Gå til innhold

Nvidia har lansert et spinnvillt GeForce Titan-skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver dere: "Kortet har som nevnt solide 12 GB med minne, og det kan du få nytte av om du spiller på ekstreme oppløsninger."

 

Det kan bare bruke MAKS 6 GB minne uasnett da minnet speiles.

Fordi som jeg skrev, kortet er primært ment på compute bruk, der er GPU-ene separate, og du har tilgang alle 12GB av minne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dual-GPU kort? Altså mye styr og bingoytelse basert på SLI-profiler, mengden micro-stuttering i spillene du spiller osv.. Da sier jeg nei takk... Etter å ha hatt 2x HD 5870 i Crossfire, 2x GTX 285, GTX 290 og GTX 690 så har jeg endelig lært at Dual-GPU er det bare å holde seg unna om man ønsker en problemfri hverdag med forutsigbar oppførsel og ytelse og her tviler jeg på at GTX Titan Z er noe unntak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig HDMI v2 og Displayport 1.3 er på plass i dette skjermkortet, forstår ikke hvorfor det er 2 DVI porter? Siden jeg tviler på on noen i heletatt kommer å ha lavere oppløsning en 1440p på et slik skjermkort er rimlig bortkastet. Spesielt til 20k klassen.

 

Ellers bli nok 2x Titan i SLI være bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere: "Kortet har som nevnt solide 12 GB med minne, og det kan du få nytte av om du spiller på ekstreme oppløsninger."

 

Det kan bare bruke MAKS 6 GB minne uasnett da minnet speiles.

 

Nå er ikkje 6GB bare bare. Man skal ha rimelig høy oppløsning for å bruke over 6GB med videominne :)

 

Bf4 bruker ca 2.2-2.4GB vram ved 1440p og ultrasettings. Så i teorien så blir 3 skjermoppsett med denne oppløsningen og disse grafikkinstillingene litt for mye for 6GB vram. Dog man må MINST ha quad sli for å få nær 60 fps, selv om man ikkje var begrenset av vram.

 

Til sammenlikning så koster Quadro® K6000 12GB (single kjerne) ca 45000kr og NVIDIA® Tesla? K40 Workstation Card 12GB ca 51000kr

 

Quadro k6000

https://www.komplett.no/pny-quadro-k6000-12gb-gddr5/812138

 

Tesla k40

https://www.komplett.no/pny-nvidia-tesla-k40-workstation-card/812833

Lenke til kommentar

Dette er jo det samme som 2 GTX 780TI med 6GB ekstra, skjønner ikke hvordan kan koste 2999 USD da.

Nei, det er det ikke. Dette er to stk Titan Black på et kort, forskjellen er at Titan Black har 8x FP64-ytelse sammenlignet med 780 Ti.

Kortet er ikke tiltenkt gamere, men CUDA-utviklere som ikke trenger ECC eller annen funksjonalitet man finner på Tegra og Quadro.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det de gjør nå, er eliminering av AMD xD

Hvordan i alle dager kan dette kortet eliminere AMD? Det er jo ikke tiltenkt gaming engang.

Mente du kanskje GTX 750 Ti som er langt bedre enn hva AMD har å by på når det kommer til ytelse/varmeproduksjon? Eller er du av den oppfatning at de har en klar ledelse på pris/ytelse mot noen av AMDs kort?

Endret av N o r e n g
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dual-GPU kort? Altså mye styr og bingoytelse basert på SLI-profiler, mengden micro-stuttering i spillene du spiller osv.. Da sier jeg nei takk... Etter å ha hatt 2x HD 5870 i Crossfire, 2x GTX 285, GTX 290 og GTX 690 så har jeg endelig lært at Dual-GPU er det bare å holde seg unna om man ønsker en problemfri hverdag med forutsigbar oppførsel og ytelse og her tviler jeg på at GTX Titan Z er noe unntak.

 

Jeg tenker alltid slik i slike situasjoner:

 

Alle prosentene ifra 0 til 100% ytelse økning som jeg kan få av å ha et til high-end kort i PC er jeg fornøyd med og om det kun er 10% ytelse forbedring så tenker jeg at pengene var "well spent"

Lenke til kommentar
Ved å kombinere to av de uhyre kraftige grafikkprosessorene GK110 på ett og samme kretskort, og ved å pare det med hele 12 GB minne, har Nvidia konstruert et spillskjermkort som får så godt som alt annet på markedet til å virke puslete.

De får også alt annet til å virke som vanvittige priskupp. Prisen er helt hinsidig og det samme regner jeg med effekt og støy er.

 

Dette koster like mye som 3 Titankort, men er spesifikasjonene minner veldig om det 2 Titankort med hver 6 GB har til sammen.

 

Dette virker mest som onani for skjermkortnerder og PR-materiale. Omtrent som AMDs 5 GHz FX-9590 og Intel Core i7 Extreme 4960X er for CPU-nerder.

Lenke til kommentar

 

Ved å kombinere to av de uhyre kraftige grafikkprosessorene GK110 på ett og samme kretskort, og ved å pare det med hele 12 GB minne, har Nvidia konstruert et spillskjermkort som får så godt som alt annet på markedet til å virke puslete.

De får også alt annet til å virke som vanvittige priskupp. Prisen er helt hinsidig og det samme regner jeg med effekt og støy er.

 

Dette koster like mye som 3 Titankort, men er spesifikasjonene minner veldig om det 2 Titankort med hver 6 GB har til sammen.

 

Dette virker mest som onani for skjermkortnerder og PR-materiale. Omtrent som AMDs 5 GHz FX-9590 og Intel Core i7 Extreme 4960X er for CPU-nerder.

 

 

Slik er det med mye annet elektronikk og ting i verden. Nye ting som er overprisa. Særlig HIFI når man blander inn litt "design" Når man kommer til et visst nivå på HIFI, så kan man ikkje høre forskjell engang. :p

Lenke til kommentar

Dual-GPU kort? Altså mye styr og bingoytelse basert på SLI-profiler, mengden micro-stuttering i spillene du spiller osv.. Da sier jeg nei takk... Etter å ha hatt 2x HD 5870 i Crossfire, 2x GTX 285, GTX 290 og GTX 690 så har jeg endelig lært at Dual-GPU er det bare å holde seg unna om man ønsker en problemfri hverdag med forutsigbar oppførsel og ytelse og her tviler jeg på at GTX Titan Z er noe unntak.

 

er vel heller at du ikke har nok peiling til aa sette opp pcen din.

har kjört SLI med flere generasjoner nvidia kort og det har altid vært problemfritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dual-GPU kort? Altså mye styr og bingoytelse basert på SLI-profiler, mengden micro-stuttering i spillene du spiller osv.. Da sier jeg nei takk... Etter å ha hatt 2x HD 5870 i Crossfire, 2x GTX 285, GTX 290 og GTX 690 så har jeg endelig lært at Dual-GPU er det bare å holde seg unna om man ønsker en problemfri hverdag med forutsigbar oppførsel og ytelse og her tviler jeg på at GTX Titan Z er noe unntak.

er vel heller at du ikke har nok peiling til aa sette opp pcen din.

har kjört SLI med flere generasjoner nvidia kort og det har altid vært problemfritt.

 

 

Eller kan det ha noe at jeg er ekstra sensitivt for micro-stuttering og stiller litt andre krav enn det du gjør? Trenger ikke å gå rett på "du må være idiot" teorien bare fordi noen misliker en form for teknologi av ulike grunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...