Gå til innhold

Denne kan bli en farlig utfordrer til til Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mens vi ennå venter i spenning på forbrukerlanseringen av de behørig omtalte VR-brillene Oculus Rift kunngjøres det stadig nye VR-produkter som skal ta opp konkurransen. Nå har det dukket opp enda et par VR-briller som muligens kan bli en tøff utfordrer.

Ta opp konkurransen med et produkt som ikke er på markedet ennå? Vi får nå se hvilken av de som kommer først på markedet og dermed hvem som tar opp kampen med hvem.

 

En annen ting er at svært mange allerede eier en skjerm på 4-6 tommer som i teorien kan brukes til dette formålet. Vi trenger bare et hodesett å sette skjermen i, samt øyetrackingen. Eventulet også en måte å overføre bilde og lyd fra stasjonær/bærbar PC hvis man ikke vil nøye seg med telefonytelse.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg tipper at de pengene blir brukt på drinker.

Oculus og HTC/Valve har penger og ekspertise.

Jeg vil bli veldig overasket om dette bli et produkt som vil fortrenge noen av de to antatt store.

Veldig!

Men for all del, så ønsker jeg disse god tur, men uten mine penger - til baren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mens vi ennå venter i spenning på forbrukerlanseringen av de behørig omtalte VR-brillene Oculus Rift kunngjøres det stadig nye VR-produkter som skal ta opp konkurransen. Nå har det dukket opp enda et par VR-briller som muligens kan bli en tøff utfordrer.

Ta opp konkurransen med et produkt som ikke er på markedet ennå? Vi får nå se hvilken av de som kommer først på markedet og dermed hvem som tar opp kampen med hvem.

 

En annen ting er at svært mange allerede eier en skjerm på 4-6 tommer som i teorien kan brukes til dette formålet. Vi trenger bare et hodesett å sette skjermen i, samt øyetrackingen. Eventulet også en måte å overføre bilde og lyd fra stasjonær/bærbar PC hvis man ikke vil nøye seg med telefonytelse.

Kan du koble opp denne skjermen slik at du har lav nok latency? Har den forsåvidt også rask nok oppdateringsfrekvens til at den kan brukes?

 

Disse to punktene er jo regnet som meget kritisk for at folk ikke skal bli sjøsyk av brillene. 30-60 fps duger jo for de fleste, men det blir vel fort litt for lite med VR briller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Farlig utfordrer? Vel på den samme måten Khtulu eller Flying Spaghetti Monster kan utfordre en annen mainstream-religion... dvs i i verden av spekulasjon og fantasi, siden ingen av brillene eksisterer noen andre steder enn tegnebrett, Kickstarter og på det aller beste prototypenivå.

Lenke til kommentar

Oi, det var en del penger for noe som garantert ikke blir tilgjengelig fra mai neste år.

 

Dersom det blir bra, og utviklerutgaven blir bra nok til bruk, og gitt at du får beholde det fysiske utstyret og ikke kun et softwaremessig greie, så er summen ganske lav synes jeg. Men, det blir ganske mange hvis, hvis..

 

De må jo uansett gjøre det billig nok til at markedet er villige til å punge ut. Men, jeg kan godt tenke meg det vil kunne bli dyrere å måtte kjøpe den gjennom forhandlerleddene som kommer på senere.

 

Ellers har man jo også størrelse og barnesykdommer å tenke på. Kanskje revisjon 2, 3 og 4 vil være bedre, mindre eller ha flere fordeler.

 

Til hvilken plattform skal dette tilbys, Windows, PS4-konsoll eller hvor?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Oi, det var en del penger for noe som garantert ikke blir tilgjengelig fra mai neste år.

Hvorfor er det garantert at denne ikke blir tilgjenglig fra Mai neste år?

 

Fordi det er et Kickstarter-prosjekt. Jeg er tilhenger av Kicktstarter, jeg synes det er en fin plattform å lansere nye, spennende produkter på som ellers ikke hadde fått sett dagens lys, og jeg er en ivrig "bruker".

 

Men én ting har alle de jeg har støttet til felles: De rekker aldri tidsfristene sine.

 

 

Dersom det blir bra, og utviklerutgaven blir bra nok til bruk, og gitt at du får beholde det fysiske utstyret og ikke kun et softwaremessig greie, så er summen ganske lav synes jeg.

Ja, summen er lav hvis alle hvis-ene rundt produktet innfrir. F.eks. Pebble og en del angrer jeg ikke på. Manger er "helt OK". Mens noen har vært hårreisende dårlige.

 

Skal jeg bruke 2500 kr + moms på et produkt, så vil jeg gjerne vite om det fungerer skikkelig...

Lenke til kommentar

Utover dette er meningen at man kan få til en mer intuitiv sikteprosess i for eksempel førstepersons skytespill, ved at man kan plassere siktet ved å simpelthen rette blikket mot fienden, i stedet for at man må sikte ved å vri hele hodet i riktig retning.

Eye-tracking er helt klart en viktig del av VR fremover, men hele ideen om at man skal sikte ved enten å snu hodet eller vri blikket må alle utviklere kaste fra seg meg en gang, for det er *ikke* fremtiden for VR.

Lenke til kommentar

 

 

Oi, det var en del penger for noe som garantert ikke blir tilgjengelig fra mai neste år.

Hvorfor er det garantert at denne ikke blir tilgjenglig fra Mai neste år?

 

Fordi det er et Kickstarter-prosjekt. Jeg er tilhenger av Kicktstarter, jeg synes det er en fin plattform å lansere nye, spennende produkter på som ellers ikke hadde fått sett dagens lys, og jeg er en ivrig "bruker".

 

Men én ting har alle de jeg har støttet til felles: De rekker aldri tidsfristene sine.

 

 

Klart dem gjør. :)

 

Dette er i tillegg et prosjekt de har holdt på med siden 2013, så de har allerede hatt flere prototyper.

Til forskjell fra feks Oculus Rift, som hadde Kickstarter til en tidlig prototype..

Lenke til kommentar

Klart dem gjør. :)

 

Dette er i tillegg et prosjekt de har holdt på med siden 2013, så de har allerede hatt flere prototyper.

Til forskjell fra feks Oculus Rift, som hadde Kickstarter til en tidlig prototype..

Det kan være. Men historikken generelt på Kickstarter tilsier at det alltid finnes minst et uforutsett problem når man skal gjøre ting i større skala, selv om man har hatt en eller flere fungerende prototyper på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...