Gå til innhold

YouTube skroter Flash


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det finnes mye ufortjent og fortjent hat mot Flash, så må en sak avklares: frem til nå så har Flash vært i visse tilfeller den eneste (!!!) måten å ha innholdsrike websider. Selv idag så har ikke HTML5 "fortrengt" Flash på alle måter, og HTML5 er fortsatt ikke helt ferdig og under utvikling.

Så Flash contra alle andre løsninger har frem til nylig tid vært omtrent den eneste løsningen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg sitter jo nå med nyeste, 35.0.1, men jeg har ikke prøvd html5 siden i høst å da virka det ihvertfall ikke, sleit en stund med å skjønne hvorfor, men når html5 suger så var jo løsningen lett, men skal prøve den linken over her, ikke at jeg ser fordelen med html5, men men, nå blir man vel tvunget over så like greit å begynne.

Lenke til kommentar

Flash har aldri irritert meg halvparten så mye som Java.

Java må oppdateres hver gang jeg skal bruke nettbanken, og den virker aldri.

Hver gang jeg installerer Java, påstår nettbanken at jeg må installere Java, som om den ikke allerede var installert.

Når jeg endelig får en versjon som funker, beholder jeg den i månedsvis tross sikkerhetshullene. Ellers får jeg jo ikke brukt nettbanken.

 

Nå en nettbanken endelig Java-fri.

 

Flash har aldri vært noe i nærheten så irriterende. Det fungerer nesten alltid, og CPU-bruk har jeg ikke merket så mye til på mine forholdsvis moderne datamaskiner.

Jeg opplever derimot HTML5 som noe mer hakkete, og brukergrensesnittet på Youtube i HTML5 opplever jeg som styggere. Det verste er at ikke alle videoene er tilgjengelige i alle oppløsningene.

 

HTML5 er nok fremtiden, men jeg jubler ikke over Flash sin død før HTML5 er helt ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...