Gå til innhold

Hotline Miami 2-skaperne revurderer voldtektsscene (Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feministene slår til igjen.

 

Drepe hundrevis av mennesker på brutal vis er helt ok...

 

Antydning til en voldtekt av en kvinne er langt grovere...

 

Og seff tar ryggløse utviklere å trekker seg tilbake.

 

Passende nok var det ett show om voldtekt som politisk argument i natt, hvis du har lyst til å informere deg om tema hør på: http://www.blogtalkradio.com/avoiceformen/2013/09/06/honey-badger-radio-rape-as-political-currency

  • Liker 2
Lenke til kommentar

drap og tortur er ok, mens sex og voldtekt er laaaaangt over streken.. merkelige greier... alt er snudd på hodet!

 

1: Fjern vold og drap i spill, film og bøker

 

ELLER

 

2: Godta voldtekt og sex i spill på lik linje med film og bøker...

 

Det skremmer meg at du gjentatte ganger nevner sex og voldtekt i samme åndedrag. Det sier veldig mye om deg.

 

Også spesielt at så mange er negative til dette. Er det egentlig så veldig negativt at man fjerner scenen? Trenger du å se voldtekt i Hotline Miami? Hva om scenen ikke passer inn i spillet i det hele tatt, skal den være der da?

 

Hvordan folk uttaler seg så konkret uten engang å vite noe om konteksten av scenen overrasker meg veldig. Virker som dere er mest interessert i sjokkveriden. Påtvunget "modenhet" for industrien, selv om konteksten ikke er moden i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skremmer meg at du gjentatte ganger nevner sex og voldtekt i samme åndedrag. Det sier veldig mye om deg.

 

Også spesielt at så mange er negative til dette. Er det egentlig så veldig negativt at man fjerner scenen? Trenger du å se voldtekt i Hotline Miami? Hva om scenen ikke passer inn i spillet i det hele tatt, skal den være der da?

 

Hvordan folk uttaler seg så konkret uten engang å vite noe om konteksten av scenen overrasker meg veldig. Virker som dere er mest interessert i sjokkveriden. Påtvunget "modenhet" for industrien, selv om konteksten ikke er moden i det hele tatt.

Kunstner skal ha frihet til å fremstille verket i sin opprinnelige form, det er hva vi argumenterer for her.

 

Hvorfor kunstner ønsker å fremstille det slik er ikke relevant, man står fritt til å forkaste verket som skrot hvis man ikke liker det men man skal ikke presse noen til å endre ett kunstverk bare fordi du ikke liker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sammenhengen her blir viktig. Hvis spillet prøver å formidle noe så er ikke dette noe anderledes enn at en film, bok eller annet medium som prøver å formidle det samme.

Er det noe som bare er puttet inn for å skape kontrovers, oppmerksomhet e.l. så kan de like godt ta bort scenen, da den mer eller mindre har gjort jobben.

Lenke til kommentar

 

Det skremmer meg at du gjentatte ganger nevner sex og voldtekt i samme åndedrag. Det sier veldig mye om deg.

 

Også spesielt at så mange er negative til dette. Er det egentlig så veldig negativt at man fjerner scenen? Trenger du å se voldtekt i Hotline Miami? Hva om scenen ikke passer inn i spillet i det hele tatt, skal den være der da?

 

Hvordan folk uttaler seg så konkret uten engang å vite noe om konteksten av scenen overrasker meg veldig. Virker som dere er mest interessert i sjokkveriden. Påtvunget "modenhet" for industrien, selv om konteksten ikke er moden i det hele tatt.

Kunstner skal ha frihet til å fremstille verket i sin opprinnelige form, det er hva vi argumenterer for her.

 

Hvorfor kunstner ønsker å fremstille det slik er ikke relevant, man står fritt til å forkaste verket som skrot hvis man ikke liker det men man skal ikke presse noen til å endre ett kunstverk bare fordi du ikke liker det.

Hm, spesielt når det kommer fra deg. Lurer på om du fortsatt står inne for følgende kommentar:

 

"Jeg liker å skylde på designeren når jeg er uenig i design valgene tatt i spillet, tydeligvis gjør mange andre det også.

 

Men det går dypere også, Wilson er den type forferdelige spill-designere jeg ser over alt og hvis han er den vi kan gjøre eksempel av for å skremme alle andre i industrien sier jeg at han er fair game.

 

Vi kaster han gjerne inn i flammene og feller ingen tåre hva enn som skjer med han, hvis det kan få andre designere til å tenke en gang til før de ødelegger spillet de jobber på.

 

De fleste spilldesignere i industrien i dag trenger å frykte forbrukerne, noe de ikke gjør akkurat nå."

 

De to utsagnene dine virker nemlig ikke helt forenlige. Kan også erindre at du var en av de som ropte aller høyest når Mass Effect 3 ble lansert. Dobbeltmoral vil vel noen kalle det. Inkonsekvent er det helt klart.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

 

 

Det skremmer meg at du gjentatte ganger nevner sex og voldtekt i samme åndedrag. Det sier veldig mye om deg.

 

Også spesielt at så mange er negative til dette. Er det egentlig så veldig negativt at man fjerner scenen? Trenger du å se voldtekt i Hotline Miami? Hva om scenen ikke passer inn i spillet i det hele tatt, skal den være der da?

 

Hvordan folk uttaler seg så konkret uten engang å vite noe om konteksten av scenen overrasker meg veldig. Virker som dere er mest interessert i sjokkveriden. Påtvunget "modenhet" for industrien, selv om konteksten ikke er moden i det hele tatt.

Kunstner skal ha frihet til å fremstille verket i sin opprinnelige form, det er hva vi argumenterer for her.

 

Hvorfor kunstner ønsker å fremstille det slik er ikke relevant, man står fritt til å forkaste verket som skrot hvis man ikke liker det men man skal ikke presse noen til å endre ett kunstverk bare fordi du ikke liker det.

Hm, spesielt når det kommer fra deg. Lurer på om du fortsatt står inne for følgende kommentar:

 

"Jeg liker å skylde på designeren når jeg er uenig i design valgene tatt i spillet, tydeligvis gjør mange andre det også.

 

Men det går dypere også, Wilson er den type forferdelige spill-designere jeg ser over alt og hvis han er den vi kan gjøre eksempel av for å skremme alle andre i industrien sier jeg at han er fair game.

 

Vi kaster han gjerne inn i flammene og feller ingen tåre hva enn som skjer med han, hvis det kan få andre designere til å tenke en gang til før de ødelegger spillet de jobber på.

 

De fleste spilldesignere i industrien i dag trenger å frykte forbrukerne, noe de ikke gjør akkurat nå."

 

De to utsagnene dine virker nemlig ikke helt forenlige. Kan også erindre at du var en av de som ropte aller høyest når Mass Effect 3 ble lansert. Dobbeltmoral vil vel noen kalle det. Inkonsekvent er det helt klart.

Han kan ha sagt hva han vil andre steder og tidspunkt, men det forandrer ikke faktum at det han sier nå er helt korrekt.

Lenke til kommentar

Alle som vet hva Hotline Miami er, men alikevel lar seg bli megaoverrasket over at oppfølgeren har 'drøyt innhold' bør holde kjeft. Det er grenser for hvor barnehage verdenen skal være. Det er et ultravoldig spill for voksne, en voldtektscene gjør ikke det spille noe verre enn det alt er.

 

Ja, men du må aldri undervurdere mennesklig dumhet. Når du sier at de burde la voldtektsscenen forbli vil folk tenke "Så du liker voldtekt? Kanskje det er en liten voldtektsmann i deg" Eller noe i den duren. Så setter de seg ned i stolen å skyter en mann i hodet i CoD mens de gliser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt kvifor spillutviklere kommer med avsløringer om spillet før det kommer ut. Misliker det sterkt da det ofte fører til bortkasta sutring over det eine eller det andre i tillegg til avsløringer eg ikkje ville vite. Vil heller at spillutviklere er bevisst sin kunstneriske mulighet og setter sitt preg på spillet enn å la alt og alle påvirke korleis spillet skal ende opp å bli.

Lenke til kommentar

I et spill der du kan bore fienden gjennom planeten med en jævla trådløs DRILL blir det bråk når hovedpersonen drar buksa ned i en filmscene i spillet? Amerikanere burde kollektivt få inndratt ytringsfriheten.

 

Emm, sånn som det er nå holder de aktivt på å gjøre det selv mot seg selv. Minuset her er at den forjævlige Amerikanske kulturen smitter.

Lenke til kommentar

Han kan ha sagt hva han vil andre steder og tidspunkt, men det forandrer ikke faktum at det han sier nå er helt korrekt.

 

Hm, spesielt når det kommer fra deg. Lurer på om du fortsatt står inne for følgende kommentar:

 

"Jeg liker å skylde på designeren når jeg er uenig i design valgene tatt i spillet, tydeligvis gjør mange andre det også.

 

Men det går dypere også, Wilson er den type forferdelige spill-designere jeg ser over alt og hvis han er den vi kan gjøre eksempel av for å skremme alle andre i industrien sier jeg at han er fair game.

 

Vi kaster han gjerne inn i flammene og feller ingen tåre hva enn som skjer med han, hvis det kan få andre designere til å tenke en gang til før de ødelegger spillet de jobber på.

 

De fleste spilldesignere i industrien i dag trenger å frykte forbrukerne, noe de ikke gjør akkurat nå."

 

De to utsagnene dine virker nemlig ikke helt forenlige. Kan også erindre at du var en av de som ropte aller høyest når Mass Effect 3 ble lansert. Dobbeltmoral vil vel noen kalle det. Inkonsekvent er det helt klart.

 

 

Ingen form for dobbel moral, og jeg står fult for begge uttalelsene fortsatt.

 

Som jeg sa "man står fritt til å forkaste verket som skrot hvis man ikke liker det", noe som var tilfellet med Diablo 3 og grunnen til at jeg uttalte meg i det ordlag jeg gjorde.

 

Det var ikke en bedømmelse basert på en enkel ting jeg hadde hørt eller sett fra spillet, men en helhetsvurdering av produktet etter at jeg hadde spilt det.

 

Og for å gå litt dypere var det ikke de kunstneriske frihetene Wilson tok jeg hadde noe mot(noen klaget på det også men jeg var ikke en av de), men heller de kommersielle frihetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...