Gå til innhold

«Hadde du bare hatt en Samsung...»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter skilsmissen mellom Sony og Ericsson, har Sony prestert meget gode telefoner.
Jeg gikk selv fra Samsung Galaxy S2 til Sony Xperia Z, og har nå Sony Xperia Z2.

Det hadde neppe skjedd om Ericsson fremdeles var inne i bildet. Deres modeller var ikke særlig fristende.

 

Har hatt mange gode Ericsson-telefoner. T28 og T68 for eksempel. Men etter at de slo seg sammen gikk det vel nedover.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

hehehehe... morro å gni det inn :p

 

Men Samsung taper jo terreng så det synger etter, til hvem ?

 

Noe som kommer forbrukerne til gode, for da må de innovere mer for å vinne :)

 

Tragisk. Har hat samsung s2 og s4 og måtte lade nesten de hver jævla dag etter et halvt år bruk. Nå har jeg iphone og lader hver andre dag. Har hat tlf i over et halvt år nå

Lol, alle jeg kjenner med iphone lader 1-2 ganger om dagen.

Lenke til kommentar

 

Tragisk. Har hat samsung s2 og s4 og måtte lade nesten de hver jævla dag etter et halvt år bruk. Nå har jeg iphone og lader hver andre dag. Har hat tlf i over et halvt år nå

Lol, alle jeg kjenner med iphone lader 1-2 ganger om dagen.

 

 

Da kjenner du åpenbart ikke meg, for jeg lader vanligvis hver 3. eller 4. dag med min snart 2 år gamle iPhone 5, med Wi-Fi og Bluetooth påslått hele tiden. Godt over 2 døgn siden forrige lading nå og har fortsatt ca halvfullt batteri.

 

Denne reklamevinklingen kan fort komme tilbake og bite Samsung i ræva, for de har generelt ikke spesielt god batteritid på sine telefoner, nettbrett og datamaskiner. At de klarer å skvise ut litt ekstra batteritid med en sparemodus som i realiteten gjør om Galsxy S5 til en "dumbphone" uten fargeskjerm er ikke spesielt mye å skryte av - de fleste smarttelefonbrukere vil jo klare å slå av ting de ikke absolutt trenger og senke strømforbruket hvis det kniper om. ;)

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tragisk. Har hat samsung s2 og s4 og måtte lade nesten de hver jævla dag etter et halvt år bruk. Nå har jeg iphone og lader hver andre dag. Har hat tlf i over et halvt år nå

På S5 er det en superspare-funksjon som gjør at batteriet kan holde i dagesvis.

Jeg har 74% på min S5 nå, setter jeg på supersparing så er beregnet batteritid 9,2 dager standby. Så vidt jeg ser så har de med denne i reklamen også.

Lenke til kommentar

 

Tragisk. Har hat samsung s2 og s4 og måtte lade nesten de hver jævla dag etter et halvt år bruk. Nå har jeg iphone og lader hver andre dag. Har hat tlf i over et halvt år nå

På S5 er det en superspare-funksjon som gjør at batteriet kan holde i dagesvis.

Jeg har 74% på min S5 nå, setter jeg på supersparing så er beregnet batteritid 9,2 dager standby. Så vidt jeg ser så har de med denne i reklamen også.

 

 

"Samsung Galaxy S5 with Ultra Power Saving Mode - so you have the power of a real dumbphone" :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tragisk. Har hat samsung s2 og s4 og måtte lade nesten de hver jævla dag etter et halvt år bruk. Nå har jeg iphone og lader hver andre dag. Har hat tlf i over et halvt år nå

Lol, alle jeg kjenner med iphone lader 1-2 ganger om dagen.

Da kjenner du åpenbart ikke meg, for jeg lader vanligvis hver 3. eller 4. dag med min snart 2 år gamle iPhone 5, med Wi-Fi og Bluetooth påslått hele tiden. Godt over 2 døgn siden forrige lading nå og har fortsatt ca halvfullt batteri.

 

Denne reklamevinklingen kan fort komme tilbake og bite Samsung i ræva, for de har generelt ikke spesielt god batteritid på sine telefoner, nettbrett og datamaskiner. At de klarer å skvise ut litt ekstra batteritid med en sparemodus som i realiteten gjør om Galsxy S5 til en "dumbphone" uten fargeskjerm er ikke spesielt mye å skryte av - de fleste smarttelefonbrukere vil jo klare å slå av ting de ikke absolutt trenger og senke strømforbruket hvis det kniper om. ;)

Da er du tydeligvis ikke en aktiv "smartphone bruker". Det er bare tull at du kan bruke en iphone med snapchat, instagram og facebook etc - og samtidig lade hver 3. eller fjerde dag. De fleste jeg kjenner som har iPhone 5/5s (og det er mange), lader som regel 2 ganger daglig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som trenger mye batterikapasitet kan som i videoen. Bytte batteri på under 30 sekunder. (hvor meste av tiden går til rebooten)

 

De som i visse situasjoner ikke trenger all funksjonalitet der og da kan aktivere Ultra power saving. Og bort sett fra det, så er kapasiteten ganske så god generelt sett. Spesielt om man surfer en del etc..

Noen klarer seg fint med en iPhone, og trodde jeg klarte meg fint med en slitt S2, men faktum er at det er utrolig behagelig de gangene du ikke befinner deg i hverdagen med strømuttak over alt. :)

 

Og litt morro blir det når jeg kjenner meg så godt igjen i videoen. Satt sist for noen uker siden slik, ved siden av en tilfeldig kar bak en søyle, på gulvet for å lade telefonen. :p "Never" again.
Helt til du glemmer å sette på strømsparing, og har glemt å lade ekstrabatteriet. :p

Lenke til kommentar

 

 

Da kjenner du åpenbart ikke meg, for jeg lader vanligvis hver 3. eller 4. dag med min snart 2 år gamle iPhone 5, med Wi-Fi og Bluetooth påslått hele tiden. Godt over 2 døgn siden forrige lading nå og har fortsatt ca halvfullt batteri.

Da er du tydeligvis ikke en aktiv "smartphone bruker". Det er bare tull at du kan bruke en iphone med snapchat, instagram og facebook etc - og samtidig lade hver 3. eller fjerde dag. De fleste jeg kjenner som har iPhone 5/5s (og det er mange), lader som regel 2 ganger daglig.

 

 

Jeg lever ikke for å bruke telefonen 24/7, men er vel en relativt vanlig smarttelefonbruker: bruker meldinger, ringer litt, tar bilder og videoopptak, bruker nettleser, mail, kart, kalender, påminnelser, to-do-lister, pluss diverse andre apps innimellom, samt spiller musikk og bruker handsfree telefoni via BT i bilen. Jeg sa da ingen ting om å bruke Snapchat, Instagram eller Facebook - ser ingen grunn til å kaste bort tid på noen av delene, men regner meg like fullt en typisk vanlig, voksen smarttelefonbruker, selv om jeg da gjør noen andre ting enn typiske "fjortiser" (i alle aldre)... ;)

 

For øvrig kjenner også jeg mange iPhone-brukere, og har aldri hørt om at noen av disse må lade telefonen to ganger daglig...aldri!...men de fleste av disse er også voksne mennesker, som i likhet med meg hovedsaklig bruker smarttelefonen når den trengs til vanlige, praktiske ting og aktiviteter i jobb og fritid, og som klarer å la den ligge urørt noen timer innimellom.

Lenke til kommentar

Tragisk. Har hat samsung s2 og s4 og måtte lade nesten de hver jævla dag etter et halvt år bruk. Nå har jeg iphone og lader hver andre dag. Har hat tlf i over et halvt år nå

 

Poenget er vel også det at med telefoner som kan åpnes av forbrukeren så kan man bytte batteri. Har selv en galaxy s2 som ble ganske sliten på batterifronten etter et par år, stakk en tur innom mytrendyphone (nettside) og kjøpte nytt batteri for en 100 lapp ink frakt. Har fungert så godt som om den var ny etter det.

 

Alternativt kan man faktisk lade opp ekstra batteri(er) å ta med seg for å bytte når man blir tom, dersom man skal bruke mobilen over en lang periode uten lademulighet.

 

 

Batterier er forbruksgjenstander, og det er en god grunn til at apple har gjort det så godt som umulig for forbrukere å bytte det selv. De vil at det skal kjøpes flere telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...