Gå til innhold

Spillpirater plaget av virtuelle pirater (Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesten litt synd at indie developerne må være de som skaper noe nytt.

Jeg synes GreenHeartGames har vært kjempekreative her! Og jeg elsker det de har gjort for å "sette en støkk" i piratene. (Selv om mange ikke skjønte ironien)

Men synes det er så synd at så få Big Devs tørr å gjøre noe "nytt".

Ah well, fortsatt veldig glad for at Indie Developers vokser, setter de store utviklerne på prøve. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt Game Dev Tycoon Story på Android i et års tid nå, og synes det er genialt. Der kostet det 7 kroner. Denne versjonen ser en del sprekere ut :)

 

Det er trist å se at 93.6% cracket spillet, men samtidig forsåvidt forståelig at man ønsker å teste et slikt lite spill ifra en totalt ukjent utvikler før man kjøper det.

 

Og at alle unskyldninger for piratkopiering er svada - er svada. Det er mange gode grunner til å piratkopiere. Begrepet 'piratkopi' er forøvrig skapt av musikkbransjen. Det rette begrepet er kopiering til egen bruk.

 

Er ikke disse utviklerne pirater selv? Spillet ser ut som en blåkopi av Game Dev Story.

 

Ehh... jeg gikk ut ifra at det var samme folk som stod bak. Om det ikke stemmer så skal jeg piratkopiere denne på pur faen.

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Merk at tallene er fra dagen etter spillets lansering. Jeg regner med at folk flest ønsker å prøve først (gratis begrenset version/demo eller fullversjon). Dersom begge tallene fortsetter å øke like mye, er dette virkelig skamfullt. :(

Jup, siste spillet jeg kjøpte var kerbal space program, de har en begrenset demo ute som jeg prøvde, ble hekta og kjøpte fullversjonen samme dagen.

hadde ikke kjøpt et helt ukjent spill fra ukjent utgiver uprøvd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ehh... jeg gikk ut ifra at det var samme folk som stod bak. Om det ikke stemmer så skal jeg piratkopiere denne på pur faen.

 

Nei, det er ikke samme folka. De som lager Tycoon fikk ideen når de spilte Story. Game Dev Story er det Kairosoft som står for.

Lenke til kommentar

"Game Dev Story is a simulation video game developed and published by Kairosoft for the iOS and Android operating systems. It was released on October 9, 2010."

 

Jepp, dette er nærmest en 1:1 ripoff av den lille japanske utvikleren Kairosoft sitt Game Dev Story spill.

 

Hvis de ikke har fått tillatelse, hvilket jeg tviler sterkt på, så sliter de hardt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...