Gå til innhold

Dette er Googles nye TV-plattform


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette er veldig interessant. Men etter å ha testet Steams hjemmestreaming av spill er jeg mer interessert i å få tak i en billig, nett PC som kan ta imot bilde og lydsginaler fra spill PC-en min i tillegg til å kjøre det jeg trenger av medieapper.

 

Hadde vært awesome om android fikk støtte for steams streamingtjeneste :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981238947

Ser interessant ut ja. Hvis den boksen skal være noe for meg, må den kunne sende ut 5.1/7.1 lyd via spdif eller HDMI når man ser på apper som Netfix, HBO, etc. TV-bokser som er basert på Android kan ikke dette (arrester meg hvis jeg tar feil. :-) ).

Lenke til kommentar

Ser interessant ut ja. Hvis den boksen skal være noe for meg, må den kunne sende ut 5.1/7.1 lyd via spdif eller HDMI når man ser på apper som Netfix, HBO, etc. TV-bokser som er basert på Android kan ikke dette (arrester meg hvis jeg tar feil. :-) ).

 

Teknisk sett så er Android Linux og visst du installerer OpenELEC på Raspberry Pi (som også er basert på Linux) får du 7.1 surround og formatstøtte av alle slag over HDMI :D du får derimot ikke Netflix eller HBO, men men, er uansett en veldig fin mediaboks ;)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått er boksen bare en demoenhet som aldri vil komme for salg, Google TV vil bare være inkludert i TV-er. (Noe som jeg synes er irriterende, ingen av disse konkurrerende plattformene vil noen gang få noe fotfeste så lenge forskjellige TV-er har forskjellig smart TV-innhold, og mange, deriblant meg, ønsker ikke å kjøpe ny TV med det første og google TV er dermed utelukket for oss.)

 

Det beste hadde etter min mening vært å ha begge deler. Lag en Apple TV/Fire TV-aktig boks for de som ikke vil ha ny TV, samtidig som du implementere samme hardware i nyere TV-er. Mye lurere.

Lenke til kommentar

Om bare Sony kunne tilbudt innstallerbare app'er - ved fritt valg. Boksen har jo kraft så det holder. Og da hadde jeg ikke trengt noe annet. I dag er det kun Netflix som jeg har funnet ut at PS4-boksen tilbyr meg av interessante løsninger.

 

Attpåtil finnes det noen andre, men det er ikke de tilleggstjenestene jeg vil ha til min PS4. Så kanskje dette produktet fra Google er liv lage enn så lenge. Til Sony får fingeren ut og slipper seg litt løs de også. :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått er boksen bare en demoenhet som aldri vil komme for salg, Google TV vil bare være inkludert i TV-er. (Noe som jeg synes er irriterende, ingen av disse konkurrerende plattformene vil noen gang få noe fotfeste så lenge forskjellige TV-er har forskjellig smart TV-innhold, og mange, deriblant meg, ønsker ikke å kjøpe ny TV med det første og google TV er dermed utelukket for oss.)

 

Det beste hadde etter min mening vært å ha begge deler. Lag en Apple TV/Fire TV-aktig boks for de som ikke vil ha ny TV, samtidig som du implementere samme hardware i nyere TV-er. Mye lurere.

 

AndroidTV lanseres som et eget SDK, og blir tilgjengelig for alle, så det kommer ikke bare til å være inkludert i smart-TV. Både Razor og ASUS ble nevnt i keynoten som partnere som skulle lage spillbokser (androidTV er jo både spill og TV-gui)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...