Gå til innhold

Nå kan du strømme Steam-spill mellom datamaskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Artig :) Noen som vet om det funker på tvers av OS (kjøre spillet på Windows gaming PC, men spille på en macbook)?

Vet ikke, men ser egentlig ingen grunn til hvorfor ikke

 

Det er mulig. :) Trodde jeg hadde forklart det godt i artikkelen, men skal endre det der nå slik at det blir mer tydelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Artig :) Noen som vet om det funker på tvers av OS (kjøre spillet på Windows gaming PC, men spille på en macbook)?

Vet ikke, men ser egentlig ingen grunn til hvorfor ikke

 

 

Ikke noe problem å sitte på linux-laptopen og game alt som ligger på den stasjonære Windows-PCen :)

 

Tror nok med tiden at Steam-boks-konseptet kan kommer til å bli en hit i de fleste hjem.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd dette siden rett etter at det kom i beta, utrolig hvordan det har utviklet seg! Da jeg startet lå jeg på omtrent 400-600 ms i delay, senere ble det 200, så 100, 50, og i løpet av de siste ukene har det ligget på rundt 30 ms delay, alt dette over wifi (telenor-brandet n-ruter fra Zyxel). Bildekvaliteten har også forbedret seg i løpet av tiden, alt i alt er jeg utrolig imponert og glad i denne funksjonen, det blir faktisk veldig spillbart resultat

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er systemkravet til "pinglepcen" som skal motta og vise streamen?

 

Så lenge den kan streame video i den oppløsningen du vil spille i og den kan koble til hjemmenettet ditt via Wifi eller kabel, samt kan kjøre Steam (noe som dessverre utelukker Raspberry Pi for øyeblikket), så skal du være good to go.

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt poenget, altså hvis jeg har en spill pc, så spiller jeg vel på den. Har ikke nytta av å spille på en 13" eller 15" skjerm når jeg er hjemme hvis jeg kan spille på den stasjonære med 0 input lag.

 

Eneste som kan være greit er hvis jeg skal streame spilla fra gaming riggen til en HTPC fks, og spille spill med kompiser som er på besøk, men har som regel ps4 til det formålet anyways.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...