Gå til innhold

GUIDE: Softmodding av Nintendo Wii (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fet sak (regner jeg med—basert på de to avsnittene før betalingsveggen ;)), men synes overskriften er smålig. Hvis man er interessert i spill for spillenes skyld og ikke bare for teknologien, blir ikke eldre konsoller “avdanket” (“utdanket” tror jeg ikke det er noe som heter?) så lenge det er massevis av unike opplevelser å hente. Og Wii har så definitivt den biten på plass.

 

Det ville være like flåsete, synes jeg, å kalle f.eks GBA eller PS2 eller for den del SNES “avdanket”. Ingen av dem er det for spillelskere.

 

avdanka a3; el avdanket a2, a4 (av ty abdanken 'takke til avskjed')

1 ofte neds el. spøk.: som har tatt avskjed fra tjenesten
en a- lærer
2 om ting: uttjent, gammel og ubrukelig
en a- lastebil
Endret av oerhört
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fet sak (regner jeg med?basert på de to avsnittene før betalingsveggen ;)), men synes overskriften er smålig. Hvis man er interessert i spill for spillenes skyld og ikke bare for teknologien, blir ikke eldre konsoller ?avdanket? (?utdanket? tror jeg ikke det er noe som heter?) så lenge det er massevis av unike opplevelser å hente. Og Wii har så definitivt den biten på plass.

 

Det ville være like flåsete, synes jeg, å kalle f.eks GBA eller PS2 eller for den del SNES ?avdanket?. Ingen av dem er det for spillelskere.

 

avdanka a3; el avdanket a2, a4 (av ty abdanken 'takke til avskjed')

1 ofte neds el. spøk.: som har tatt avskjed fra tjenesten

en a- lærer

2 om ting: uttjent, gammel og ubrukelig

en a- lastebil

Heisann, :)

 

Du har helt rett i at utdanket ikke er et ord. Endrer til avdanket.

 

Vil likevel beholde ordet, ettersom jeg benytter denne tankerekken i teksten.

 

«Konsollen er så å si ubrukelig, ettersom oppfølgeren Wii U lar deg spille Wii-spill og faktisk også lempe over alt av lagret innhold fra den gamle konsollen.»

 

Målet er ikke å bruke ordet nedsettende, men å signalisere at konsollens tid er omme. At konsollen har blitt forbigått og er ferdig med sin tid i rampelyset er jo klart, men det trenger ikke bety at det ikke er mulig å få spillglede ut av den fremdeles.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...