Gå til innhold

Kommer du til å slutte å laste ned nå som de har satt i gang overvåkningen?


Anbefalte innlegg

VPN er og forblir 99,9 % sikker da, det strengt tatt er særdeles vanskelig å spore.

En sannhet med modifikasjoner.

Det du sier er sant dersom VPN tilbyderen IKKE loggfører noe. Husk at VPN ikke ble laget som et hjelpemiddel for anonymitet. Det ble laget som et verktøy for sikker oppkobling mot et annet nett, feks. å nå jobbnettet fra hjemmekontor.

 

Mange av de som tilbyr slike VPN tjenester til privatpersoner reklamerer for at de ikke loggfører noe. Husk at Google,Apple,MS osv selv påstår også at de ikke har latt NSA få tilgang til sine data... om det stemmer har det vært kraftige diskusjoner om. Jeg påstår ingenting, men man må alltid ha i bakhodet at ikke nødvendigvis alt er sånn som det framstår utad.

Endret av covah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøper en VPN klient som loggfører, så har du strengt tatt ingen peiling. Derav

 

99,9 % sikkerhet. OG selv om noen logger, så betyr ikke dette fritt fram. Da de som jakter etter pirater er stort sett gjøker alle sammen. Og ikke har peiling på hva VPN er, eller hva en iP-adresse er.

Lenke til kommentar

Da må du spesifisere det da.

Etter å ha lest ditt innlegg kunne man feks. tro at om man bruker VPN oppkoblingen til jobben, så er man anonym? Noe man selvsagt ikke er.

 

Det er også mange som kjøper VPN tjenester som IKKE har behov for anonymitet, og kjøper det av helt andre grunner. Han man ikke peiling da?

Lenke til kommentar

 

Begrunnet med.....?

 

USA har svært strenge lover, på nettopp DLD og utlevering av informasjon. Hvis du tenker på dette med NSA etc. Så ville jeg bare droppet det med en gang...

 

VPN er og forblir 99,9 % sikker da, det strengt tatt er særdeles vanskelig å spore.

Det amerikanske rettssystemet er ikke akkurat kjent for å ha personvern på lik eller høyere linje med gjeldene lover. Om VPN-tilbyderen loggfører trafikken, så nøler de nok ikke lenge med å oppgi data om de får en rettsordre i fanget.

Lenke til kommentar

En sannhet med modifikasjoner.

Det du sier er sant dersom VPN tilbyderen IKKE loggfører noe. Husk at VPN ikke ble laget som et hjelpemiddel for anonymitet. Det ble laget som et verktøy for sikker oppkobling mot et annet nett, feks. å nå jobbnettet fra hjemmekontor.

 

Mange av de som tilbyr slike VPN tjenester til privatpersoner reklamerer for at de ikke loggfører noe. Husk at Google,Apple,MS osv selv påstår også at de ikke har latt NSA få tilgang til sine data... om det stemmer har det vært kraftige diskusjoner om. Jeg påstår ingenting, men man må alltid ha i bakhodet at ikke nødvendigvis alt er sånn som det framstår utad.

 

Der har du utførlig dekket 1. poeng av veldig mange. Dette handler bare om selve VPN-leverandøren.

 

Det eneste du kan ha 100% tillit til er det du selv setter opp. Det du selv setter opp kan i de fleste tilfeller spores tilbake til deg, nesten uansett hvordan du gjør det.

 

Djevelen er i detaljene, noe man glatt overser om man ikke har tenkt igjennom alt, og selv om du tror du har tenkt igjennom alt så har du fremdeles ikke gjort det.

Lenke til kommentar

Hva får du deg til å tro at disse advokatfirmaene kommer til å stresse med å bryte seg inn på din VPN når hundretusenvis laster ned uten noen form for beskyttelse de enkelt kan saksøke?

 

Nå tenker du manuelt arbeid. Kjenner jeg systemet rett kommer det til å automatiseres som alt annet, og sannsynligvis gå etter forenklet forelegg-prinsippet pluss en strikeout etterhvert hvor du mister internett-tilgangen ala prikkbelastning på førerkortet.

 

Har du lyst har du lov, har du vett lar du være.

Lenke til kommentar

Da må du spesifisere det da.

Etter å ha lest ditt innlegg kunne man feks. tro at om man bruker VPN oppkoblingen til jobben, så er man anonym? Noe man selvsagt ikke er.

 

Det er også mange som kjøper VPN tjenester som IKKE har behov for anonymitet, og kjøper det av helt andre grunner. Han man ikke peiling da?

 

 

Burde selvsagt nevnt det. Beklager. Angående det med folk som kjøper vpn som ikke har behov for å være anonym. Så er jeg fortsatt uenig, da ALLE har noe og skjule, selv de som kjøper det som ikke bruker det til nedlasting. Hvis du velger en med logging så mener jeg fremdeles at du ikke har peiling på hva du driver med, da ingen vil bli overvåket uansett?...eller

Lenke til kommentar

Angående det med folk som kjøper vpn som ikke har behov for å være anonym. Så er jeg fortsatt uenig, da ALLE har noe og skjule, selv de som kjøper det som ikke bruker det til nedlasting. Hvis du velger en med logging så mener jeg fremdeles at du ikke har peiling på hva du driver med, da ingen vil bli overvåket uansett?...eller

 

Det der er ikke sant.

De aller fleste bruker faktisk VPN for å få tilgang til en tjeneste, feks. jobbnettet.

Andelen av de som bruker VPN til å være anonym er langt mindre enn det du tror.

Lenke til kommentar

 

Det der er ikke sant.

De aller fleste bruker faktisk VPN for å få tilgang til en tjeneste, feks. jobbnettet.

Andelen av de som bruker VPN til å være anonym er langt mindre enn det du tror.

 

 

Og andelen dumme personer er langt større enn du tror. Det er GIGA stor forskjell mellom type Cisco Anyconnect. Og f.eks BTguard. Vil gå så langt som og si at det finnes to ulike VPN bruk, anonym/torrenting

 

Og bedriftsnivå hvor man bruker store navn som Cisco Anyconnect eller andre. For å nå som du sier f.eks jobbnettet.

Lenke til kommentar

Interesse? Det har aboslutt ingenting med det å gjøre i det hele tatt. Det handler om å ta vare på personvernet. Hvorfor velge en VPN klient som logger? Når du har mye bedre alternativer? Det er for meg helt uforståelig og en idiotisk avgjørelse

Vel, fordi du BARE ser en grunn til å bruke VPN.

Som jeg har forsøkt å forklare deg, har forskjellige folk forskjellig bruk.

Lenke til kommentar

99% av de som kjøper VPN vet ikke at de kommer til å bli avslørt på andre måter. Dere har ingen anelse om hva dette er, og selv dataingeniører vet ikke alt, så hvor stiler det deg ?

 

Det blir litt som de som røyker cannabis og tror det hjelper med såpe under neglene.

Det er det første etterforskerene ser etter.

 

Grunnen til at ærlighet varer lengst er fordi den blir brukt så sjelden.

Haha, såpe under neglene? Hva i alle dager har negler med cannabis røyking å gjøre? Og hvorfor i alle dager ser etterforskere etter såpe under neglene? Dette skjønte jeg ingenting av,hehe. Kan du utype?

 

Jeg sluttet med piratkopiering da Steam ble ett bra medium å handle spill på.

Jeg sluttet med piratkopiering da Spotify ble tilgjengelig.

Kommer til å slutte med TV serier og filmer når ett godt alternativ kommer. Netflix er ikke godt nok.

Du bryter fortsatt loven, det er ikke et gyldig argument det du kommer med( I den forstand at lovbruddet kan forsvares, ikke mistforstå, jeg skjønner poenget ditt, men det er ikke slik verden fungerer. Det er ingen menneskerett og se for.eks amerikanske filmer og serier med en gang de er laget

 

Bruker du mediahint? Du kan jo spe på med viaplay + HBO go så dekker du en god del.

De fleste som argumenterer slik som han mener at det blir for dyrt og tungvindt med flere løsninger. For sannheten er at betaler man opp mot 700-800 i måneden så detter hans argumentasjon til bakken, for det er som du sier, bruker man alle strømningssidene så får man dekket nesten alt av serier, filmer osv innen rimelig tid etter at de er laget, men som sagt pris er avgjørende her. De skal ha alt og det skal være billig. Samtidig argumenterer de som om det er en menneskerett og se alt rett etter lansering, og det skal være nesten gratis. Det skulle jo bare mangle, så mye filmprodusenter og skuespillere tjener..... heheheh

 

Dette er gode forslag, men så lenge TV-serier ikke kommer ut samme dag som i USA vil flesteparten av mennesker som bor utenfor USA bruke torrents. Netflix og Viaplay er fantastiske tiltak, men mange av oss liker å følge med på TV-serier i "sanntid".

Hr. Moderator, du kan da ikke mene at det er en menneskerett og få tilgang til noe med en gang bare fordi det er produsert? Eller konkluderer du med at de fleste tenker slik? Det er i allefall mitt inntrykk og det er nesten til å flire av at det brukes som "gyldig grunn til å bryte loven å gjøre seg til en kriminell) De vil nemmelig ikke være kriminelle så det letes etter grunner for ditt og datt,hehe

 

Edit: Da regner jeg med at dere som sier at dere laster pga det ikke er tilgjengelig i Norge faktisk kjøper det på etterskudd når det lanseres i Norge, man da sier dere vel bare at dere ikke vil kjøpe noe dere alt har sett :D

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...