Gå til innhold

Denne superrealistiske grafikken kan snart dukke opp i spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som unreal engine har vist tidligere er jo at du får veldig bra grafikk iforhold til maskinvaren du har. Husker når Unreal Tournament 3 og Gears of War kom ut. Det var jo veldig bra grafikk og krevde ikke super-PC for å spille på ultra. Slik som Cryengine gjorde. Der måtte du jo vente i nesten 2 år før det kom ut bra nok maskinvare for å spille på ultra. :p

Derfor har jeg alltid vært fan av unreal engine. Unreal Tournament med OpenGL husker jeg også krevde lite iforhold til hvor bra grafikken ble. ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omgivelsene er intet mindre enn ekstremt realistiske, både når det gjelder teksturdetaljene, lyseffektene og ikke minst måten lyset reflekteres på de ulike overflatene.

Teksturer er jo bare foto man maler på flatene. Forseggjorte foto er lett å putte inn i hvilken som helst grafikkmotor.

 

Er det bump mapping eller anisotropi som skaper de flotte refleksjonene? Hva er gjort med lyseffektene for å få lyset så dust? Er det noe nytt ved grafikkmotoren eller bare veldig godt arbeid fra grafikerne?

Lenke til kommentar

Studer glass blomstervasene på gulvet så ser du at det fortsatt er en bit igjen til visuell realisme. Uansett, fra quake 3 motoren og fremover har man kunnet lage imponerende fremstillinger, men det kommer like mye an på kunstneren som på spillmotoren. Imponerende hvordan lyset faller av inn mot skyggene da, men det hjelper jo ikke viss glassobjekter ser ut som dem henger i løse lufta. Skal alltid så lite til for å ødelegge en illusjon.

Lenke til kommentar

Kul demo, men som beef sier, ikke akkurat et realistisk scenario for et spill. Men fortsatt intressant å følge med på utviklinga :)

 

Jeg kjenner ikke til realtime engines noe særlig, da jeg jobber med software renderers (arnold, renderman, mantra). Ser ut som indirect lightinga er baked, men regner med de retter seg inn om physically based rendering. Så mesteparten av jobben med teksturene er å tweeke normal, roughness (hvor shiny/røffe objektene er - for refleksjon) og albedo.

 

Hvis noen er intressert har allegorithmic skrevet noen greie guides som forklarer litt rundt PBR retta mot texture artists:

http://www.allegorithmic.com/pbr-guide

Lenke til kommentar

Absolutt bra, men det litt mye slideshow over denne presentasjonen.

Med bevegelige objekter, så falle glansbildet fra hverandre.

Man vil trenge en formidabel grafikkenhet for å få dette til i et spill, men jeg klarer å glede meg over framgangen, og en framtid med et stort potensiale.

Dette ligger trolig litt lengre fram i tid enn man håper på, men det vil komme - senere dessverre!

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke linke den videoen som er i 1080p@60fps. Er jo så mye deiligere å se på:

 

 

 

Ikke bare det, men den har en betydelig bedre musikksnutt vedlagt også. Pianotonene fra den andre videoen var jo grufullt å lytte til av en eller annen grunn.

Endret av G
Lenke til kommentar

Skal man først lage hyperrealistisk spillgrafikk, må man også forstå at lyset fra utsiden, ikke blir utbrent på denne måten, om man ser med menneskeøyner. Det blir heller ikke cromatic abberation eller støy. Alt dette bærer preg av at de forsøker å late som det man ser blir filmet slik. Snarvei, kalles det. Det var for all del pent å se på, men de har litt igjen, før de er der de bør være.

Lenke til kommentar

Flott dette her, jeg synes nå at det er viktigere med bedre spill og spill som varer lengre. Gir egentlig blaffen i grafikk. Ble feks skuffet over det nyeste Crysis spillet. Kom gjennom det på 7t. Heldigvis kjøpte jeg det på tilbud til 50lappen.

 

Vis spill får denne fantastiske grafikken så tenker jeg bare på hvor mye mer arbeid utviklerne får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...