Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Altibox rævsentral


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nok over på noe annet for å finne AC-støtte ja. Vet ikke om Zyxel er bedre fordi de kommer opp med eventuellt en ny boks. Siden den andre Zyxel-boksen har litt frynsete rykte - så har man ihvertfall litt grunn til å være småskeptisk.

 

Zyxel har AC-routere tilgjengelige også. Denne er et eksempel, hvor god den er i mot konkurrerende AC-routere har jeg ikke satt meg inn i:

 

NBG6716 Simultaneous Dual-Band Wireless AC1750 HD Media Router

 

http://www.zyxel.com/products_services/nbg6716.shtml?t=p

 

img_nbg6716_p_380.jpg

Attpåtil med gullbokstaver - JØJE MEG :p

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei det fikk du ikke.. Den fins ikke!

 

Det står det på hjemmesentralen, jeg tok til og med et bilde for deg; http://i.imgbox.com/xzT6BJSE.jpg

 

Men for all del, hvis du sier det nok ganger så blir det kanskje sant.

 

 

 

Ser bilde ditt om det du hevder eksisterer nå. Men, det er ikke lett å finne informasjon om noe slikt hos Altibox, og heller ikke på internett. Det står i noen andre diskusjonsfora, såvidt nevnt navnet. Men de diskuterer ikke router'ens spesifikasjoner, men heller brukerspørsmål.

 

 

Sjekk selv:

https://www.altibox.no/privat/kundeservice/brukerveiledninger

 

Rart at Altibox ikke har noen brukerveiledning for den da. Eller er dette da en mer stille smyginnføring, og at eldre manualer virker like godt på den "nye" boksen ??

Endret av G
Lenke til kommentar

Bør man ikke se litt flere skriverier om dette, framfor å ta for god fisk et bilde som like gjerne kan være Photoshop'et. Men, da er det en jævlig bra photoshop-jobb. Bokstaver på skrå og det som følger med en slik kameravinkel. Hvorfor ikke legge bilde på dette forumet, slik at man kan se det framfor å måtte klikke på lenke (altså slik skal det gjøres):

 

 

post-30484-0-22080800-1406287015_thumb.jpg

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Montøren som koblet dette opp hos meg sa at denne var nok så ny (kom i løpet av Juni).

Den ser helt lik ut den gamle P2812.

 

Hvorfor ikke Altibox har gått ut med info må nesten de svare for.

 

(Beklager jeg ikke fikk å legge til bilde skikkelig)

Endret av Bieskjegg
Lenke til kommentar

 

Lykke til å få en boks som ikke eksisterer....

Her tar du feil!

 

Viken Fiber skrev til meg på sms at jeg skulle få P2812ac som støtter ac-wifi og ikke bare n-standarden.

Snakket også med selve montøren, så er ikke tull at det er kommet nyere modell
Lenke til kommentar

De som innstallerte altibox her informerte under installasjonen at wifi delen til altibox zyxel var svært dårlig og anbefalte å koble til en egen ruter selv, om det var problemer.

 

Så noen montører er klar over at den er dårlig, men de har ikke noe valg, de monterer utstyret altibox har siden altibox ikke har alternativer.

 

Og ja den faller ut innimellom, men ikke nok til at jeg har gidda å gjøre noe enda.

Lenke til kommentar

Ruteren til Altibox som jeg har, en P2812, koblet jeg helt vekk og erstattet med en Asus rt-ac66u som er koblet direkte i mediakonverteren.

 

Det er uaktuelt å ha tilkoblet en boks som Altibox har klart å lobotomere på den måten de har gjort.

Hvordan kobler du for å få til det?
Lenke til kommentar

Jeg bruker siste Merlin firmwaren til routeren, men det fungerer også med den som fulgte med. Tror et bilde sier mer enn ord (obs jeg har kun internett. Har du iptv så må du også legge inn vid på lan-port 3 og 4).

 

Fungerer ikke det må du legge inn altiboks- sentralens mac adresse under wan- internetttilkobling. Ned på siden står det spesielle krav fra internettleverandøren.

 

Kabelen fra mediekonverteren kobles selvfølgelig inn i asusen sin wan- port.

image.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå levd med P2812ac i èn uke, og kan ikke si annet at jeg er strålende fornøyd både med rekkevidde og stabilitet. Huset mitt er 3 etasjer hvor sentralen står i 2 etasje. Maks signalstyrke i alle hjørner av huset i alle etasjer, og har ikke mistet connection en eneste gang. Har ikke fått testet overføringshastigheter mellom enheter enda da jeg foreløpig ikke har noe ac-kort til den stasjonære pcen min.

 

Er redd trådstarter har fått en blåmandags-produkt

Endret av Eirik84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...