Gå til innhold

Spontant kjøp av et GTX 980 ti.... aner ikke om jeg ble lurt


Querke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

prøv å finne noe på bruktmarkede her :) ikke 100% sikkert her heller selvfølgelig, men bedre enn finn vil jeg si (somregel bare entusiaster som selger her), desverre så vet også disse hva produktene er verd :p

Mange er nå greie med prisene.

Hvertfall liten sjanse for å bli lurt hvis man kjøper av kjente på forumet her.

Lenke til kommentar

 

Jeg mente overhodet ikke noe negativt, så dersom det oppfattes slik beklager jeg det.

 

Klart at når denne personen faktisk gir personnummer osv til TS, virker det jo som en fair trade.

Fordelen er jo også at nå har de som har lest denne tråden også blitt mer obs. 

Håper du får tilbake pengene, da har du fått en viktig læring samt komme helt smertefritt fra det :D

 

Hehe, null problem ;)

 

Ja håper folk er mer forsiktige enn meg, uansett om selger er en trivelig kar som gir deg hele sitt livs informasjon, så kan det faktisk være en som driter i sin sikkerhet for å få tak i penger.

 

Snakket med en kompis som jobber til politiet, han sier at han skal garantert få tilbake pengene mine ;)

 

Og on the bright side: Jeg kjøper meg et EVGA 980 ti SC+ av en kar på finn.no, han ville også bruke finn's betalingsgaranti, så dette blir vel en bedre handel :)

Noen som har erfaring med dette kortet bare sånn tilfeldig?

 

 

 

Ingen tvil om at du handlet naivt, Querke. Du fortjener dog å høre at du håndterer saken relativt bra i etterkant, og holder deg unna tåpelige utsagn som å involvere  torpedoer etc. 

 

Håper saken order seg og du får pengene tilbake. 

 

Jeg syns dog det er på sin plass å holde identiteten til vedkommende i tråden. Jeg syns ingenting om at vi skal skjerme kriminelle som lever på å lure godtroende nordmenn. Er folk som han som ødelegger tjenester som Finn, og er en av grunnene til jeg aldri forskuddsbetaler - og ironisk nok, aldri sender uten forskudd.  :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg syns dog det er på sin plass å holde identiteten til vedkommende i tråden. Jeg syns ingenting om at vi skal skjerme kriminelle som lever på å lure godtroende nordmenn. Er folk som han som ødelegger tjenester som Finn, og er en av grunnene til jeg aldri forskuddsbetaler - og ironisk nok, aldri sender uten forskudd.  :ph34r:

Uten at jeg på noe som helst måte ikke tror på TS her, så må man være forsiktige med å stemple navngitte folk som svindlere. For alt det vi vet kan det være id-tyveri, og at man stempler en helt uskyldig person som svindler.

 

Fram til vedkommende i allefall blir dømt, så synes jeg det er greit at identiteten holdes skult. Man skal heller ikke ta 100% av det som står på internett som god fisk.

Lenke til kommentar

Tror nok en del folk klarer å svindle folk, uansett om det er på dette domenet. Men har ganske god tro på finn's betalingsgaranti. 

 

Skal ikke gi ut noen full identitet svindleren, men kan nevne navnet Kay fra Stavanger / Sandnes-området.

 

Og er 99% sikker på det ikke er noe form for id-tyveri i min sak. 

Lenke til kommentar

Litt kjipt gjort hvis dere hadde en klar avtale, men skjønner jo også at han heller tok 1k mer hvis det ikke var så seriøst avtalt med deg. Det med at selger ikke kan trekke seg så heller ut som om det bare handlet om at du lider et økonomisk tap. Altså at du forhåndsbetaler frakt osv og deretter trekker han seg, vil jeg tro. Vil ikke tro du kan kjøpe kortet et annet sted for mer, og deretter påstå at det du betalte ekstra er økonomisk tap på din del, men det kan vel hende  :tease:

Lenke til kommentar

 

Det med at selger ikke kan trekke seg så heller ut som om det bare handlet om at du lider et økonomisk tap.
Nei, han kan ikke trekke seg, uavhengig av om kjøper lider et tap eller ei. Og et tap lider han, dersom han må kjøpe et dyrere kort et annet sted.

 

 

Da gjelder det vel bare for TS å bevise at de hadde en klar avtale da. Satse på at selger gir seg og ikke har solgt det enda.

Lenke til kommentar

 

Blæh :p dem får jeg aldri solgt løse, passer bare til zotac amp extreme :p

 

Edit: du kan jo komme med et bud da ;)

 

Sorry, men kan ikke noe om "modding" av skjermkort, så vil kjøpe et komplett med vifter. Desverre

 

 

Tja, du bør begynne å vurdere vannkjøling , da kan du fint bruke slike kort.

Problemet med vannkjøling er at det fort blir dyrt for noe bra og enda dyrere om du gjør feil :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...