Gå til innhold

Dette kan bli din aller siste PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Ja riktig... Et saftig skjermkort i den lille innpakningen der.. hva de skal kjøle ned med? Delta vifter?

 

I'll stick to my computer table...

 

mineralvann

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kult konsept jeg liker godt.

Dagens PCer er tilnærmet identiske.
Forskjellen blir at komponentene får hotswap istedenfor at man må ta i bruk skrujernet sitt.

Med det sagt er dette noe jeg er veldig for sålenge prisen forblir nogenlunde lik. Litt dyrere er lov, men er det snakk om store forskjellen kommer jeg ikke til å handle.

Det jeg liker er rett og slett tilnærmingen dette blir mot å være mer konsollaktig enn en stort slabb av et kabinett med ledninger som tyter ut gjennom sprekker og inntil glasset på sidedørene.

Jeg liker også at dette KAN skape en slags hype der det i et scenario har blitt allemannseie med dette konseptet.

For bare tenk å kult det hadde vært å kunne utveksle erfaringer, byttelåne komponenter for å teste om ytelsesforskjellen er verdt en eventuell oppgradering, forenkle kjøp og salg av brukte komponenter etc.

Blir på en måte litt som da alle plutselig fikk seg ny telefon med bluetooth på kort tid, og man kunne ha Bluetooth party og overføre filer, temaoppsett, bakgrunner etc til hverandre.


Dette konseptet kan, om det slår an og markedsføringen er god, revolusjonere hvordan man anerkjenner PCens verdi i mer sosiale sammenhenger. Slik som Facebook har gjort. Nå ser mange flere på PC som en kommunikasjonsenhet pga Facebook og andre sosiale nettsteder, istedenfor bare en stor kasse man kun bruker til hjemmelekser/jobb.

Selv med dagens konsoller har man bittelitt av denne effekten siden alle som har Xbox kan byttelåne spillutstyr med hverandre (ratt og pedaler etc) samt ta med sine egne savegames ved å bytte om på harddiskene. Og samme for PS3 såklart.

 

Så dette håper jeg er noe som slår ordentlig an :)

 

 

EDIT: Men skummelt å ta med på et LAN eller lignende, snur man ryggen til kan man risikere å plutselig ha et Radeon 6870 fremfor ens eget GTX Titan :D

Endret av IceBlitz
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har aldri likt razer noe særlig. Det er akkurat som mac. Du betaler mest for merket. Det er som L4r5 sier, her er ikke noe nytt annet enn innpakningen. Har ikke troen på denne..

Lenke til kommentar

Dersom dette skal bli en suksess må inputene være åpne for alle produsenter å lage uttyr til, hvem hadde hatt usb på PC-en om det bare var razer utstyr som var kompatibel med dem?

 

Jeg har dog lite tro på konseptet, jeg mener, i dag så må man jo oppgarede hovedkortet fra tid til annen, hva får dem til å tro at fremtidens hovedkort er så godt at det aldri trenger byttes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...