Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo-tråden [les førstepost]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer, flotte biler! Jeg har selv hatt min "vanlige" V60 i 2 uker nå og er storfornøyd! Las at du ikke var helt fornøyd med den noe rotette midtkonsollen, noe jeg forsovidt kan si meg enig i, men på den andre siden er det knapt jeg har brukt knappene der noe særlig da en kan styre så og si hele infotainment systemet rett fra rattet som igrunn er overaskende intuitivt og enkelt å bruke, eneste jeg tar hendenne av rattet for å styre er klima anlegget og varme i setene.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Gratulerer, flotte biler! Jeg har selv hatt min "vanlige" V60 i 2 uker nå og er storfornøyd! Las at du ikke var helt fornøyd med den noe rotette midtkonsollen, noe jeg forsovidt kan si meg enig i, men på den andre siden er det knapt jeg har brukt knappene der noe særlig da en kan styre så og si hele infotainment systemet rett fra rattet som igrunn er overaskende intuitivt og enkelt å bruke, eneste jeg tar hendenne av rattet for å styre er klima anlegget og varme i setene.

 

Har nå kost meg med ny bil i 1,5 uke og skrevet en del om det her: http://blog.evilengineers.net/2016/01/en-uke-med-den-nye-bilen.html

Lenke til kommentar

Hadde akkurat min snart 4 år gamle V60 på EU-kontroll. Null hull.

Har ikke hatt noen problemer med "elektronikkfeil" på den, og Volvo OnCall (app) har også fungert stabilt.

(Jeg hadde i en periode en indikasjon på at vinduet på passasjersiden foran ikke var helt lukket, noe jeg ikke fikk til å stemme, så jeg antok at det var en sensorfeil eller en SW-bug, men ved nærmere granskning av 'bildet' på app'en så jeg at det var vinduet bak som ikke var lukket - og det viste seg å stemme; det sto et par millimeter ned ... My bad.)

 

Fortsatt godt fornøyd, men må si at både Cross Country og Twin Engine frister litt.

Har ikke helt blitt fortrolig med den nye fronten på S90/V90 ennå ...

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt min  V60 Twin Engine siden september, og det hele har vel egentlig bare vært en fryd, bilen fungerer til min faktisk store overaskelse helt suverent på vinterføre, hadde i utgangspunktet ikke helt troen på firehjulsdrift systemet ettersom det i utgangspunktet går ut på at en har en  160 hesters diesel med over 400 nm på fremhjulenbe og en liten elmotor på 70 hester og 200 nm på bakhjulene, men det sekundet jeg presser inn AWD knappen i dashbordet har ikke en eneste isette bakke vært istand til stoppe bilen så langt, vertfall noe helt annet enn A3en med FWD jeg hadde i fjor vinter. Faktisk, om en vil more seg litt på en tomm snøfylt parkeringsplass har bilen absolutt ingen problemer med å kaste bakenden ut og holde en firhjulssladd gående så lenge du bare vil, så det var vertfall årets store overaskelse for meg.

 

Ellers har jeg de siste måndene måtte gå gjennom min del av erting fra kompiser forde jeg i en alder av 25 år uten kone og barn har valgt å kjøpe meg en volvo stasjonsvogn, men etter en liten kjøretur har stort sett den tonen endret seg noe, over 600nm med drakraft kan ha den effekten :D

 

Så langt er vel det eneste jeg har å utsette på bilen at jeg ikke er helt fornøyd med automatkassa, siden denne bilen har 2,4 liters rekkefemmeren må jeg nøye meg med den gamle 6 trins automaten fremfor den nye 8 trins kassa som vistnok skal være mye bedre. Det hjelper på at elmotoren automatisk skyver til litt ekstra akkurat når bilen skifter gir, men er likevel ikke alltid jeg føler girkassen er så smooth som den kunne vært.  Men alt i alt er jeg storfornøyd!

 

Legger ut noen bilder av bilen med sida jeg omsider tok med meg kameraet ut i kveld. Ble selv ikke helt fornøyd med bildenne, skulle tørket bilen før bildenne ble tatt, samt det er en del skit nede ved kanalenne, men så mye salt de kaster utover veien her ble det vanskeli å få til noe bedre :shrug:

 

24024029330_d8e55c13cc_k.jpg

 

24319624415_87b07f4a34_k.jpg

 

23691395164_dfe21306bc_k.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Blev en V90 Twin i dag gitt. Kommer i från en mycket fin C-Klass 2013 som är en fantastisk bil, men Merca räckte inte helt fram denna generation.

Grattis med flott bil (for ca 1 år siden) :) For meg var det motsatt, men V90 har blitt en pen bil og med bedre plass enn i C-klassen.

Lenke til kommentar

 

Blev en V90 Twin i dag gitt. Kommer i från en mycket fin C-Klass 2013 som är en fantastisk bil, men Merca räckte inte helt fram denna generation.

Grattis med flott bil (for ca 1 år siden) :) For meg var det motsatt, men V90 har blitt en pen bil og med bedre plass enn i C-klassen.

 

Tack! Din C43 är ju drömbilen då, men i en annan prisklass.

Lenke til kommentar

 

 

Blev en V90 Twin i dag gitt. Kommer i från en mycket fin C-Klass 2013 som är en fantastisk bil, men Merca räckte inte helt fram denna generation.

Grattis med flott bil (for ca 1 år siden) :) For meg var det motsatt, men V90 har blitt en pen bil og med bedre plass enn i C-klassen.

 

Tack! Din C43 är ju drömbilen då, men i en annan prisklass.

 

Joda, veldig fornøyd, men også en annen type bil :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Blev en V90 Twin i dag gitt. Kommer i från en mycket fin C-Klass 2013 som är en fantastisk bil, men Merca räckte inte helt fram denna generation.

Grattis med flott bil (for ca 1 år siden) :) For meg var det motsatt, men V90 har blitt en pen bil og med bedre plass enn i C-klassen.

 

Tack! Din C43 är ju drömbilen då, men i en annan prisklass.

 

Joda, veldig fornøyd, men også en annen type bil :)

 

Fick den ultimata testen i veckan. 2 st, bägge 2 meter långa, hade god plats och till över i baksätet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I februar kjøpte jeg meg en Volvo v40 D2 CC, Ocean Race 2015-modell. Ikke særlig gode bilder, men legger ut.

 

xcF1XjH.jpg

 

I forgårs fikk jeg endelig på sommerfelgene. Synes de passer svært godt på bilen:

 

MBI6o6h.jpg

J95EmQS.jpg

 

Svært godt fornøyd med bilen, og er svært komfortabel og økonomisk å kjøre. Har det meste av utstyr jeg kan tenke meg. Automat, panoramatak, ocean race skinninteriør, adaptiv cruisecontrol og motorvarmer for å nevne noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...