Gå til innhold

ANMELDELSE: Batman: Arkham Knight


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig usikker på om jeg kommer til å kjøpe dette. Ble litt lei combat-en i forrige Arkham-spill, og er litt mett på åpen verden-spill. (Det blir laget helt sinnsykt mye av disse for tiden) At PC-porten ser ut til å være elendig gjør ikke ting bedre.

Likte egentlig slåssingen i Shadow of Mordor bedre enn noen av Batman-spilla. Antakelig fordi man faktisk dreper orkene i Mordor  :ph34r: Mye mer tilfredsstillende enn å bare gi knockouts. 

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra dere anmeldte det på konsoll, fordi hittil har PC versjonen vært en katastrofe. Nærmest alle klager på lav FPS, stutter, 30 FPS cap og div. ekstrem motion blur som ikke kan slås av og generelt dårlig grafikk instillinger.

 

Meg selv har jeg GTX 980, i7 5820k og får kun 20-25 FPS på maks settings, på lavest går det vel opp til rundt 30 selv med tweak som tar bort FPS cap.

 

IKKE KJØP PÅ PC, vent til de får rengjort toalettet av konsoll port fordi det stinker lang vei.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Bra dere anmeldte det på konsoll, fordi hittil har PC versjonen vært en katastrofe. Nærmest alle klager på lav FPS, stutter, 30 FPS cap og div. ekstrem motion blur som ikke kan slås av og generelt dårlig grafikk instillinger.

 

Meg selv har jeg GTX 980, i7 5820k og får kun 20-25 FPS på maks settings, på lavest går det vel opp til rundt 30 selv med tweak som tar bort FPS cap.

 

IKKE KJØP PÅ PC, vent til de får rengjort toalettet av konsoll port fordi det stinker lang vei.

 

Nå overdriver du litt. Har 40-60 fps med 770 gtx 2gb og 4690k.. Men har noe jævlig med stutter når jeg tilkaller batmobile og starter å kjøre.

Lenke til kommentar

 

Bra dere anmeldte det på konsoll, fordi hittil har PC versjonen vært en katastrofe. Nærmest alle klager på lav FPS, stutter, 30 FPS cap og div. ekstrem motion blur som ikke kan slås av og generelt dårlig grafikk instillinger.

 

Meg selv har jeg GTX 980, i7 5820k og får kun 20-25 FPS på maks settings, på lavest går det vel opp til rundt 30 selv med tweak som tar bort FPS cap.

 

IKKE KJØP PÅ PC, vent til de får rengjort toalettet av konsoll port fordi det stinker lang vei.

 

Nå overdriver du litt. Har 40-60 fps med 770 gtx 2gb og 4690k.. Men har noe jævlig med stutter når jeg tilkaller batmobile og starter å kjøre.

Overdriver? Les litt, ta en titt på div. artikler/forum om dette og du kommer til og se at jeg absolutt ikke overdriver. Jeg har sett folk si at de får 50-60FPS med lavere specs en det jeg har så er man heldig....
Lenke til kommentar

Nokk en pc spill let down og kidsa skriker igjen.... Kjøp konsoll versjonen.

Jeg har ikke en PS4 eller Xbox One. Jeg har en ganske beefy maskin. Så ditt svar er at jeg skal bruke flere tusen på en konsoll + spillet istedenfor at Rocksteady bare kan slippe et stabilt produkt på alle plattformer?

Endret av Akrabra
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg har hatt spillet til XBone siden lørdag, og er stort sett enig i anmeldelsen. Liker ikke akkurat Batmobilen, og selv om jeg liker slossing med hover-tank'en (aka Battle Mode), har det ingenting med Batman å gjøre. Man kan like gjerne lage et Superman-spill der man flyr gnennom ringer. Øh, vent... Superman 64, anyone? :p Arkham Asylum var bra fordi det føltes som om man var Batman, så da blir det jo litt feil å kjøre rundt i hovertank og plaffe ned folk. Seriøst, man kan skyte folk nå. Kanskje ikke sivile, men likevel. Skyter du en ubeskyttet person med tank har det ingenting å si om tanksen er laddet med dødelig ammo eller ikke. Fyren er og blir stein død. :p

Men alt i alt det beste spillet i serien uten tvil. Anbefales på det sterkeste. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

 

Nokk en pc spill let down og kidsa skriker igjen.... Kjøp konsoll versjonen.

Jeg har ikke en PS4 eller Xbox One. Jeg har en ganske beefy maskin. Så ditt svar er at jeg skal bruke flere tusen på en konsoll + spillet istedenfor at Rocksteady bare kan slippe et stabilt produkt på alle plattformer?
Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg fatter rett og slett ikke hvorfor folk tror PC-porter av AAA-spill skal være bra. Noen unntak er det jo, men størsteparten er skuffende. Lærer folk aldri?

 

On-topic har jeg hatt spillet til XBone siden lørdag, og er stort sett enig i anmeldelsen. Liker ikke akkurat Batmobilen, og selv om jeg liker slossing med hover-tank'en (aka Battle Mode), har det ingenting med Batman å gjøre. Man kan like gjerne lage et Superman-spill der man flyr gnennom ringer. Øh, vent... Superman 64, anyone? :p Arkham Asylum var bra fordi det føltes som om man var Batman, så da blir det jo litt feil å kjøre rundt i hovertank og plaffe ned folk. Seriøst, man kan skyte folk nå. Kanskje ikke sivile, men likevel. Skyter du en ubeskyttet person med tank har det ingenting å si om tanksen er laddet med dødelig ammo eller ikke. Fyren er og blir stein død. :p

 

Men alt i alt det beste spillet i serien uten tvil. Anbefales på det sterkeste. :)

Virker som om du sier at vi ikke har rett til og få et ordentlig produkt. Ja, i det siste har det vært helt jævlig med ports til PC, det betyr ikke at vi skal ta til takke for det vi får. Bra at Steam har fått refunds, forhåpentligvis gjør det en forskjell slik at utgivere ser at de ikke kan drive og gjøre hån på en slik måte. Jeg har betalt 25k får en ordentlig PC som skal klare og dra alt, 60+ FPS, bedre grafikk osv. men det er jo nesten ikke vits lenger siden de forbaskede tullingene ikke klarer og gjøre en halvt ordentlig jobb.

 

Det gjør meg jævla sur og grinete at de skal selge et produkt som er på mange måter ubrukelig. Hadde jeg kjøpt en Mercedes og fått den med vinduene knust og en lapp på sete hvor det stod "what did you expect" hadde jeg tatt den med på dynga og kjørt den gjennom en sånn metall knuser.

Endret av grimsonfart
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som om du sier at vi ikke har rett til og få et ordentlig produkt. Ja, i det siste har det vært helt jævlig med ports til PC, det betyr ikke at vi skal ta til takke for det vi får. Bra at Steam har fått refunds, forhåpentligvis gjør det en forskjell slik at utgivere ser at de ikke kan drive og gjøre hån på en slik måte. Jeg har betalt 25k får en ordentlig PC som skal klare og dra alt, 60+ FPS, bedre grafikk osv. men det er jo nesten ikke vits lenger siden de forbaskede tullingene ikke klarer og gjøre en halvt ordentlig jobb.

Redigerte posten min, men tydeligvis for sent. :) Alt jeg sier er at folk som deg absolutt bør lære av erfaring.

Lenke til kommentar

 

Virker som om du sier at vi ikke har rett til og få et ordentlig produkt. Ja, i det siste har det vært helt jævlig med ports til PC, det betyr ikke at vi skal ta til takke for det vi får. Bra at Steam har fått refunds, forhåpentligvis gjør det en forskjell slik at utgivere ser at de ikke kan drive og gjøre hån på en slik måte. Jeg har betalt 25k får en ordentlig PC som skal klare og dra alt, 60+ FPS, bedre grafikk osv. men det er jo nesten ikke vits lenger siden de forbaskede tullingene ikke klarer og gjøre en halvt ordentlig jobb.

Redigerte posten min, men tydeligvis for sent. :) Alt jeg sier er at folk som deg absolutt bør lære av erfaring.

 

Vell som sagt, siden Steam nå har refunds er jeg ikke lenger redd for og pre-ordre eller kjøpe spill som kan ende opp i fiasko. Generelt sett er jeg ikke den som flyr og vifter med lommeboken så fort det er et nytt spill som kommer ut om 6 måneder og har 5 bonuser viss jeg kjøper det nå, bare for og få det sagt.

 

Siden en god del av kopiene solgt på Steam sikkert har blitt refundert og folk strømmer til TPB ser de kanskje at slik praksis ikke er akseptabelt lengre.

 

Uansett, hele poenget er at de skal ikke være akseptabelt og utviklere/utgivere burde bli hengt på veggen.

Endret av grimsonfart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Siden en god del av kopiene solgt på Steam sikkert har blitt refundert og folk strømmer til TPB ser de kanskje at slik praksis ikke er akseptabelt lengre.

Så ung, så naiv. ;)

 

Heldigvis overga jeg meg ikke helt til den setningen, "kanskje", jeg ser at pirat virksomheten er ikke nødvendigvis bra for utviklingen av "pcmasterrace". Kom istedet med noe konstruktivt tilbakemelding om dette problemet, virker som om du ikke har noe annet og si? (viss ikke, ikke si det)

Endret av grimsonfart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Siden en god del av kopiene solgt på Steam sikkert har blitt refundert og folk strømmer til TPB ser de kanskje at slik praksis ikke er akseptabelt lengre.

Så ung, så naiv. ;)

 

Heldigvis overga jeg meg ikke helt til den setningen, "kanskje", jeg ser at pirat virksomheten er ikke nødvendigvis bra for utviklingen av "pcmasterrace". Kom istedet med noe konstruktivt tilbakemelding om dette problemet, virker som om du ikke har noe annet og si? (viss ikke, ikke si det)

Tja, hvis du vil ha noe mer utfyllende kan jeg vel skrive noen setninger.

 

For det første har vi uttrykk som "tomme tønner romler mest", og så videre. Du kan nok få spillet refundert på Steam, og du tror nok mange andre vil det. Men dessverre er det bare et fåtall spillere det er snakk om. Veldig mange enten bryr seg ikke om at spillet ikke er 100% perfekt, eller de dropper spillet uten å refundere det. Noen kjøper det i stedet på konsoll og blir ferdig med det. Andre igjen venter på en patch. Men som sagt, det er et fåtall spillere som faktisk refunderer det, og det er nok langt fra så betydelig antall at Rocksteady bryr seg. En av de grunnleggende tingene i markedsføring er at man alltid må regne med litt svinn. Selger du frukt vil f.eks noen være overmodne, noen vil bli stjålet, noen vil bli solgt til lav pris osv. Poenget er ikke å selge alt, men å sette prisen høyt nok til å dekke tapet og samtidig få fortjeneste.

 

Det samme gjelder Steam. Ved første øyekast ser det bra ut for oss forbrukere at det er så lett å refundere spill, men hvorfor tror du Steam gjør dette? For å være snill? Tvert imot, de gjør det for å tjene penger. Siden det er så lett å refundere spill og få pengene tilbake, er det veldig lett å kjøpe en drøss spill man ellers aldri ville ha tenkt på å kjøpe. Dette igjen gjør at mange kjøper langt flere spill enn de ville ha gjort før, og selv om noen blir refundert, er det mange som ikke blir det. Da sitter Steam der med noen tapte salg, men veldig mange nye de ellers ikke ville ha fått.

 

For det andre er piratkopiering bare bullshit. Du kan si hva du vil om det, om at det endrer måten spill lages på (og blir bedre), at du prøver å lære utviklerne noe og så videre, men det eneste du lærer dem er å finne opp nye, kreative måter å legge til kipibeskyttelse. Hvorfor tror du vi fikk "always on"? Hvorfor tror du vi sliter med DRM? Hvorfor tror du vi sliter med å måtte aktivere spill online? Hvorfor tror du XBone opprinnelig måtte aktivere spill online en gang i døgnet? Alt dette er på grunn av piratkopiering. Hadde piratkopiering ikke vært et problem, hadde vi heller ikke hatt noen grunn til å ha kopibeskyttelse.

 

For det tredje glemmer du at piratkopiering ikke gjør spill bedre, men verre.  Tenk deg om: Hvis du lager et spill til PS4, Xbone og PC, og hvis du vet mange vil piratkopiere PC-versjonen, hvorfor i all verden skal du da kaste bort tid og penger på å forbedre den, i stedet for å bruke tiden og pengene på å forbedre versjonene som ikke blir piratkopiert? Så hvis du piratkopierer, er du med på å gjøre PC-portene dårligere, ikke bedre.

 

For det fjerde har vi en lang rekke med AAA-titler av rimelig bra kvalitet, mens PC-porten er rimelig elendig. Det er alt for mange til å gidde liste opp alle, men alt fra Watch_Dogs til Need For Speed til Assassin's Creed sliter med dette, og det er langt, langt flere. Likevel lærer folk aldri. De hyper seg opp i månedsvis, kjøper det til PC og blir like skuffet hver eneste gang. Hvem tror du har skylden her? "Galskap er å gjøre samme ting om og om igjen og forvente nye resultater", var den en som sa. Tenk litt på den der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...