Gå til innhold

TEST: AMD A10-7800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor gidder dere å poste på forumet om en så gammel prosessor?

 

Personlig ville jeg heller kjøpt PS4/Xbox one sin 8 kjerne prosessor klokket på 2 Ghz, ytelsen er ikke noe å skryte av, men hvis AMD klarer å lage en slik prosessor til en rimlig penge, er den sikker brukbar.

 

Nå sier jeg ikke at A10-7850k er ubrukelig, men ja mindre man vil ha en multimedia maskin, så vil budsjett skjermkort R7 260x med i3-4370 være langt bedre alternativ til det meste bruket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

Hva med overklokking??

Det hadde vært kjempe interessant å se hvor bra ytelsen hadde vært om man kunne ha fått opp watten til 65 på denne også. Det går for alle prosessorer som er strømgjerrige.

 

Den har nok låst multiplier.

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere å poste på forumet om en så gammel prosessor?

 

Personlig ville jeg heller kjøpt PS4/Xbox one sin 8 kjerne prosessor klokket på 2 Ghz, ytelsen er ikke noe å skryte av, men hvis AMD klarer å lage en slik prosessor til en rimlig penge, er den sikker brukbar.

 

Nå sier jeg ikke at A10-7850k er ubrukelig, men ja mindre man vil ha en multimedia maskin, så vil budsjett skjermkort R7 260x med i3-4370 være langt bedre alternativ til det meste bruket.

 

Bomma, og traff liker-knappen her. Det var ikke meningen.

 

Poenget med en sånn sak, er først og fremst til en så liten og nett maskin som mulig, der et dedikert skjermkort vil kreve for mye plass i høyden, og Intel sine løsninger gir deg langt lavere grafikkytelse, eller alternativet med tilsvarende GPU-kraft er langt dyrere Intel-varianter.

 

:-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sliter med å se bruksområde og kundetypene for denne CPU / APU.

Hvorfor skal man ville kjøpe akkurat denne istedet for noe fra en annen leverandør?

 

Kan ikke skjønne at du sliter med å finne bruksområde.

det koster ca 3600,- for å bygge en rimelig grei maskin med A10-7850k. Prøv å bygge tilsvarende fra intel. Har bygd flere av disse, og bare positive feedbacks. Man kan faktisk spille med denne. man kan også kjøpe en 260x og kjøre crossfire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...