Gå til innhold

HBO slår full retrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel ett resultat av forbrukermakt, de har hatt ett tilbud som mange ikke vil ha, og de har gått til konkurrenten i stedet for (eller bare droppet det). De tallene ymse analyse/media byrå har fremlagt har ikke tegnet ett positivt bildet for HBO Nordic, spesielt sammenlignet mot NetFlix.

Endret av Crowly
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bra.

Nå kan bransjen samtidig fjerne krav om betalingsinformasjon for gratis prøvetid så er vi i mål med kundevennlige tjenester som til syvende og sist vil gi flere fornøyde kunder.

 

Dvs. de må gjerne bruke kortinformasjon som identifikasjon (strengt tatt ikke nødvendig) men ikke kreve at det skal være mulig å automatisk belaste kortet etter prøvetiden er over uten at brukeren spesifikt godkjenner dette etter endt prøvetid.

 

Denne praksisen med tvungen automatikk fra prøvetid til betalabb burde bannlyses.

 

 

Inntil de fjerner denne tvilsomme praksisen ser jeg på aktørene på link linje med småkriminelle fanter og holder meg unna.

Endret av Theo343
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har HBO, men lurer på å si opp. Brukte det mye på mob, men appen deres funker ikke på rootet android.. Utrolig nok. De har lagt inn sperre. Eneste appen jeg så langt har vært borti som har gjord dette.

 

Ellers så er meny og søkesystemet til HBO ELENDIG. Du må browse deg fram. Netflix derimot er konge i alt. Enkelt å søke finne det du liker. Både spesifikt og etter interesse. Utvalget til Netflix er også myyyyye bedre.

 

Men grunnen til at mange vil ha HBO er jo selfølgelig at en får noen utrolig bra serier der... først :)

 

Så vi får se... Men i så fall, flott at de lærer .. fjerner bindetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har HBO, men lurer på å si opp. Brukte det mye på mob, men appen deres funker ikke på rootet android.. Utrolig nok. De har lagt inn sperre. Eneste appen jeg så langt har vært borti som har gjord dette.

 

Ellers så er meny og søkesystemet til HBO ELENDIG. Du må browse deg fram. Netflix derimot er konge i alt. Enkelt å søke finne det du liker. Både spesifikt og etter interesse. Utvalget til Netflix er også myyyyye bedre.

 

Men grunnen til at mange vil ha HBO er jo selfølgelig at en får noen utrolig bra serier der... først :)

 

Så vi får se... Men i så fall, flott at de lærer .. fjerner bindetid.

 

HBO og Netflix er to forskjellige ting. HBO har kun sitt eget innhold (med noen få unntak), mens Netflix og Viaplay har innhold fra en myriad av leverandører.

 

Personlig foretrekker jeg HBOs menysystem over Netflix. Netflix UI er OK, men det er sykt tungvindt å bla igjennom mye innhold for å finne noe nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De måste höja bild och ljudkvalite betraktligt och i tillägg ge oss 10 dagars provtid utan några betalningskrav innan jag ens ger de en chans. På lerret så bankar en 720p web dl Netflix, Viaplay och HBO ned i stövlarna och den är tillgänglig en timme efter den sänds. De måste ge bättre kvalitet för de som vill och kan, något a'la Wimp HiFi.

Lenke til kommentar

Too little, too late...

Skulle trodd HBO visste bedre! Gidder ikke kaste bort penger på tull som dette, selv om de nå har innrettet seg etter forbrukerene sine ønsker.

Får se om et år når de nye eierene har fått vist hordan de vil drive dette. Dersom de får orden på programvaren og ikke gjør flere bommer i forhold til kundene sine så skal jeg vurdere det.

Lenke til kommentar

Det de burde benyttet tiden til frem til nå var å forberede følgende tilbud til kundene, for å få en ny start fra julen 2013.

 

- Fjerne bindingstid og ha lik pris (som de har gjort).

- Mulighet for bedre kvalitet på streamingen. (mange har i dag mer enn gode nok linjer)

- 10-14 dagers gratis prøvetid uten automatisk overgang over til betalabb.

- 59,- måneden ut året evt. 1 måned gratis ved tegning av betalabb før 1. desember.

- Støtte for flere plattformer og bla. SmartTV.

 

Da hadde de vist at de virkelig ønsker å kapre kunder i markedet. Det de gjør nå blir litt "halvhjerta og siræva" som fremprovoserer et stort gjesp blant potensielle kunder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...