Gå til innhold

Strex


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt sånn som vipps, mcash og mobile pay. Bare uten mulighet for en app?

 

Istedet for å introdusere nok en ny betalingsløsning så kan heller de eksisterende bli enige om kanibalisme, sameksistens eller at alle dekker alt. Har alle tre tjenester installert og venter tålmodig på at vi får en vinner som alle går for.

 

Strex virker lite interessant da det allerede er tre konkurrenter fra før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hos meg lyser følgende varsellamper:

 

Telenor-logoen (den skremmer mer enn Telia-logoen)

Liste over kunder/brukersteder er lik listen over premium-nummerne som brukes til å bestille ringetoner på nett. Betyr dette at man må sende SMS til premium-nummer for å bruke tjenesten?

Lista over brukersteder er kort. Ca fem perifere brukersteder nevnes, og i tillegg til dette skal Strex kunne brukes på flere tusen andre steder. Javel?

Fremgangsmåten for å betale er ikke tydelig beskrevet. Det burde være et minstekrav.

COWI er listet opp som brukersted. COWI selger ikke tjenester til privatpersoner. Derimot leverer de tjenester til parkeringsselskaper og ordninger for piggdekkoblater.

Strex tar ikke ansvar for feilbelastninger, men henviser istedet til brukerstedet. Noen av disse (hvis vi går ut fra lista over) er steder jeg ikke ville ha turt å handle med.

 

Dett liker jeg dårlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-329093

Minner litt om MPesa systemet fra afrika osv. der de betaler med SMS på mobiler som er så langt fra smarte som de kan bli?

 

Jeg liker ideen om å betale over SMS. Kanskje jeg kan plukke frem min Nokia C2-05 skyvetelefon og bruke den i det daglige :) hadde vært tøft å kunne legge igjen smartmobil og kort hjemme og bare gå "old-school".

 

 

P.S.: Jeg leste tråden på DinSide :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Tok sjansen på en liten reprise på DinSide, ja. Bare to kommentarer der så langt, noe som tyder på liten interesse for Strex. Navnet sier kanskje ikke så mye om hva slags tjeneste det er?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ja, jeg skjønte ikke hva det var etter de første reklamesendingene på TV og det vekket ingen interesse så jeg gadd ikke engang google det... ;) tenkte kanskje det var en bedriftstjeneste...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Om Strex har eksistert i annet navn tidligere og enda ikke gjort seg så bemerket som mcash, mobilepay og vipps har, så er det kanskje like greit å la selskapet forsvinne i historien.

Det har funnets lenge, men da bare som en lettere skjult tjeneste for dem som kjøper ringetoner, nyhetsvarsling og slikt per SMS. Det er først nå at de har gått ut og markedsført seg. Etter at Valyou la på røret og Sparebank1 var nødt til å kjøpe mCash (laughing all the way to the bank) har vi fire tilbydere av mobile betalingstjenester her i landet.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest Slettet-376f9

Strex: redning for mange som tror de kan bruke bankkort på ladestasjoner for elbil.

Masterpass: aner ikke hva det er, men jeg tror det er en tjeneste som husker adressen din på tvers av nettbutikker.

Vipps: kommer inn over alt. En stayer.

MobilePay: betalingens svar på Windows Mobile. Funker greit, men taper mot de store.

Lenke til kommentar

Strex: redning for mange som tror de kan bruke bankkort på ladestasjoner for elbil.

Masterpass: aner ikke hva det er, men jeg tror det er en tjeneste som husker adressen din på tvers av nettbutikker.

Vipps: kommer inn over alt. En stayer.

MobilePay: betalingens svar på Windows Mobile. Funker greit, men taper mot de store.

 

Angående Vipps vs MobilPay -

http://shifter.no/index.php/2017/02/13/kommentar-vips-vs-mobilepay-100-banker-ta-feil-konsolidering-losning/

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...