Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle systemer som ble testa var sammenlignbare. Og STOCK. Kan det hende du faktisk har dårligere score pgr av prosesser som du kjører i bakgrunn?. Btw je sa at RYZEN ville være vert det. ^^,

Problemet her er bare at vi inkje får samme resultat som videoen med 6900k. Dermed må det være en instilling i programmet som ikkje er helt lik. Er ikkje eneste som har det problemet :p

 

Stock 6950x 10core får 38 sekunder, altså treigere enn stock 6900k på videoen. Tweet til Amd er sendt, og vi på OCN venter på svar :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Uansett må vi vente på retail Ryzen og hovedkort før vi vet noe endelig om ytelsen. AMD sa Q1 2017, så senest Mars da. Folk som allerede har en 6900K @ 4.2+ Ghz vil gi jo ikke få noe særlig bedre ytelse av å kjøpe Ryzen. Blir nesten som å oppgradere fra 5960X til 6900K... Noe her gjorde jo det  :tease:

Lenke til kommentar

Can someone with a 6900K or 6950X please run the AMD Blender benchmark demo?

http://www.amd.com/en-us/innovations/new-horizon

You need Blender 2.78a: https://www.blender.org/download/

And the file AMD was using: http://download.amd.com/demo/RyzenGraphic_27.blend Thanks.

 

Rendered in 39 seconds with 6900k @ 4200mhz 3400mhz cl17-19-19 "stock"

 

 Jeg målte Zen i videoen til 35sekunder....

 

Så ut som om jeg fikk dårligere resultat enn 6900k stock i den videoen der :p Noe er galt en plass, enten hos meg eller en annen plass. Kanskje jeg ikkje skjønner programmet.

 

Edit: fikk 45,8 sekunder med helt stock maskin (default i bios).

 

Altså 6900k @ 3700mhz og minne på 2133 cl 15-15-15-35 6950x @ 4,3 ghz 3200mhz cl14 31.96 sekunder: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2924064/ Ja AMD har forandret noen settings....

 

 

"That's the issue people are having. The file they gave us has the settings possibly changed, so we can't get a comparable result using it, since to begin with their systems completed it faster than a setup exactly the same as theirs could do." 

 

 

Da har jeg funnet ut "feilen"

 

AMD sin config brukte rendersize på 150. Default i programmet er 200. 

 

Så nå fikk jeg 34,59sekunder på renderinga med stock 6900k.  :thumbup:

 

Da er det bare å sette på overklokkinga, for å se forskjellen.

 

29sekunder med overklokk på cpu 4,3ghz og minne @ 3400mhz cl 15

 

Det var det jeg tenkte at AMD hadde gjort noe i programmet ja :p

 

Da får vi bare se om Ryzen overklokker bra, så da er det opp til gudene og be om at Ryzen slår 29sekunder i blender testen :D

Endret av Nizzen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Can someone with a 6900K or 6950X please run the AMD Blender benchmark demo?

http://www.amd.com/en-us/innovations/new-horizon

You need Blender 2.78a: https://www.blender.org/download/

And the file AMD was using: http://download.amd.com/demo/RyzenGraphic_27.blend Thanks.

 

Rendered in 39 seconds with 6900k @ 4200mhz 3400mhz cl17-19-19 "stock"

 

 Jeg målte Zen i videoen til 35sekunder....

 

Så ut som om jeg fikk dårligere resultat enn 6900k stock i den videoen der :p Noe er galt en plass, enten hos meg eller en annen plass. Kanskje jeg ikkje skjønner programmet.

 

Edit: fikk 45,8 sekunder med helt stock maskin (default i bios).

 

Altså 6900k @ 3700mhz og minne på 2133 cl 15-15-15-35 6950x @ 4,3 ghz 3200mhz cl14 31.96 sekunder: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2924064/ Ja AMD har forandret noen settings....

 

 

"That's the issue people are having. The file they gave us has the settings possibly changed, so we can't get a comparable result using it, since to begin with their systems completed it faster than a setup exactly the same as theirs could do." 

 

 

Da har jeg funnet ut "feilen"

 

AMD sin config brukte rendersize på 150. Default i programmet er 200. 

 

Så nå fikk jeg 34,59sekunder på renderinga med stock 6900k.  :thumbup:

 

Da er det bare å sette på overklokkinga, for å se forskjellen.

 

 

Nice!

 

Nizzen rydder opp ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Unfortunately, comparing the AMD Ryzen with an Intel Kaby Lake i7-7700K is not an “apples to apples” comparison. This is because the AMD Ryzen is built on a standard 8-core per die technology whereas the i7-7700K is only sports 4 cores.

That being said, even with eight cores per die, the AMD Ryzen is still a bit cheaper than the Intel Kaby Lake counterpart. The AMD Ryzen is said to be priced between the $200 and $300 range while the i7-7700K Kaby Lake is at $350.

As the unveiling date draws to a close, more and more information will become available for the AMD Ryzen chip. The AMD Zen event, monikered “New Horizon,” will happen in Austin, Texas on Dec. 13.

 

Så det er tydlig disse cpuene ikke kan sammenlignes, har mistanke i7 7700K vil gjøre det bedre i gaming.

Men AMD Ryzen vil gjøre det bedre i VR kanskje virtualisering\videoredigering.

 

AMD har vel gjort samme feilen igjen ikke klart å nå like bra på overklokking som intel.

Det kommer jo ann på hva du bruker som sammenlignisgrunnlag?

Hvis du sammenligner en CPU til 300$ med en til 350$ og kun ser på hva de yter i spill pr dollar så er jo det en helt legitim sammenligning?

Lenke til kommentar

Unfortunately, comparing the AMD Ryzen with an Intel Kaby Lake i7-7700K is not an “apples to apples” comparison. This is because the AMD Ryzen is built on a standard 8-core per die technology whereas the i7-7700K is only sports 4 cores.

That being said, even with eight cores per die, the AMD Ryzen is still a bit cheaper than the Intel Kaby Lake counterpart. The AMD Ryzen is said to be priced between the $200 and $300 range while the i7-7700K Kaby Lake is at $350.

As the unveiling date draws to a close, more and more information will become available for the AMD Ryzen chip. The AMD Zen event, monikered “New Horizon,” will happen in Austin, Texas on Dec. 13.

 

Så det er tydlig disse cpuene ikke kan sammenlignes, har mistanke i7 7700K vil gjøre det bedre i gaming.

Men AMD Ryzen vil gjøre det bedre i VR kanskje virtualisering\videoredigering.

 

AMD har vel gjort samme feilen igjen ikke klart å nå like bra på overklokking som intel.

Gratulerer, nok en ubrukelig post fra deg.

 

Når skal moderatorer ta ansvar for denne typen, som ikke gjør annet en å vrøvle tull og provosere i trådene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det kommer jo ann på hva du bruker som sammenlignisgrunnlag?

Hvis du sammenligner en CPU til 300$ med en til 350$ og kun ser på hva de yter i spill pr dollar så er jo det en helt legitim sammenligning?

 

Sies Zen\Ryzen vil koste 300 dollar.

 

Men ser man prisen på AMD FX-9590

vil butikkene selge Ryzen til dobbel pris når den kommer i norge.

Ellers er det idiotisk.

En slik cpu er maks verdt halv pris selv brukt.

Lenke til kommentar

AMD brukte ikkje Render sample size på 150 alikevel! De brukte 100.

 

Plutselig ble ytelsen på RyZen nerfa.... Men dette bildet er ikkje fra livestreamen, så det kan godt være at de brukte 150 der... Fader... Vi venter til den kommer i butikkene :D

 

Jeg får 19.54 sekunder med sample size 100 på overklokka system.

 

 

 

Bildet var fra en annen event. Forbanna internett som kommer med missinfo  :confused:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Det kommer jo ann på hva du bruker som sammenlignisgrunnlag?

Hvis du sammenligner en CPU til 300$ med en til 350$ og kun ser på hva de yter i spill pr dollar så er jo det en helt legitim sammenligning?

 

Sies Zen\Ryzen vil koste 300 dollar.

 

Men ser man prisen på AMD FX-9590

vil butikkene selge Ryzen til dobbel pris når den kommer i norge.

Ellers er det idiotisk.

En slik cpu er maks verdt halv pris selv brukt.

 

 

Ehhh hæ?

 

Er du helt fjern eller? Hvorfor blander du en gammel FX-8350 inn i regnestykket til Ryzen's pris? Og hvorfor snakker du om bruktverdi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å illustrere hvor irrelevant en cpu er til blender rendering idag:

Cpu: 00:54:28

Gpu: 00:07:18 (Med Tiles: 256 x 256 og GTX1080+GTX780Ti)

Ingen sa at cpu er best i Blender, men de brukte nok blender siden det er gratis for folk å bruke, og det var lett å sammenlikne cpuer i noe som utnytter alle trådene fullt ut.. Fin sammenlikning av AMD synes jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

For å illustrere hvor irrelevant en cpu er til blender rendering idag:

Cpu: 00:54:28

Gpu: 00:07:18 (Med Tiles: 256 x 256 og GTX1080+GTX780Ti)

Ingen sa at cpu er best i Blender, men de brukte nok blender siden det er gratis for folk å bruke, og det var lett å sammenlikne cpuer i noe som utnytter alle trådene fullt ut.. Fin sammenlikning av AMD synes jeg.

 

Helt enig i at testene var gode. Jeg er ganske sikker på at det sitter en ryzen i maskinen min om et par måneder selv om jeg bruker blender mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...