Gå til innhold

TEST: Samsung UE65JS9005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

". Det eneste vi undres over er hvorfor ikke de to kablene er farget i samme farge som bakdekselet. På den måten hadde de ikke skilt seg fra resten av TV-en, hvilket de nå gjør siden de er sorte. "

 

Sitter dere ofte å glor på baksiden eller? jeg har UE65HU8505 så det er kun 2 kabler hos meg og, men de er det ingen som ser da de er skjulte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.displaymate.com/Spectra_QD.html

http://www.displaymate.com/Spectra_22.html

 

Disse SUHD skjermene har lysspektre som er likere de du finner i OLED. Det er en av grunnene til at du får bedre farger. En veldig god nyvinning innenfor LCD teknologi, som gjør den likere enn OLED. Selvfølgelig vil nok aldri LCD nå nivået til OLED, men det gjør at teknologien vil klare seg bedre mot LG sine OLED frem til Samsung får ut sine OLED TVer

Lenke til kommentar

nor50: Jeg har noen DVD-er, men det betyr selvsagt ikke at jeg ikke nyter høyere oppløsning til svært mye annet. Jeg hadde allerede i 1996 praktisk nytte av høyere oppløsninger enn det, bare synd at ingen tv-er på den tiden støttet de oppløsningene jeg brukte. Det var i 1996 jeg oppgraderte til skjerm som taklet 800*600 oppløsning. I 1998 oppgraderte jeg videre til 1280*1024 og samme år begynte jeg å opparbeide meg eget kildemateriale med 1600*1200 oppløsning (scannede bilder fra fotoforhandleren). Sånn har det gått slag i slag.

 

At jeg fortsatt har noe kildemateriale med 720*576 piksler betyr ikke at jeg ikke samtidig har massevis av annet kildemateriale med høyere oppløsning og praktisk nytte av det.

 

Jeg skulle gjerne hatt mer enn 3840*2160 også, og det bryr meg fint lite om kringkasterne har falt av lasset for lenge siden.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettopp en 65" uten 4K. Vurderingen var at jeg neppe kom til å nyte særlig godt av det i løpet av det nærmeste året uansett, og dermed ikke ville betale såpass ekstra for det. Ideelt burde man selvsagt ha is i magen og vente til nye modeller er på plass, som igjen kanskje vil gi noen gode tilbud på dagens 4K-tv'er, men når man først har bestemt seg for ny TV.... :)

 

Per i dag har jeg ingen kilder med 4K. Et unntak er kanskje Netflix, men det fordrer slik jeg forstår at jeg kjøper riktig TV som har støtte for nettopp dette. Og selv da er det vel et fåtall serier som støtter det. Jeg vet bare om House of Cards.

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke noe smykke i stuen min. Vil bare ha en grei skjerm som har litt bedre spesifikasjoner. Om disse 50 tusen går til smykket, så er jeg ikke særlig interessert i å bruke penger på den delen. Må man finne opp nytt design hele tiden?

 

Hva skal jeg med buet skjerm også videre.

Lenke til kommentar

Kjedelig med en prislapp på 50 000 om Samsungs TVer fortsatt har så dårlige løsninger på kondensatorer at du må ha ny TV om 2-3 år... dvs rett etter garantitid (ref fransk dokumentar "Planlagt kort levetid").

 

"Evig eies kun et dårlig rykte"... Verden er ikke sort/hvit!

Lenke til kommentar

 

Hvem sitter med 576i som kilde i 2015???

De aller fleste TV kanaler sendes fortsatt i 576i, du har Nrk og noen andre kanaler som sender i 720P.

Kommer forhåpentligvis 4K Blueray snart å da kunne jeg vurdert å bytte ut min TV mot en 75" eller større 4K TV.

 

 

Jeg har VELDIG få kanaler som sender 576i, og så vidt jeg husker er det ingen av de kanalene jeg ser på som sender i det. Men har du ikke PC med høyere oppløsning? Konsoll? DVD/BD?

Lenke til kommentar

 

Kjedelig med en prislapp på 50 000 om Samsungs TVer fortsatt har så dårlige løsninger på kondensatorer at du må ha ny TV om 2-3 år... dvs rett etter garantitid (ref fransk dokumentar "Planlagt kort levetid").

 

"Evig eies kun et dårlig rykte"... Verden er ikke sort/hvit!

 

Og så..?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...