Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo-tråden [les førstepost]


Anbefalte innlegg

car_logo_PNG1668.png



Dette er en tråd der du kan bli kjent med bilmerket, diskutere nyheter, ditt siste kjøp, eller annet generelt rundt Volvo

* Hold en hyggelig og saklig diskusjon
* Diskusjon skal i hovedsak dreie seg om Volvo
* Respekter andre sine meninger, man trenger ikke alltid å være enige
* Trenger du hjelp til å feilsøke eller fikse bilen din så kan du bruke teknisk-forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=134
* Ellers så gjelder forumets Retningslinjer her også. :)

Mangler det en tråd om ditt favoritt-merke, så kan du sende PM til Gavekort, eller lage din egen tråd og kopiere denne førsteposten.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg var Torsdag på Ålesund Bil (nardo) å skrev kontrakt på en ny Ishvit Volvo V60 Twin Engine Momentum med Driver Support pakken og et par andre småtilbehør, min første nybil! 8-10 ukerers levering, blir nok noen lange uker dette :dontgetit: .

 

Som egentli Audi/VAG frelst var det ikke det enkleste valget, men det er ikke mange biler fra andre merker med 230 hester og over 600 nm med et noenlunde greit utstyrs nivå til 500 000,- plug in hybrid er og ganske fint igrunnen. At Ålesund Bil tilbydde 0,99% fastrente gjorde og valge vesentlig enklere. Tror dette kan bli veldi spennende :D

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Har et spesielt tilbud på en V60 nå, bra spekket til 200k (ny). Kan noen estimere en pris på denne på bruktmarkedet om 3 år? Da går jeg ut fra normal slitasje. Vet det er vanskelig, men alle råd mottas med takk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Om du får en ny V60 uansett hvilken utstyrspakke og motor så er jo det minst 150K under listepris burde jo det være en no brainer. Er dog ikke så lett å estimere hvilken verdi bilen vil ha om 3 år når vi ikke vet annet enn modellen.

Selvfølgelig. Det er en V60 D2 (120 HP) med Summum-pakken og litt ekstrautstyr (f.eks adaptiv cruisecontrol). Prøver å velge ekstrautstyr som vil gi en fordel når jeg skal selge den igjen, så her mottas også tips med glede.

Da er vel og merke prisen ca. 210k.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Først var det en T4 med utstyr som kom til å ende på 250K, nå ser jeg at du vist endret det til en D2 og en ferdig pris på 210K. Synst egentlig at det hørest ut som en deal som er litt for god til å være faktisk reell, men om den er det må jeg si jeg er intressert i hvordan du kom over en slik en deal. Men for å svare på det opprinnelige spørsmålet ditt.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62551630&searchclickthrough=true

 

Her har du en 3 år gammel D2 V60 med en noenlunde grei kilometerstand, og med mindre utstyr enn dealen du er tilbydd. Denne tror billia som er en ganske stor forhandler at de kan få nesten 240 000,- for. Det er da ikke urimelig å anta at du kan få noe lignende for en bedre utstyrt V60 om 3 år, selvfølgelig avhengi av hvordan den blir behandlet og kilometer stand

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Først var det en T4 med utstyr som kom til å ende på 250K, nå ser jeg at du vist endret det til en D2 og en ferdig pris på 210K. Synst egentlig at det hørest ut som en deal som er litt for god til å være faktisk reell, men om den er det må jeg si jeg er intressert i hvordan du kom over en slik en deal. Men for å svare på det opprinnelige spørsmålet ditt.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62551630&searchclickthrough=true

 

Her har du en 3 år gammel D2 V60 med en noenlunde grei kilometerstand, og med mindre utstyr enn dealen du er tilbydd. Denne tror billia som er en ganske stor forhandler at de kan få nesten 240 000,- for. Det er da ikke urimelig å anta at du kan få noe lignende for en bedre utstyrt V60 om 3 år, selvfølgelig avhengi av hvordan den blir behandlet og kilometer stand

Takk for godt svar. Grunnen til at jeg endret det var fordi det ser ut som det er vanskelig å få forsikring for meg på en t4.

 

Ja det er en god deal fordi det er en diplomatbil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Er det spesielle regler for kjøp av diplomatbiler? Toll og avgift?

Ja man betaler ikke VAT på ny bil. I tillegg er den i utgangspunktet billigere da man handler direkte med fabrikk (volvo). Det har også en kampanje med halv pris på ekstrautstyr i august, derfor jeg er keen på å kjøpe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+45613274

Veldig lite aktivitet her, så jeg drister meg til å spørre litt mer:

 

Var nylig å prøvekjørte en V40, og må si jeg ble meget negativt overrasket over utsikten fra førersetet. Veldig vanskelig å se fronten på bilen ved manøvrering, speilet i frontruta dekker alt for mye av synligheten forover og å se gjennom bakruten var vanskelig. Er dette vanlig på nyere biler? Har stort sett kjørt biler fra før 2000 og merker stor forskjell. Prøvde så vidt også en XC60 bare for å se forskjellen. Ble ikke videre imponert av utsikten her heller, selv om den selvsagt var bedre.

 

Bortsett fra dette så var det egentlig en god opplevelse. Automatkassen virket bra og selv D2-versjonen sparket helt ok. Setene var veldig gode og knappene i dashbordet var logisk og intuitivt konstruert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da vekker jeg liv i denne tråden igjen da det kan se ut som jeg får bilen min i morgen :fun:

 

Det skjedde noen saker i nederland som gjorde at Volvo prioriterer all produksjonen av hybridenne sine til nederland før en avgifts økning til nyåret, som videre gjorde at bilen min ble forskøvet helt til Desember... Ettersom jeg nå har solgt gamle bilen da det var planen at jeg skulle få Volvoen denne eller neste uke sa jeg igrunnen ganske klart ifra om at det ikke gikk da jeg ikke kan være billøs i 3 månder...

 

Jeg fikk da en utrolig kjekk telefon i kveld om at de hadde en V60 Twin Engine Summon med det meste av utstyr inne som de hadde pratet med volvo norge om og komt til enighet om at de kunne tilby meg for samme prisen som bilen jeg opprinnelig bestilte. Ekstra utstyre gjør at denne bilen normaltsett ville vært nærmere 50 000,- dyrere enn den opprinelige bilen jeg bestilte, eneste minuset med dette var jo at bilen var sort og ikke hvit som jeg i utgangspunktet ville ha, noe jeg igrunnen ser på som en bagatell, så jeg sa ganske kjapt ja til denne dealen. Så nå sitter jeg bare å tripper og er veldig spent på morgendagen  :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo en smaksak selvfølgelig, men jeg synst bilen tar seg godt ut i hvit.

 

Volvo-V60-D5-Twin-Engine-special-edition

 

Bilen ble dessverre ikke helt klar i dag da det ble litt kluss med registreringen og forsikring, å gå rett fra 2årig studie og ut i arbeid og til innkjøp av ny bil er ikke helt bra for kredittvurderingen din som forsikringselskapet måtte ta... Men vi fikk fikset det og bilen skal være leveringsklar rett etter arbeid i morgen :thumbs: 

Lenke til kommentar

Da var bilen overlevert, utrolig artig sak! overaskende mye skyv i Elmotoren alene igrunnen, kjørt ca 30 mil i dag å testet litt, vil si at mine forhåpninger ble innfrid og litt til :)

 

Knipset et bilde med mobilen rett etter henting, ellers har det for det meste gått i kjøring så det halvdårlige bildet for holde, blir sikkert tatt et par bilder med speilrefleksen over helgen.

 

21685983865_b5e9f3406f_k.jpg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...