Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig ble det en gold platinum Samsung S6 Edge 64gb på meg. Eller.........satt aldri inn simkortet i den, syntes rett og slett fingeravtrykksensoren var så mye dårligere enn på iphone 6 at den er en vits.

Har forsøkt flere fingre og flere retninger, samme finger, flere avtrykk osv. Håper noe var galt med den siden den svært sjelden reagerte på første forsøk, noe mine iphone 6 alltid har gjort.

 

Mulig man ikke merker noe til det om man ikke har prøvd iPhone 6........

 

Så, det ble et meget kort møte med S6, ca 16 timer før den ble solgt for samme pris jeg kjøpte den for.

Kjøpte den av en seriøs kar som vet å behandle sakene sine forsiktig.

 

Just love my Samsung S5 a little bit longer:) Må ærlig talt innrømme at Lumia 640 var et vesentlig mer spennende og stabilt kjøp:)

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Det var rart, jeg synes fingeravtrykksleseren på min S6 Edge er den beste jeg har prøvd. Så en test og der konkluderte de med at den fungerte bedre enn på Iphone. Men det skal sies at jeg ikke har testet Iphone sin. Er veldig fornøyd med min Galaxy S6 Edge 64Gb grønn som jeg fikk helt gratis har testet den bare 4 dager men liker den foreløpig veldig bra. Hadde S5 før.

 

Galaxis

Lenke til kommentar

Det har skjedd noe merkelig med min S6.

 

I drop-down/notification baren hvor man har diverse hurtiginnstillinger, som Wi-fi, GPS, Bluetooth etc.. Så har hurtigknappen for Datatrafikk forsvunnet..! Selv om jeg trykker på "rediger" for å få opp hele listen er den sporløst borte.

 

Noen som har opplevd det samme, eventuelt har et løsningsforslag? :)

Lenke til kommentar

 

På fredag gjorde jeg noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre. Har hatt iphone siden 2009, testet Nokia et halvt år, men har vært prinsippfast - skulle aldri ha Samsung. Men så kom de med Edgen, og jeg var solgt... Iphone 5S'en med batteritid på 4 timer måtte byttes ut, og jeg er så langt veldig fornøyd med switchen, liker nye muligheter og annen brukeropplevelse.

 

MEN! Det er noen bugs ute og tusler som bekymrer meg litt.

 

Det mest alvorlige er at meldings-appen tuller. Siden fredag har den 3-4 ganger gitt melding om at appen har stoppet. Jeg har slitt med å få åpnet meldinger som kommer inn, og få sendt svar. Jeg tror problemet kom etter at jeg lasta over 30 000 smser fra den gamle iphonen via Samsung Switch-appen... Kan det være en sammenheng?

 

Jeg har også plagdes med en merkelig touch-feil. I Flipboard virket det som om noen trykte vilt på skjermen, alt åpnet seg, ble forsøkt delt, tastatur spratt opp og ned, det ble forsøkt slettet ord fra ordlista. En restart fiksa problemet. Eneste jeg hadde utsatt telefonen for da var lavt batteri, 5 % omtrent.

 

Og så plages jeg med et par småting som android-newbie:

Screenshot - hjemknapp og avknapp samtidig funker ikke. Får tatt ved å sveipe hånda over skjermen, men på Snapchat er det et dårlig alternativ. Hvordan får jeg den andre metoden til å funke?

 

På hjem-skjermen, så sveiper jeg stadig forbi den og havner i Briefing/Flipboard-skjermen, som bruker tid og strøm på å laste mye oftere enn jeg egentlig har ment. Kan den fjernes?

Gratulerer med en fantastisk telefon og overgang fra The Dark Side!  :wee:

 

At meldingsappen krasjer kan fort ha sammenheng med at du har importert så mange meldinger. Standard innstillinger er også at telefonen vil slette meldinger når du kommer over 1000 stykker. Det kan være dette som tar tid og fører til krasj. Men du kan i så fall ta backup av meldingene, og "Clear Cache/Tøm Buffer" i listen over apper. Det bruker ofte å hjelpe. I ytterste tilfelle må du velge "Clear Data". Da forsvinner alle meldinger. Så ta backup!

Fikk du en dråpe vann på skjermen eller noe annet rusk da den hang seg opp? Jeg har aldri opplevd det annet enn når man får noe på skjermen som vann eller lignende. Irriterende, men de er til tider ganske sensitive, de skjermene... Om det skjer flere ganger uten grunn må du ta kontakt med Samsung.

 

Hjem og skjermknapp er det som standard skal virke som screenshot. Du må holde begge nede samtidig i ca 1 sekund. Telefonen vi da vibrere og ta et screenshot. Det skal også gå an å dra kanten på håndflaten over skjermen - men jeg synest selv at den metoden er litt rar.

 

For å fjerne Briefing

 

 

Takker, mye nyttig her. Holdt for kort tid til at screenshot funka tidligere men nå får jeg til.

Har fått lasta ned en annen meldingsapp og siden har det gått problemfritt - uten å slette meldinger. Ikke hatt noen andre bugs av betyning. Litt lagg i sysemet som har fått meg til å spamme ufrivillig på facebook bare.

 

 

Hva skal man med 30000 sms'er i en telefon lurer jeg på ?

 

Hvorfor skal man måtte slette sms'er lurer jeg på? Jeg har så mange (alle siden 2009...) at jeg har ikke tid til å ta stilling til hva som er verdt å ta vare på eller ikke. F eks vet jeg at mange av ungenes gullkorn ligger i gamle meldinger som jeg en gang skal hente ut og skrive ned. Før på iphone hendte det jeg søkte opp info fa tekstmeldinger som lå på telefonen. Finnes det en sånn inern søkefunksjon på denne telefonen?

Lenke til kommentar

Det har skjedd noe merkelig med min S6.

 

I drop-down/notification baren hvor man har diverse hurtiginnstillinger, som Wi-fi, GPS, Bluetooth etc.. Så har hurtigknappen for Datatrafikk forsvunnet..! Selv om jeg trykker på "rediger" for å få opp hele listen er den sporløst borte.

 

Noen som har opplevd det samme, eventuelt har et løsningsforslag? :)

Kjent bug. Samsung er på saken. Skru tlf av og på
Lenke til kommentar

Har nå brukt min S6 i 3 uker, og må si meg utrolig fornøyd. Har fungert prikkfritt frem til nå. Det eneste minus er batterikapasiteten, som kunne vært bedre. Da er det greit med hurtiglader.

Det som imponerer mest, er kamera, og skjerm, samt kvalitetsfølelse, som er mye bedre enn noen tidligere Samsung mobil.

Lenke til kommentar

Det har skjedd noe merkelig med min S6.

 

I drop-down/notification baren hvor man har diverse hurtiginnstillinger, som Wi-fi, GPS, Bluetooth etc.. Så har hurtigknappen for Datatrafikk forsvunnet..! Selv om jeg trykker på "rediger" for å få opp hele listen er den sporløst borte.

 

Noen som har opplevd det samme, eventuelt har et løsningsforslag? :)

 

Hei hvilken S6 har du?

Flat eller edge? 

Hvor stort minne?

 

Var hos en kompis der han og dama hadde en sort og en hvit Edge 32GB med samme problem som du beskriver finner blant annet ikke Mobil Data knappen i drop down menyen det forsvant bare plutselig på begge to???

Søkte på ett Samsung S6 forum og det viser seg at mange har samme problem og Samsung har ikke noen annen løsning på problemet annet enn å ta en factory reset. Flere har gjort dette med hell og fått tilbake knappene men er jo en liten jobb å sette opp alt på nyttt igjen da :(

Testet å slå den av og på men det hjalp ikke :(

 

Samsung jobber med saken!!!

 

Har ikke blitt sånn på min S6 Edge 64GB Grønn enda heldigvis, lurte på om det bare var på 32GB versjonen dette oppsto?

 

Galaxis.

Endret av Galaxis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det har skjedd noe merkelig med min S6.

 

I drop-down/notification baren hvor man har diverse hurtiginnstillinger, som Wi-fi, GPS, Bluetooth etc.. Så har hurtigknappen for Datatrafikk forsvunnet..! Selv om jeg trykker på "rediger" for å få opp hele listen er den sporløst borte.

 

Noen som har opplevd det samme, eventuelt har et løsningsforslag? :)

 

Hei hvilken S6 har du?

Flat eller edge?

Hvor stort minne?

 

Var hos en kompis der han og dama hadde en sort og en hvit Edge 32GB med samme problem som du beskriver finner blant annet ikke Mobil Data knappen i drop down menyen det forsvant bare plutselig på begge to???

Søkte på ett Samsung S6 forum og det viser seg at mange har samme problem og Samsung har ikke noen annen løsning på problemet annet enn å ta en factory reset. Flere har gjort dette med hell og fått tilbake knappene men er jo en liten jobb å sette opp alt på nyttt igjen da :(

Testet å slå den av og på men det hjalp ikke :(

 

Samsung jobber med saken!!!

 

Har ikke blitt sånn på min S6 Edge 64GB Grønn enda heldigvis, lurte på om det bare var på 32GB versjonen dette oppsto?

 

Galaxis.

 

Samme problem her og, 64 GB edge versjon. Er skuffet over telefonen, data dekningen er ganske dårlig har nesten konstant 1 signal stripe når jeg er innendørs og baksiden tåler ikke en dritt mistet den fra lomme høyde og baksiden knuste. Hadde ikke vært for at det er en jobb telefon så ville jeg nok byttet den med No annet. Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

Jeg har fått problemer med at den ikke har kontakt med nett. Selv om den viser at den har full 3G-dekning (Hadde ved et uhell glemt å slå av WCDMA Only, og det kan være derfor. Må teste), nekter den å sende eller motta meldinger, kan ikke koble til nett eller ringe. Skal forhøre meg med operatør om den må sendes inn. Andre med lignende problemer? 

 

Også stjeler Google play services enormt med batteri, men dette vet jeg er softwareproblem, da det dukker opp på flere andre telefoner.

Lenke til kommentar

Flymodus er det letteste ja. Restart virker på samme måte. Den virker igjen, men problemet oppstår på nytt senere. Men det er ikke alltid lett å vite om den har fått problemer. Den viser tross alt full dekning. Så jeg må kjøre flymodus et par sekunder hver time for å være sikker. 

Lenke til kommentar

Kjent problem at Mobildata ikonet forsvinner. Løsningen er å ta en fabrikkreset da kommer alt tilbake. Samsung jobber med en løsning men den er enda ikke kommet. Husk å sikkerhetskopiere det du vil ta vare på. Du får på mobildata ved å gå på innstillinger og mobilnett også.

 

Galaxis

Lenke til kommentar

Mange takk for raskt svar!, var inne på Elkjøp,  men der hadde de ikke peiling å skulle ta kontakt med Samsung. Har en treningsapp som selvfølfelgelig kun kan aktiveres med mobildata ute i marka, å det var jævlig irriterende at at jeg ikke fikk de poengene jeg skulle hatt når mobildata ikke virket

Lenke til kommentar

Mange takk for raskt svar!, var inne på Elkjøp,  men der hadde de ikke peiling å skulle ta kontakt med Samsung. Har en treningsapp som selvfølfelgelig kun kan aktiveres med mobildata ute i marka, å det var jævlig irriterende at at jeg ikke fikk de poengene jeg skulle hatt når mobildata ikke virket

Gikk det ikke an å aktivere mobildata "manuelt" fra innstillingene? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...