Gå til innhold

Spillpirater plaget av virtuelle pirater (Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Merkelig at noen faktisk tror at det å piratkopiere ting / filmer / musikk osv. er helt greit. Hørte på P3-Norges rikeste land igår. En kar fra Sosialistisk ungdom som gikk imot høyres kampanje om å stoppe piratekopiert importvarer. Vedkommende mente oppriktig at alle burde ha tilgang på piratekopierte varer fra Gucci og Ray Bans, da fikk jo alle nytte av det fine designet

 

ooi, så ikke at dette var en gammel post

Endret av Sparrk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er viktig at piratkopierte vesker og sånt stoppes, men det har ingenting med å beskytte merkevaren til Gucci å gjøre. Poenget er at det er de samme folka som lager falske vesker og solbriller som de som lager falske bremseklosser, falske flydeler, falske medisiner og narkotika. Kriminelle bander som er rå og brutale.

 

Falske bremseklosser kan være iblandet sagmugg og ha dobbelt så lang bremselengde, selv om de ser helt originale ut. Konsekvensene av dårlige falske flydeler tør jeg ikke tenke meg en gang. Falske medisiner kan inneholde for lite virkestoff, rester av andre medisiner og rester av farlige kjemikalier.

 

Utrolig nok er det samme folka som lager helt forskjellige falske varer, der noen faktisk er sikkerhetskritiske.

Lenke til kommentar

Dårlige falske flydeler ble vi rammet av her til lands for en tid tilbake, Partnair krasjen: http://no.wikipedia.org/wiki/Partnair-ulykken

De fant også falske flydeler i Air Force One i etterkant også.

 

Uansett om man skal ha piratvarer avhenger av hva det er snakk om, jeg er IKKE interressert i å støtte noe anti pirat opplegg for å beskytte store merkevarer, hvorfor? Disse gutta her er like ivrige til å begynne å kalle produkter med samme funksjonalitet "Piratvarer" og forsøke å skaffe seg monopol slik at det kun er deres produkt som ligger for salg, og en eventuell konkurrent for aldri kommet seg inn på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...