Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Tore H. T.

Dessverre er det slik at noen ikke er fornøyd med denne telefonen, og det er flott at de poster det. Ikke til skrekk og advarsel, kanskje, men for at andre skal kunne vurdere om de vil gå for S6 (Edge). Det er på mange måter kjempebra telefoner, men på noen punter har de skuffet (noen). Det er veldig surt, når man har betalt iPhone-priser for dem.

Samsung lager normalt meget gode produkter, men på mobilfronten er produktjaget ekstremt stort. Jeg har selv både fjernsyn og kjøleskap fra Samsung, og de er særdeles bra, bare så det er nevnt.

At de som skriver profesjonelle tester om telefonene i så liten grad har oppdaget disse manglene, er rart, men derfor er det viktig å lese på ulike fora, hva kundene synes, og hvilke erfaringer de har. Jeg kjøpte selv en S6 i juni, men fikk levere den tilbake på DOA. Fikk til og med hevet kjøpet, uten at jeg ba om det selv. Jeg klaget på elendig 4G, dekning. Hadde telefonen under 24 timer, og fikk ikke testet ut batteriet, som noen også har klaget på. Har ennå noen bilder tatt med telefonen, og de var veldig bra. Hadde en Note 4 rundt juletider, og den var veldig bra. Solgte den på grunn av størrelsen, men har alltid angret litt...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var det mange som har hatt en dårlig opplevelse med sin S6/S6 Edge. Hadde lyst på ny tlf og bestilte en hos Netcom i dag. Håper eg blir fornøyd, selv om Samsung tydeligvis må fikse en hel del for å gjøre denne telefonen komplett.

 

Sånn er det med alle telefoner. Alltid noe som er feil, og det er som regel de forbrukerne som opplever feil  med sitt produkt som er i flertall på slike forum som dette. Kanskje ikke overraskende, da man gjerne ønsker å få kommentarer og sammenligne med andre som har problemer. Det skal sies at svakere dekningen er noe de aller fleste opplever, men det kommer igjen også an på hvilken telefon folk kommer fra.  

 

Selv er jeg veldig fornøyd med telefonen. Aldri vært mer fornøyd. Alt fra design til brukeropplevelse gir toppkarakter hos meg. Svakere dekning opplever jeg også, men det har foreløpig ikke skapt noen problemer for meg. Har 4G på de plassene jeg alltid har hatt det, men dekningen er kanskje 1 strek dårligere enn min gamle tlf (G3).

 

Forøvrig testet jeg fingeravtrykksensoren i dag. Nå har jeg bare prøvd den i noen timer, men veldig fornøyd hittil. Det tar ca like lang tid å låse opp tlf med fingeravtrykk som det tar å "swipe den opp", noe som gjør at jeg foreløpig kommer til å beholde fingeravtrykk-opplåsning. Vi får se hvordan den fungerer i lengden :)

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

tast følgende i feltet der du taster nummer for å ringe:

 

*#34971539#

 

Da dukker det opp en side med mange valg. Hvis du trykker den knappen det står "ISP VER CHECK" så vil det komme en popup på skjermen som viser bildebrikken.

 

Alle har samme frontkamera, men hovedkamera varierer mellom Sony og Samsung:

Isocell: SLSI_S5K2P2_FIMC_IS

Sony: SONY_IMX240_FIMC_IS

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Real-Madrid:

Flott for dere som er fornøyde med S6 :) :) Det er tross alt den beste telefonen Samsung har laget.

Det er ikke antall streker det kommer an på, men om man mottar signaler eller ikke. Det er klart, men jeg leste mange brukertilbakemeldinger før jeg besluttet å reklamere (og fikk hevet kjøpet). Jeg hadde tross alt betalt mye for telefonen.

Fikk testet fingeravtrykksensoren, og den fungerte uten feil for mitt vedkommende. Jeg aktiverte telefonen 20-30 ganger med sensoren den korte tiden jag hadde telefonen.

Sensoren skal da også være forbedret fra tidligere modeller, både ved at man kun trenger å legge fingeren på den (i stedet for å dra den over), samt at sensoren i det hele tatt er mer pålitelig. 

Jeg var, som tidligere nevnt også meget fornøyd med kameraet, samt med responsen (lynrask) og skjermen.

Vekkerklokken hadde færre innstillingsmuligheter enn jeg er vant med (også på Samsung). Jeg kunne velge snooze, men kunne ikke velge hvor mange minutter (den var forhåndsinnstilt på 5 minutter), og hvor mange ganger snoozingen jeg ønsket skulle gjentas. Det kunne jeg bl.a på Note 4.

Synes også den var litt ubekvem å holde i, grunnet kantene. Note 4 har noenlunde samme kanter, men den satt som støpt. Kanskje på grunn av den større bredden.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med min telefon. (S6 Edge, 64gb)

 

Jeg merker også at telefonen viser dårlig dekning, og når jeg sjekker signalstyrken viser den alltid -113dBm 0 asu. Dette gjør den uavhengig av antall streker, men gjelder bare ved LTE/4G dekning. Når jeg velger å kun ha 2g/3g så varierer signalstyrken hele tiden, og den oppdaterer seg "realtime".

 

Virker nesten som om LTE signalstyrken er bugged eller noe..

Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med min telefon. (S6 Edge, 64gb)

 

Jeg merker også at telefonen viser dårlig dekning, og når jeg sjekker signalstyrken viser den alltid -113dBm 0 asu. Dette gjør den uavhengig av antall streker, men gjelder bare ved LTE/4G dekning. Når jeg velger å kun ha 2g/3g så varierer signalstyrken hele tiden, og den oppdaterer seg "realtime".

 

Virker nesten som om LTE signalstyrken er bugged eller noe..

Det går igjen i trådene og jeg gjentar at signalstyrke på 3G og på LTE ikke skal sammenliknes 1:1

-113 dBm på LTE er godt nok ,mens på 3G er dårlig.

post-35394-0-26025500-1435877925.jpg

 

 

http://blog.industrialnetworking.com/2014/04/making-sense-of-signal-strengthsignal.html

 

 

post-35394-0-26025500-1435877925_thumb.jpg

 

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Synd at noen er lite fornøyd.

Jeg har siden lanseringen hatt en sort S6 flat 32GB

Dette med sign.styrken har jeg ikke noe probl med.

Jeg bruker 4G veldig lite.

Likevel oppdager også jeg at "strekene" har lite å si her.

Dekningen er der likevel. Og jeg har testet og det går glimrende (som også noen har påtalt her i det siste).

Har samme dbm som de andre her.

Lagg her og der er så godt som ukjent på min tlf.

Ingen problemer av større betydning har jeg med andre ting heller.

Kameraet tar faktisk nydelige bilder og video, som er min hovedprioritet.

(bruker nesten bestandig 1080p til vanlig videoopptak.)

Skjermen er fantastisk.

Skulle det være noe jeg vil påtale, må det være at telefonen er litt glatt og lett kan sprette ut av hånden.

Men, jeg begynner å bli vant til det.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

tast følgende i feltet der du taster nummer for å ringe:

 

*#34971539#

 

Da dukker det opp en side med mange valg. Hvis du trykker den knappen det står "ISP VER CHECK" så vil det komme en popup på skjermen som viser bildebrikken.

 

Alle har samme frontkamera, men hovedkamera varierer mellom Sony og Samsung:

Isocell: SLSI_S5K2P2_FIMC_IS

Sony: SONY_IMX240_FIMC_IS

 

Sjekket nå, jeg har isocell.

Lenke til kommentar

Ikke så stor forskjell i dagslys, men i mørket så er Sony betydelig bedre.

 

Tatt fra xda forumet:

Scene 1:

Isocell: http://i.imgur.com/MffCVHE.jpg

Sony: http://i.imgur.com/Poa1yED.jpg

 

Scene 2:

Isocell: http://i.imgur.com/S3c4Pn9.jpg

Sony: http://i.imgur.com/9VGDa4T.jpg

 

 

Problemet mitt er at tester er gjort med sony sensoren, også får man en helt annen når man kjøper telefonen. Selv om samsung ikke har lovt bort en spesiel sensor så er dette litt på kanten spør du meg..

 

Svaret samsung har til hele saken er at de fjerner muligheten til å sjekke hvilken sensor du har med android 5.1.1 

 

 

Edit: her er et eksempel i innendørs belysning. De er ganske like da, men bittelitt mer detaljer på den med sony.

http://i.imgur.com/fFWoN5q.jpg

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Lite spørsmål om de trådløse laderne.

 

Har S6 edge og den er såpass glatt at den rett og slett sklir av den trådløse laderen som fulgte med.

 

 

Denne: 

 

post-29624-0-03933700-1436032263_thumb.jpg

 

Det er en annen og nyere utgave å få tak i, denne:

 

post-29624-0-09776500-1436032304_thumb.jpg

 

Er det samme problemet med den?

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...