Gå til innhold

Drømmefall: Kapitler blir episodisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette en nyhet? Har alltid trodd at det kom i flere deler, slik som Telltalespillene. Selv tittelen indikerer at det er episodebasert

 

Det var den orignale planen, men dei gjekk bort frå den til fordel for eit spel i ordinært format då Kickstarter-kampanjen blei lansert i fjor. No har dei altså gått tilbake til sin orignale plan.

Lenke til kommentar

Vanskelig å skjønne denne artikkelen. De fikk altså inn dobbelt så mye som de ba om pluss syv mill fra staten, men fikk ikke nok til å realisere det de la fram i kickstarter kampanjen? Det gir ingen mening.

 

Har forstått det sånn at dei deler inn i episoder av to grunnar: Spelet er så omfattande at dei ikkje får gitt det ut til den originale sleppdatoen i november uansett, og sidan det er så stort så høver det seg best i episodeformat i tillegg. No kjem sannsynlegvis episode éin tidligare på hausten i år. Tvilar på at dei held på å bli tomme for pengar iallfall.

Lenke til kommentar

Vanskelig å skjønne denne artikkelen. De fikk altså inn dobbelt så mye som de ba om pluss syv mill fra staten, men fikk ikke nok til å realisere det de la fram i kickstarter kampanjen? Det gir ingen mening.

 

Litt usikker på kva som ikkje gir meining her. Dei har fått in meir pengar enn det minimumet dei bad om. Desse pengane har gjeve dei større ambisjonar, og spelet dei vil lage har blitt større, så stort at pengane ikkje strekk til like vel.

 

Dette er ikkje noko nytt. Det er omtrent det same som skjedde då Double Fine bestemde seg for å dele Broken Age i to sidan budsjettet deira ikkje var nok til å dekke heile spelet. Dei lanserte første del på Steam Early Access, og brukte inntektene derifrå for å gjere ferdig andre halvdel av spelet. Dei hadde òg fått inn langt meir pengar enn dei opphaveleg bad om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå vet jo vi ikke om det er sant eller bullshit da. Like stor sjanse for at de har kasta bort pengene på dritt. Pc oppgraderinger for alle mann på kontoret? Ekstra mye Pizza bestillinger? :p Det er jo ikke noe de ville ha innrømt om det var sant. En ting er sant, de har brutt et meget stort løfte.

Lenke til kommentar

Fikk mailen for noen dager siden, kunne knapt tro det jeg leste, jeg er utrolig skuffe. Kastet inn mye mer penger i denne kickstarteren enn jeg burde, da dette har vært en spill jeg har ventet i stor spenning på siden sekundet drømmefall var rundet, og var helt utrolig skuffet når funcom valgte å skrinelgge oppfølgeren.

 

Måten ting blir fremstilt i mailen til backerenne på vil de prøve å ta innoverseg feedback for hver episode og forbedre ting etterhvert som episodenne kommer ut. Dette er en utrolig dårlig ide spør du meg vertfall, om det ikke beholder samme konsistente progresjon og mekanikk gjennom alle episodenne tror jeg dette blir en veldi oppstukket og rar opplevelse for en eventuel fullstendig gjennomspilling av alle episodenne etterhverandre.

 

Jeg er ikke bitter for at jeg brukte så mye penger på dette som jeg faktisk gjorde, jeg er bare utrolig skuffet over at de velger å bruke en modell som jeg ikke tror kommer til å være spesielt god til dette spillet , og det faktum at jeg må vente mest trolig veldi mye lenger før jeg får satt meg ned å spilt gjennom resten av Zoë's fantastiske historie.

 

Jeg tror fortsatt de kan klare å levere et fantastisk spill, men ikke like fantastisk som det kunne vært.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk mailen for noen dager siden, kunne knapt tro det jeg leste, jeg er utrolig skuffe. Kastet inn mye mer penger i denne kickstarteren enn jeg burde, da dette har vært en spill jeg har ventet i stor spenning på siden sekundet drømmefall var rundet, og var helt utrolig skuffet når funcom valgte å skrinelgge oppfølgeren.

 

Måten ting blir fremstilt i mailen til backerenne på vil de prøve å ta innoverseg feedback for hver episode og forbedre ting etterhvert som episodenne kommer ut. Dette er en utrolig dårlig ide spør du meg vertfall, om det ikke beholder samme konsistente progresjon og mekanikk gjennom alle episodenne tror jeg dette blir en veldi oppstukket og rar opplevelse for en eventuel fullstendig gjennomspilling av alle episodenne etterhverandre.

 

Jeg er ikke bitter for at jeg brukte så mye penger på dette som jeg faktisk gjorde, jeg er bare utrolig skuffet over at de velger å bruke en modell som jeg ikke tror kommer til å være spesielt god til dette spillet , og det faktum at jeg må vente mest trolig veldi mye lenger før jeg får satt meg ned å spilt gjennom resten av Zoë's fantastiske historie.

 

Jeg tror fortsatt de kan klare å levere et fantastisk spill, men ikke like fantastisk som det kunne vært.

 

Er den biten som har bekymret meg. Men siden jeg aldri backa så var det bare en mistanke. Synd at jeg fikk det bekrefta :( Nei, Ragnar viser nå bare at han er helt meningsløst idiot, Ikke kopier Telltale å det pakket der å i stedet lag et ordentlig spill som du selv har lovet.

Lenke til kommentar

Nå vet jo vi ikke om det er sant eller bullshit da. Like stor sjanse for at de har kasta bort pengene på dritt. Pc oppgraderinger for alle mann på kontoret? Ekstra mye Pizza bestillinger? :p Det er jo ikke noe de ville ha innrømt om det var sant. En ting er sant, de har brutt et meget stort løfte.

 

Nei, folk som ikke har spilt de to foregående spillene, har backet Chapters på Kickstarter og/eller har vært på JourneyCon 2013 kunne ha trodd at det var noe som helst annet enn bullshit i posten din...

 

Hvis valget står mellom å bryte et løfte, eller å utsette deler av det, så er det et enkelt valg for Ragnar og gjengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er også blant dem som egentlig ikke er så overrasket over at spillet har blitt episodebasert da tittelen for meg bar bud om at det hele skulle være i episoder.

 

Jeg håper dog at de klarer å fullføre det hele på en god måte, og at alle episodene kommer til oppsatt tid (slik som Telltale & co fikk til med sine første spill) og ikke tværer ut i det uendelige.

 

Jeg kjøpte jo Monkey Island serien til Telltale, og jeg synes selv at det var litt slitsomt å måtte vente til å spille seg ferdig, selv om de hadde gjort hver episode til en slags avsluttende variant. Dette er også grunnen til at jeg venter med å begi meg Broken Age i vold før begge episodene er klare.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke sytinga her. Dette gjør sannsynligvis spillet bedre, hvis det sikrer at utviklerne får brukt nok tid på innholdet. Eneste ulempe er at man må vente lenger på konklusjonen.

 

Gjør det? Er det noen dekning for at forsinkelser forbedrer produkter? Eller episode-basert for den saks skyld?

 

AtW

Lenke til kommentar

Blir litt oppgitt over mangelen på økonomisk fornuft i enkelte av disse Kickstarter-prosjektene. Spillet har vel til og med fått masse statsstøtte også i etterkant av Kickstarter-kampanjen, men likevel klarer de ikke å ha kontroll på utgiftene. Idiotisk at de bryter et så viktig løfte, og latterlig at det skjer så sent i utviklingen. Episodebasert spilling ødelegger for mye av opplevelsen min, og jeg har vel ikke noe valg til å vente med å spille til alle episodene har kommet ut (noe som sikkert er en evighet til, uansett hva de sier nå), og håpe på at en gjennomspilling av alle episoder på rad ikke vil gi en altfor oppstykket opplevelse. Det blir sikkert et helvete å holde seg unna spoilere også, som etter første del av Broken Age ble sluppet.

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke sytinga her. Dette gjør sannsynligvis spillet bedre, hvis det sikrer at utviklerne får brukt nok tid på innholdet. Eneste ulempe er at man må vente lenger på konklusjonen.

 

Gjør det? Er det noen dekning for at forsinkelser forbedrer produkter? Eller episode-basert for den saks skyld?

 

AtW

 

 

Så lenge vi snakker en forsinkelse som følge av at spillet ble større enn planlagt, utviklerne ser at de trenger mer tid til polish, de har fått tak i mer kapital og ønsker å investere det i å gjøre spillet enda bedre, osv. Hvis ikke utvikler de med negativ fremgang, noe som ville være svært underlig...

Lenke til kommentar

Blir litt oppgitt over mangelen på økonomisk fornuft i enkelte av disse Kickstarter-prosjektene. Spillet har vel til og med fått masse statsstøtte også i etterkant av Kickstarter-kampanjen, men likevel klarer de ikke å ha kontroll på utgiftene. Idiotisk at de bryter et så viktig løfte, og latterlig at det skjer så sent i utviklingen. Episodebasert spilling ødelegger for mye av opplevelsen min, og jeg har vel ikke noe valg til å vente med å spille til alle episodene har kommet ut (noe som sikkert er en evighet til, uansett hva de sier nå), og håpe på at en gjennomspilling av alle episoder på rad ikke vil gi en altfor oppstykket opplevelse. Det blir sikkert et helvete å holde seg unna spoilere også, som etter første del av Broken Age ble sluppet.

 

Angående oppstykket opplevelse tror jeg ikke det skal bli et problem: http://redthreadgames.com/forum/topic/300-a-message-from-ragnar/page-18?do=findComment&comment=15663

 

Så var det dette med å holde seg unna spoilere da, det kan kanskje bli verre...

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke sytinga her. Dette gjør sannsynligvis spillet bedre, hvis det sikrer at utviklerne får brukt nok tid på innholdet. Eneste ulempe er at man må vente lenger på konklusjonen.

 

Gjør det? Er det noen dekning for at forsinkelser forbedrer produkter? Eller episode-basert for den saks skyld?

 

AtW

 

 

Så lenge vi snakker en forsinkelse som følge av at spillet ble større enn planlagt, utviklerne ser at de trenger mer tid til polish, de har fått tak i mer kapital og ønsker å investere det i å gjøre spillet enda bedre, osv. Hvis ikke utvikler de med negativ fremgang, noe som ville være svært underlig...

 

 

Min erfaring er at prosjekter som blir mye forsinket pga polish osv ikke nødvendigvis er noe bedre, grunnen er ikke at de har negativ framgang, men at mye forsinkelser i utgangspunktet er symptom på dårlig prosjektstyring, så det er ofte dårlige nyheter med forsinkelser.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det som får det hele til å skurre for meg er følgende som sto i mailen :

 

By releasing Book One this autumn, we hope to start generating income, all of which will go right back into improving the quality and scope of subsequent books. And by dividing our work into five standalone releases, we’re able to give each book the focus, polish and attention it needs.

 

As a team, we believe we’re making the right choice — organisationally, financially and creatively. As writers, storytellers and artists we get to work in a format we love. And with every release, we will gather your feedback and improve on subsequent releases. In return, you’ll be getting a bigger, longer, more ambitious and more polished game.

 

 

Det er jo vel og bra at de har tenkt å samle feedback underveis, men frykter dette kan ødlegge helhetsintrykket om de skal endre på ting underveis på den måten alt etter hvilken feedback de får.

 

 

We know most of you have waited long enough for the conclusion of Zoë’s story — at least now we’re getting started on that conclusion sooner rather than later: Dreamfall Chapters Book One: Reborn will be coming out before our originally announced November date.

 

I det minste får du en start på det nå , så vær fornøyd liksom. Vet ikke mulig jeg overtolket litt sitat her men jeg likte ikke noe særlig slik det ble fremstilt.

 

 

Will I still get the rewards that come with my pledge level?

Absolutely! We will deliver on all of our promises (even if some dates will change).

Certain physical rewards — like the boxes and accompanying materials — will not be sent out until all five books have been finished, in order to avoid shipping an incomplete game.

We don't yet have a date for when Book Five will be available.

 

Dette er litt kjipt for oss som kastet inn 500 dollar ++ i dette prosjektet, at vi faktisk må vente til alle bøkene er ute for å få det vi pledget for.

 

 

When will each book be available?

Book One is coming out this autumn.

We don’t know yet how long the wait will be between subsequent books — that depends on a complex mix of content, code, quality and bugs — but we’re planning an aggressive release schedule.

 

Ingen strukturert lanserings plan, noe som gjør meg bekymret.

 

 

How does this affect plans for The Longest Journey Home?

The Longest Journey Home — a point-and-click sequel to The Longest Journey — is still on our roadmap, and it’s a game we’d love to make. It all depends on how well Dreamfall Chapters sells: if we exceed our initial sales targets, we hope to begin preproduction on TLJH in the second half of next year.

Også et lite slag i fleisen egentlig, *vi får se hvor mye vi tjener , så kansje det blir noe av*

 

 

Jeg syter ikke, jeg gler meg fortsatt utrolig mye til dette spillet, men som en enorm fan av serien bekymrer dette meg, det faktum at de allerede sliter med finansieringen gjør meg enda mer bekymret. Slik de presenterer dette vil de prøve å sjule det faktum at de har lite penger igjen og at denne modellen er kun for historien sin del, ikke det at de må tjene inn mer penger på salg for å fullføre spillet.

 

Jeg krysser fingrenne og håper dette går strålande og at vi får århundrets spill, men jeg er ikke like optimistisk som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...