Gå til innhold

Hevder Radeon HD 9000 skal komme til høsten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig! Gleder meg veldig til å se om AMD klarer å skape en god konkurrent til Nvidia sitt 780 med Curacao og det tror jeg nok de vil gjøre også så blir spennende å se hva de kommer med etter sommeren.

Endret av ChristofferRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BRA! Trenger dette nå! håper den gruser 780 så neste gen fra nvidia blir litt mer impressive!(jeg foretrekker nvidia men vil ha konkuranse)

 

Blir bare bra om AMD får levert noe som topper Nvidia ja.

Ingenting som er bedre for forbrukere enn skikkelig konkurranse for å levere kraftigste produktet til billigste prisen.

Lenke til kommentar

BRA! Trenger dette nå! håper den gruser 780 så neste gen fra nvidia blir litt mer impressive!(jeg foretrekker nvidia men vil ha konkuranse)

 

Maxwell-serien blir jo arkitektur-skifte, så blir nok større ytelseshopp enn vanlig. Håper på ett hopp ala det man hadde fra Geforce 7000-serien til 8000-serien i 2006, altså en dobling i ytelse. :)

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Blir bare bra om AMD får levert noe som topper Nvidia ja.

Ingenting som er bedre for forbrukere enn skikkelig konkurranse for å levere kraftigste produktet til billigste prisen.

 

Kanskje det bare er godt med litt røde tall for AMD, fordi da må de virkelig ta et skippertak ved neste lansering for å henge med i dansen. Kanskje man på ett vis da slipper litt av den melkekulturen man ser så mange forskjellige steder? F.eks. på konsollene..

Lenke til kommentar

Endelig! Gleder meg veldig til å se om AMD klarer å skape en god konkurrent til Nvidia sitt 780 med Curacao og det tror jeg nok de vil gjøre også så blir spennende å se hva de kommer med etter sommeren.

Tvilsomt med de specsa som er nevnt her i det minste, de må ha mer enn 256 ekstra ALUer og 16 ekstra TMUer, ROP-økningen gir ikke mening engang når 32 har vært mer enn nok for 7970.

Maxwell-serien blir jo arkitektur-skifte, så blir nok større ytelseshopp enn vanlig. Håper på ett hopp ala det man hadde fra Geforce 7000-serien til 8000-serien i 2006, altså en dobling i ytelse. :)

GT 200, GT 400, og GT 600 var alle arkitekturskifter, tviler sterkt på at vi vil se noe mer enn hoppet fra GT 400 til GT 600.

Lenke til kommentar

Tvilsomt med de specsa som er nevnt her i det minste, de må ha mer enn 256 ekstra ALUer og 16 ekstra TMUer, ROP-økningen gir ikke mening engang når 32 har vært mer enn nok for 7970.

 

Det er mye mulig, men får bare håpe at AMD kommer med kort som gir Nvidia sin 700-serie god konkurranse. Fordi jeg personlig foretrekker skjermkort fra AMD uten at jeg har noen gode grunner til det så hadde vært morsomt om de kom med noe som matcher 780 til tross for at specsa som du nevner er i minste laget. Kan ikke så mye om nettopp det der, men du har nok rett i det du sier :D

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Tvilsomt med de specsa som er nevnt her i det minste, de må ha mer enn 256 ekstra ALUer og 16 ekstra TMUer, ROP-økningen gir ikke mening engang når 32 har vært mer enn nok for 7970.

 

GT 200, GT 400, og GT 600 var alle arkitekturskifter, tviler sterkt på at vi vil se noe mer enn hoppet fra GT 400 til GT 600.

 

Hoppet fra Geforce 400-serien til 600-serien var vel en 80-90% ytelsesøkning fra det jeg kan se på benchmarks. Fornøyd med det jeg.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Hvis AMD har planer om å bruke 20nm på neste generasjon så er det tidligst realistisk å få kort ut i butikken i januar eller februar 2014.

 

Siste "hint" jeg hørte fra Nvidia var at de planla tilgjenglighet for første Maxwell hardware og CUDA 6 i mars 2014 (GPU Technology Conference 2014).

Lenke til kommentar

Kanskje det bare er godt med litt røde tall for AMD, fordi da må de virkelig ta et skippertak ved neste lansering for å henge med i dansen. Kanskje man på ett vis da slipper litt av den melkekulturen man ser så mange forskjellige steder? F.eks. på konsollene..

AMD har jo hatt de røde tallene en stund nå.

Men kortene i toppen er jo ikke det de tjener mest på, det er vel fort heller kortene som hvermansen kjøper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ytelseshoppet fra 480 til 680 var i beste fall 60%, og det var hvis du tok vekk alle tilfeller der man testet med 4x og 8x MSAA.

http://www.techpower...GTX_680/27.html

 

Ikke vet jeg, ser man på denne benchmarken så er tallene nærmere 80-90% ytelsesforskjell mellom GTX680 og GTX480: http://www.guru3d.co..._review,10.html

 

Tomshardware viser også noe av det samme.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Ikke vet jeg, ser man på denne benchmarken så er tallene nærmere 80-90% ytelsesforskjell mellom GTX680 og GTX480: http://www.guru3d.co..._review,10.html

 

Tomshardware viser også noe av det samme.

Fra testen du linka

Tomb Raider, FXAA:60%

FC3, 2xMSAA: 70%

MoH:WF, 4xMSAA: 60%

Bioshock: Infinite, FXAA: 90%

BF3, 4xMSAA: 67%

Metro:LL, ingen AA: 50%

Crysis 3, FXAA:90%

 

Utenom Frostbite3-spill, testes det uten MSAA på Guru3D, og resultatene de får oppdateres aldri med nyere drivere. Det bør også merkes at Frostbite 2's implementering av MSAA er svært mangelfult og inkompetent implementert (i likhet med veldig mye annet i spillmotoren,) og Kepler-arkitekturen takler av en eller annen grunn denne MSAA-implementeringen langt bedre enn alle andre grafikkarkitekturer.

 

Ifølge Tom's Hardware er det også langt mindre forskjell mellom 680 og 580: http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-680-review-benchmark,3161-8.html

Du kan kanskje skylde på drivere, men GTX 680 har ikke fått store driverforbedringer over tid, det virker nesten som om 99% var presset ut ved lansering.

http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2013/nvidia-geforce-gtx-760-im-test/4/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...