Gå til innhold

Kommer du til å slutte å laste ned nå som de har satt i gang overvåkningen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt VPN lenge, så kommer til å fortsette å ha mine nettvaner, upåvirket av overvåkingen.

Hva er prisen på en god vpn? Hva med hastigheten? Jeg har nett som gir meg 7-8 Mb ned og 0.6-0.7 opp? Vil jeg få noe av samme hastighet med VPN? Hva med spilling på nett? Er det slik at med VPN så logger jeg på etter jeg har skrudd på dataen slik at når jeg skal spille et spill online så dropper jeg bare å bruke VPN?

 

Jeg må si det frister litt med VPN, bare for være litt prinsippfast rundt overvåkning osv. Har gitt meg med å laste ned torrents i store doser, jeg ender bare opp med 10talls spill jeg bare instalerer med aldri får spilt,hehe

Lenke til kommentar

Hvilken VPN bruker du? Hvilken erfaring har du med å bruke det?

 

Bruker https://www.privateinternetaccess.com/

Er godt fornøyd, god hastighet, men enkelte servere er tidvis noe ustabile. Men er ikke mer enn lettere plagsomt. Kan enkelt bytte server om man vil.

 

Hva er prisen på en god vpn? Hva med hastigheten? Jeg har nett som gir meg 7-8 Mb ned og 0.6-0.7 opp? Vil jeg få noe av samme hastighet med VPN? Hva med spilling på nett? Er det slik at med VPN så logger jeg på etter jeg har skrudd på dataen slik at når jeg skal spille et spill online så dropper jeg bare å bruke VPN?

 

Jeg må si det frister litt med VPN, bare for være litt prinsippfast rundt overvåkning osv. Har gitt meg med å laste ned torrents i store doser, jeg ender bare opp med 10talls spill jeg bare instalerer med aldri får spilt,hehe

Får så godt som full hastighet på en 25/25 linje, både opp og ned.

Mister jo litt, men ikke nok til at jeg bryr meg.

Ang. spilling, vil man få noe høyere ping, alt etter hvilke servere du kobler deg til. hos https://www.privateinternetaccess.com/ er kan du velge land, tar du noen som er nærme vil natturlig nok også ping gå ned.

Du kan jo velge selv om den skal koble seg opp når du starter opp eller om du vil velge selv at den skal koble seg til manuellt.

Du kan skru av og på og koble til hvor du vil, når du vil.

 

Koster 40$(ca 250kr) i året.

 

Finnes MANGE andre alternativer, men har ingen problemer med det jeg har :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke slutte med noe jeg ikke har begynt med. Musikere, filmprodusenter og andre kunstnere har eiendomsrett til sitt åndsverk, og hvis jeg kjøper et produkt av dem kan en klausul i salgskontrakten være at produktet ikke skal kopieres. Dersom jeg bryter denne kontrakten, begår jeg et kontraktsbrudd, og dette er rettighetskrenkende siden produsenten har lidt et objektivt målbart tap i forhold til om hans kontrakt med meg ikke hadde blitt inngått (for da måtte de personene, som jeg har kopiert produktet til, ha kjøpt det fra produsenten). Sannsynligheten for å bli oppdaget har vært liten og da har mange lasten ned ulovlig. Når sannsynligheten for å bli oppdaget øker, vil incitamentet til å laste ulovlig ned bli mindre. Dette vil styrke produsentenes eiendomsrett og dermed stimulere dem til økt produksjon og bedre produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

99% av de som kjøper VPN vet ikke at de kommer til å bli avslørt på andre måter. Dere har ingen anelse om hva dette er, og selv dataingeniører vet ikke alt, så hvor stiler det deg ?

 

Det blir litt som de som røyker cannabis og tror det hjelper med såpe under neglene.

Det er det første etterforskerene ser etter.

 

Grunnen til at ærlighet varer lengst er fordi den blir brukt så sjelden.

Lenke til kommentar

99% av de som kjøper VPN vet ikke at de kommer til å bli avslørt på andre måter. Dere har ingen anelse om hva dette er, og selv dataingeniører vet ikke alt, så hvor stiler det deg ?

 

Det blir litt som de som røyker cannabis og tror det hjelper med såpe under neglene.

Det er det første etterforskerene ser etter.

 

Grunnen til at ærlighet varer lengst er fordi den blir brukt så sjelden.

Er ikke ingeniør, men jobbet som IT-konsulent de rundt siste 10 årene, så en viss oversikt har jeg, nok til å påstå at jeg er trygg nok gjennom VPN...
Lenke til kommentar

Er ikke ingeniør, men jobbet som IT-konsulent de rundt siste 10 årene, så en viss oversikt har jeg, nok til å påstå at jeg er trygg nok gjennom VPN...

 

Hvis du skal overbevise meg må du nok komme med en ganske utførlig liste over hva du har gjort for å sikre deg.

Lenke til kommentar

 

Hvis du skal overbevise meg må du nok komme med en ganske utførlig liste over hva du har gjort for å sikre deg.

Hva får du deg til å tro at disse advokatfirmaene kommer til å stresse med å bryte seg inn på din VPN når hundretusenvis laster ned uten noen form for beskyttelse de enkelt kan saksøke?

Lenke til kommentar

Hvis du skal overbevise meg må du nok komme med en ganske utførlig liste over hva du har gjort for å sikre deg.

Har ingen behov for å overbevise deg, vil faktisk helst at du ikke bruker VPN, jo færre som bruker det, jo mindre energi bruker de på å ta de som faktisk har det ;)

 

Men, all min trafikk går kryptering mot en server i f.eks USA. Til denne serveren er det kanskje 1000 andre som kobler seg mot, som bruker samme IP. Så, når de de norske advokatene ser en IP fra USA, så dropper de å gjøre noe, de bryr seg bare om norske IP'er da det er de dem kan forfølge. Å sjekke ut og forfølge samtlige IPer som laster ned en film er ALT for tidkrevende og 99% av de fører til andre land enn Norge, altså, bortkastet jobb.

Selv om de finner ut at jeg bruker VPN, og de klarer å spore meg mot USA, trenger de tilgang/ransakelsesordre til serveren i USA. Mtp. At den ikke logger trafikk, så kommer de ingen vei med det heller.

Min IP kommer ikke opp noe steder når jeg laster ned, det er kun serveren i USA som ser den. Selv min ISP ser ikke hva jeg gjør, kun kryptert trafikk mellom meg og serveren i USA.

 

USA er bare ett av landene jeg kan bruke, noe som skaper enda større problemer for de som overvåker

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sluttet med piratkopiering da Steam ble ett bra medium å handle spill på.

Jeg sluttet med piratkopiering da Spotify ble tilgjengelig.

Kommer til å slutte med TV serier og filmer når ett godt alternativ kommer. Netflix er ikke godt nok.

Bruker du mediahint? Du kan jo spe på med viaplay + HBO go så dekker du en god del.

Lenke til kommentar

Er DLD iverksatt?

 

Nei, og det kommer det neppe heller til å bli (tenker da på motstanden til den internt i EU, en diskusjon vi må sitte med nisselua i handa og følge fra utsiden, uten å ha noen form for påvirkningskraft).

 

Men fra 1. juli i år har private hatt lov til å søke om konsesjon for å overvåke diverse typer piratkopiering. De varslet om at de kom til å sette i gang med dette fredag den 29. nov.

Lenke til kommentar

Å bruke VPN i USA er vel neppe det lureste.

De logger ikke.

De som overvåker kan kun se trafikk inn og trafikk ut. Når det er f.eks 1000 IPer som jar kobler seg inn og 1 IP ut, er det umulig å se hvem som gjør hva, da er man avhengig av å få loggene på serveren for å se hvem som har gjort hva. Når disse loggene ikke eksisterer, så har man ett problem...

Lenke til kommentar

Å bruke VPN i USA er vel neppe det lureste.

 

Begrunnet med.....?

 

USA har svært strenge lover, på nettopp DLD og utlevering av informasjon. Hvis du tenker på dette med NSA etc. Så ville jeg bare droppet det med en gang...

 

VPN er og forblir 99,9 % sikker da, det strengt tatt er særdeles vanskelig å spore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...