Gå til innhold

Få hjelp til å forstå teoriene til Stephen Hawking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår ikke videoen...

Å det meste virker mest som en offentlig teori \ privat mening i stede for en vitenskapelig teori..

 

Putte alle eggene i en kurv der en person styrer alle ideene...

Greit nok at han sitter i rullestol, men det burde ikke bety at han vet noe mer en alle dem andre.

 

Svarte hull er ikkno informasjons sletting enhet, den bare presser alt sammen til ett lite punkt.. å siden vi vet at svarte hull av og til exploderer og lager mange galaxer som dem som er i denne delen av verdensrommet (stor plass).. så kan vi anta at ingenting blir borte.. det blir bare komprimert helt til det er ett svart hull igjen som eksploderer og lager en ny galaxe igjen.

 

Dette jeg sa er like mye rett teori som det han prøver å forklare i videoen.

 

OG jeg baserte mine fakta på at vi har en galaxe som vi vet ekspanderer enda fra dem andre galaxene som alle viser en felles startplass (der kinaputten lå i sandkassen), jeg vet ikke mer en hawkin hva som er i ett svart hull, men alle kan vell forstå gravitasjon, og masse + masse = kjempemasse, men man vet også at en lekt på 1 meter knekker på midten om du presser nok på den.. så hvis gravitasjonen er samme som den makten du presser, så vil alle lekter knekke... å så ganger du det med noen tusen, som gjør det til fliser smadret ned i bakken... å så ganger du det med noen tusen til eller millioner.. så har du kansje et svart hull, og da vil du forstå at det kansje er litt mer knekt på et mer microskopisk, nano, atomisk osv (kansje noen forstår at det knekkes der nede også).. da blir alt veldig kompakt.. tilslutt så tar vist alt opp samme plass, kalle det kvantestate eller hva du vil, det er der, men det tar bare opp samme plassen eller noe lignende (superkomprimert, kansje alt bare tar opp en liten brøkdel av materialets faktiske størrelse.. osv osv).. uansett masse + masse = kjempemasse til kjempemasse + kjempemasse blir mer en gravitasjon(masse) formelen holder og ting bare knekker mer sammen :p og man må ha ny formel over som nyformel(gravitasjon(masse)) og ett magisk nummer som sier at tilslutt eksploderer det bare og all masse blir separert igjen...

 

TIl det starter med masse + masse igjen..

 

Jeg tror det meste av massen i det nye svarte hulle som sluker alt vi ser er nesten bare ikea møbler og apple maskiner... basert på hva vi mennesker gjør med all masse vi får tak i.. ettervært vil vi samle all masse på planet skala til en fabrikk som produserer galaktiske møbler, til vi går tom for planeter, eller alle galaxene blir spist opp av svarte hull... hvis vi er problemet til ett nytt fenomen akkurat som !! Drivhuseffekten !!, der vi lager solide ikea møbler av en hel planet.. og denne massen er solid nok til at den ikke knekker.. så vi stopper syklusen av ting som blir til svarte hull... og så skylder vi på at det er en naturlig syklus i verdensrommet at av og til blir ikke alt tilbake til et svart hull, og dette nye problemet ikke er menneskeskapt... eller kansje vi ikke er mennesker på dette stadiet.. kansje vi er biologiske roboter (perfekte, uten sykdom, uten å trenge mat, varme og vann).. kansje vi kan svømme i verdensrommet.. lage hus som ikke står på planeter :p kansje jeg snakker om framtidens mobiler ;)

 

 

POENGET MITT er bare at mange kan komme med gode ideer hva som er ett svart hull, og hva som skjer i framtiden.., kansje vi bare ekspanderer og ekspanderer til alle soler \ energi er brukt opp, og det samles aldri tilbake til et svart hull, og det er slutten, verdensrommet er uendelig for alt vi vet.. kansje vi er bare små partikler som går på ett neutron som går runt et proton og eller hva det nå enn het i atomisk komisk skala :p. så jo lengere vi zoomer inn, kansje vi ser oss selv :p, samme med zoom ut...

 

I kosmisk skala er jo det meste ubetydelig hva vi gjør, hva penger betyr, penger er jo bare den nye formen for makt akkurat nå, før var det hærer med mennesker og våpen, å snart er det sikkert informasjon.. å så er det sikkert matteriale.. osv osv ellers så overlever vi ikke oss selv, jorden blir ødelakt, vi går tom for mat, kansje ozon laget forsvinner helt og vi blir sterilisert, kansje blir verden overbefolket.. kansje blir stormaktene sinte og bruker atomvåpen mot værandre og segselv..

 

Helst vil jeg bare fortsette og spille dataspill ;)

Lenke til kommentar

At ikke IndirectCell skjønner hva Stephen Hawking skjønner, det skjønner vi godt etter denne utleggingen av morsomme og fantasifulle forklaringer på universets gåter. :D

 

Men fra spøk til revolver: Mye av de man skal forske på i de kommende årene på LHC i CERN er noe som kalles hawkingsstråling, oppkalt etter mannen som foreslo konseptet, altså den ufattelig intelligente rullestolbrukeren med maskinstemme. Hawkingsstråling er måten mikroskopiske sorte hull fordamper før de rekker å vokse seg større. Det oppstår nemlig mikroskopiske sorte hull rundt oss hele tiden, fordi molekylene i atmosfæren blir bombardert med energirik kosmisk stråling.

 

Hvis CERN-fysikerne klarer å påvise eksistensen av hawkingsstråling, så får garantert Stephen Hawkings nobelprisen i fysikk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...