Gå til innhold

Nå kommer Surface Pro til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pro utgaven har mini displayport (som støtter 2560x1600 oppløsning).

 

Hadde bare batterilevetiden vært på mer enn 3 timer (gjennomsnittlig bruk med Wifi på) så kanskje..

 

Er det din personlige erfaring med den? Det finnes sikkert et bruksmønster som kan gi en slik batteritid, men det er fint mulig å oppleve mye lengre batteritid.

 

Her er testen fra Anandtech:

http://www.anandtech...ce-pro-review/9

 

Min personlige erfaring (Pro modell importert fra USA for ca 2 mnd siden) er at den varer over 5 timer ved lett bruk (sofasurfing, mail, litt multimedia osv). For ren videoavspilling (mkv) vil jeg anslå et sted i området 4-5 timer.

 

For situasjoner hvor jeg trenger lengre batteritid så har jeg et slikt batteri:

http://www.tekkeon.c...mypowerall.html

(holder til en full lading, men har ikke hatt mye bruk for det i praksis, er som regel ikke så vanskelig å få tilgang på strøm inne i mellom selv når en er ute og reiser).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For 6690,- så kan det faktisk hende at en Surface Pro havner i dette hjem:)

Glad jeg venta med å kjøpe Surface RT

Det kan bli litt knapt med 64 GB hvis du har tenkt til å beholde fullversjonen av Windows 8. Jeg har akkurat kjøpt Acers tilsvar til Surface Pro, det er allerede brukt 35 GB. Jeg har vel ikke lagt inn noe av betydning, og jeg har uansett fjernet en del bloatware. Jeg tror jeg skal være glad jeg gikk for versjonen med 128 GB.

 

Når det er sagt, så angrer jeg bittert på hele kjøpet nå som jeg ser Surface Pro. Det ser ut som at Microsoft har klart å lage et skikkelig keyboard, og det er ikke noe Acer kan skryte av. Bare muligheten for å kunne høyreklikke på enkelt vis ville vært grunn nok til å gå for MS sitt brett. Hadde jeg ikke vært såpass prinsipielt i mot angreretten, så skulle jeg ha benyttet meg av den...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

900 gram er mer enn jeg trenger. Jeg benytter en iPad som veier 650. Min bruk er at denne brukes som pad, og blir holdt i mine hender. Jeg synes selv 650 er litt i overkant.

Jeg tror jeg kommer til å benytte en notebook med skikkelig tastatur også.

Surface for meg er litt kalkun. Den flyr dårlig, og er en hybrid som ikke tiltaler meg p.g.a. manglende fokus på type bruk. Det blir hverken fugl eller fisk.

Denne kommer vel med 3G i motsetning til RT?

Om ikke er det i alle fall en kalkun.

Jeg løper i alle fall ikke først til butikken for denne.

Lenke til kommentar

Denne kommer vel med 3G i motsetning til RT?

Om ikke er det i alle fall en kalkun.

Jeg løper i alle fall ikke først til butikken for denne.

 

Jeg kjøpte iPad med 3G. Fant kjapt ut at det var mye smartere å bruke en sånn liten 4G mobil bredbåndsrouter hvor opptil 10 enheter kan koble til.

Nå har vel dessuten de fleste smartphones mulighet til å dele nettforbindelsen.

Ser ikke helt vitsen med 3G på et nettbrett, jeg kommer i alle fall aldri til å kjøpe nettbrett med 3G mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte iPad med 3G. Fant kjapt ut at det var mye smartere å bruke en sånn liten 4G mobil bredbåndsrouter hvor opptil 10 enheter kan koble til.Nå har vel dessuten de fleste smartphones mulighet til å dele nettforbindelsen.Ser ikke helt vitsen med 3G på et nettbrett, jeg kommer i alle fall aldri til å kjøpe nettbrett med 3G mer.

 

Stikk motsatt erfaring her. Synes det er prakk å måtte bruke en mobilrouter, og kommer aldri til å kjøpe nettbrett uten 3g/4g mer. Eller laptop uten, for den saks skyld. I min verden må alle dingser stå best mulig på egne bein uten å være avhengig av andre. Å bruke batteri på 2 dingser for å utnytte én dings er en annen side av saken.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...