpne den opp, og rens støv fra vifteuttaket.

Det var problemet med en venns macbook pro 13 fra 2008 for litt tilbake.

Ja, den virker fortsatt helt fint den også:p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjerringa bruker Macbook Pro 13 som jeg kjøpte i 2009 enda.. Den har viftestøy som et fly, å blir like varm som en vedovn, men den fungerer foruten det.

 

Kjerringa har en HP HDX18 1000 som jeg kjøpte i 2009 enda. Den er dønn stille, blir ikke varm, og fungerer som bare juling.

 

Den kjører forøvrig Windows 10, men hva var egentlig poenget?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Min hvite Macbook 2008 mod virker helt fint uten noe form støy, det eneste jeg har gjort er å bytte batteriet på den.. :) Så har den en mikroskopisk sprekk i chassiset.. :)

 

Ja, de chassiene hadde vel en tendens til å bli mer sprø med åra, og kunne sprekke mer eller mindre av seg selv. Høres ut som din har det stort sett greit da.

Lenke til kommentar

Min hvite Macbook 2008 mod virker helt fint uten noe form støy, det eneste jeg har gjort er å bytte batteriet på den.. :) Så har den en mikroskopisk sprekk i chassiset.. :)

 

Hvorfor sjekker du chassiset med et mikroskop for å finne sprekker på en PC fra 2008?

 

Jeg har en ASUS PC fra 2007 som fungerer helt fint. Mange eldre PCer som fungerer bra etter flere år :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hvorfor sjekker du chassiset med et mikroskop for å finne sprekker på en PC fra 2008?

Vel, det var vel ikke det jeg skrev.. var det vel? Jeg sa at den har en mikroskopisk sprekk i chassiset! Noe som i og for seg er bra for ei gammel maskin i plastikk chassis. ^^

Lenke til kommentar

 

Hvorfor sjekker du chassiset med et mikroskop for å finne sprekker på en PC fra 2008?

Vel, det var vel ikke det jeg skrev.. var det vel? Jeg sa at den har en mikroskopisk sprekk i chassiset! Noe som i og for seg er bra for ei gammel maskin i plastikk chassis. ^^

 

 

Det er ikke vanlig at maskiner sprekker selv om de er av plast, det er et macbook-spesifikt problem.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ville ha kjøpt Mac OS til min selvbygger pc eller laptop hvis det var mulig. Men Apple nekter deg å kjøpe frittstående OS. Så lenge Apple har slike holdninger kommer jeg aldri til å kjøpe en Mac. Hvorfor støtter folk et selskap med slike verdier. Ikke vil de støtte felles standarder slik som usb-c, ikke vil de ha nvidia i laptopene sine, ikke bryr de seg om kundene sine og fjerner minijack lenge før folk flest har gått over til Bluetooth. Snart fjerner de sikkert minijack på laptopene sine også.

Men siden Apple er "kule" og folk er låst til økosystemet deres får de aldri kritikk fra forbrukerne sine.

Lenke til kommentar

ikke vil de ha nvidia i laptopene sine

 

Det meste av det andre du skriver virker greit nok, men hva har NVIDIA med saken å gjøre?

 

ikke bryr de seg om kundene sine og fjerner minijack lenge før folk flest har gått over til Bluetooth

 

 

De fjernet også Flash til store protester fra forståsegpåerne. Men folk flest brydde seg ikke nevneverdig. Jeg tror du overvurderer hvor mye kundene trenger minijack. Og da snakker jeg om "folk flest" og ikke en liten gruppe høylytte entusiaster.

Lenke til kommentar

 

De fjernet også Flash til store protester fra forståsegpåerne.

 

Er det ikke en forskjell på det å fjerne en føflekk og det å amputere en fot?

 

Forøvrig, er det ikke vanligere å laste ned ny OS-versjon fra Mac App Store enn fra iTunes?

Og er det noen som har registrert hvor stor download det er snakk om?

(Og hvilke Mac-årganger som støttes?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ikke vil de ha nvidia i laptopene sine

 

Det meste av det andre du skriver virker greit nok, men hva har NVIDIA med saken å gjøre?

 

ikke bryr de seg om kundene sine og fjerner minijack lenge før folk flest har gått over til Bluetooth

 

 

De fjernet også Flash til store protester fra forståsegpåerne. Men folk flest brydde seg ikke nevneverdig. Jeg tror du overvurderer hvor mye kundene trenger minijack. Og da snakker jeg om "folk flest" og ikke en liten gruppe høylytte entusiaster.

Det med å fjerne flash var forsåvidt riktig å gjøre og modig av Apple. Føler bare ikke det er overførbart til minijack diskusjonen. Den koblingen til lyd er helt fin, og selv om man i fremtiden vil gå mer over til blutooth er situasjonen slik at jeg ser mange på banen med ledningsbaserte hodetelefoner og propper. Hvis du kan vise meg en god undersøkelse som viser at minijack er en lite brukt standard skal jeg holde kjeft. Skal nevnes at jeg heller ikke kommer med statistisk data :p

Når det kommer til Nvidia i laptoper er argumentet mitt at ATI har i de siste årene hengt etter teknologisk, så hvorfor ikke levere det beste til sine kunder. De lager jo så fine maskiner ellers. Uansett vil valgfrihet komme kundene til gode.

Lenke til kommentar

Noen som har testet operativsystemet ennå? Sitter med det nå og er ikke mektig imponert. Virker som den største nye funksjonen er Siri, og hun er ganske ubrukelig spør du meg... Skal man sende meldinger til venner, opprette avtaler i kalenderen osv, er det greit at hun er på norsk. Men da skjønner hun ikke et ord engelsk!

 

"åpne opp Wunderlist" blir til "jeg fant dette på nettet om åpne opp vender lyst". Så åpne apps med engelske navn(omtrent alle), fungerer ikke. I tillegg må man si ting på riktig måte for at hun skal forstå, hvis ikke får du bare

"jeg fant dette på nettet om..."

 

Ellers fint lite interessant i dette OSet. Fleste nye funksjonene har jeg allerede gode apper til. For eksempel finne duplikater eller fjerne søppel, har jeg Gemini og Clean My Mac.

 

Noen som bruker Mac her i det hele tatt?:) Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Hva Apple kaller operativsystemet og hvordan de kommer frem til versjonsnumre er meg helt likegyldig. Derimot er det viktig at de leverer noe som fungerer tilfredsstillende og leverer akseptabel ytelse. Det har ikke Apple gjort på lang tid. Det er alt for tidlig å dømme Sierra, men jeg er skeptisk. Erfaringene fra den gradvise erosjonen mht stabilitet og feil som aldri blir rettet de siste årene tilsier at man må være forsiktig.

 

Jeg husker enda dagene da Apple med rette kunne benytte slagordet "it just works", men det er lenge siden. Etter noen år uten mac kjøpte jeg en macbook pro for lyd-redigering i 2013, og noe liknende puslespill av programversjoner, drivere og annet som må til får å få den til å virke tilfredsstillende har jeg aldri opplevd selv om jeg har fartstid i bransjen fra midten av 80-tallet.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha kjøpt Mac OS til min selvbygger pc eller laptop hvis det var mulig. Men Apple nekter deg å kjøpe frittstående OS. Så lenge Apple har slike holdninger kommer jeg aldri til å kjøpe en Mac. Hvorfor støtter folk et selskap med slike verdier. Ikke vil de støtte felles standarder slik som usb-c, ikke vil de ha nvidia i laptopene sine, ikke bryr de seg om kundene sine og fjerner minijack lenge før folk flest har gått over til Bluetooth. Snart fjerner de sikkert minijack på laptopene sine også.

Men siden Apple er "kule" og folk er låst til økosystemet deres får de aldri kritikk fra forbrukerne sine.

 

Åpenbart har du nok lang vei å gå for å forstå hvorfor Apple er et av verdens mest suksessfulle selskaper. Kort fortalt er et fritt OS første veien å gå hvis man ønsker å fjerne stemplet "it just works" eller "alltid en god opplevelse".

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ville ha kjøpt Mac OS til min selvbygger pc eller laptop hvis det var mulig. Men Apple nekter deg å kjøpe frittstående OS. Så lenge Apple har slike holdninger kommer jeg aldri til å kjøpe en Mac. Hvorfor støtter folk et selskap med slike verdier. Ikke vil de støtte felles standarder slik som usb-c, ikke vil de ha nvidia i laptopene sine, ikke bryr de seg om kundene sine og fjerner minijack lenge før folk flest har gått over til Bluetooth. Snart fjerner de sikkert minijack på laptopene sine også.

Men siden Apple er "kule" og folk er låst til økosystemet deres får de aldri kritikk fra forbrukerne sine.

 

Åpenbart har du nok lang vei å gå for å forstå hvorfor Apple er et av verdens mest suksessfulle selskaper. Kort fortalt er et fritt OS første veien å gå hvis man ønsker å fjerne stemplet "it just works" eller "alltid en god opplevelse".

Jeg forstår utmerket godt hvorfor selskapet er en stor suksess. Jeg vet de lager en del gode produkter. Jeg har ipad og er ikke bare Apple hater. Jeg føler man må da få lov til å kritisere Apple. Jeg kritiserer google også for en del ting. Jeg føler bare at forbrukerne til Apple er veldig ukritiske. Selv om man elsker et selskap er det lov å kritisere dem og kreve åpne standarder, eller ikke bare godta at de fjerner noe uten grunn slik som minijack.

Når det kommer til ipaden i forhold til mobilen føler jeg Android også bare virker. Jeg vet om folk som har dårlige iPhone opplevelser. Og jeg vet mange Apple frelste hater iTunes slik jeg gjør. Safari krasjer støtt og stadig.

Det hadde ikke vært noe problem og solgt MacOS, de kunne fortsatt superoptimalisert mot egen maskinvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...