Gå til innhold

Redaktør tiltalt for å hjelpe Anonymous


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

25 år i landet til de frie og modige for å assistere til kluss med en webside?

 

Da venter vel tortur og dødsstraff for dem som står bak DDOS angep da?

 

Uansett hvilken organisasjon han hjalp, hvis han har fasilitert defacement av nettsiden til sin tidligere arbeidsgiver, har han jo begått en åpenbart svikefull handling, og brutt sin arbeidskontrakt. (Implisitt eller ikke.) At han straffes har jeg ikke problemer med. Men at han får 25 år, for en handling med rent økonomiske følger, (og sannsynligvis temmelig små som sådan), er jo hovedforbrytelsen i denne artikkelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
25 år i landet til de frie og modige for å assistere til kluss med en webside?Da venter vel tortur og dødsstraff for dem som står bak DDOS angep da?
Uansett hvilken organisasjon han hjalp, hvis han har fasilitert defacement av nettsiden til sin tidligere arbeidsgiver, har han jo begått en åpenbart svikefull handling, og brutt sin arbeidskontrakt. (Implisitt eller ikke.) At han straffes har jeg ikke problemer med. Men at han får 25 år, for en handling med rent økonomiske følger, (og sannsynligvis temmelig små som sådan), er jo hovedforbrytelsen i denne artikkelen.

 

Selvfølgelig får han en slik straff! Det handler jo om penger; dette ser vi her i landet også. Voldtekt, drap og handlinger som virkelig ødelegger liv får kjeppen over hendene. Svindel og økonomisk kriminalitet/utroskap blir slått hard ned på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om arbeidsgiver har så dårlige rutiner at ikke passord og tilgang endres etter enhver terminering av kontrakter/arbeidsforhold så må dem nesten bare takke seg selv. Å la en eks-ansatt vandre ut døren med fungernede passord er som om en banksjef skulle gått hjem fra banken uten å sette på alarm, med åpne dører og vinduer samkt åpne safer, bankbokser og hvelv.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott at norden ikke er den samme.

 

Ville noe lignende skjedd her så ville vi alle stått opp håper jeg! 25 år fengsel for hjelpe til å skifte innholdet på ett nettsted kan nesten sammenlignes med mord.

 

Ville USA sine hackere fått 25 års fengsel hvis dem tok over hardware.no? Hvem er det som er så redd for at noe hemmelig ska formidles til folket at han må true med 25års fengsel?

Lenke til kommentar

Altså... manglende sikkerhet er selvsagt kritikkverdig, men det er helt meningsløst å trekke det frem for å rettferdiggjøre hans tillitsbrudd.

 

Om jeg glemmer å låse døra før jeg drar hjemmenfra, vil jeg fortsatt ringe politiet hvis du driver å bærer TVen min ut av huset når jeg kommer hjem. ;)

 

Ser ikke helt vitsen med å henge seg opp i hvorvidt det var galt å gi fra seg sensitive opplysninger. Selvsagt var det det.

 

Men det BLEKNER FULLSTENDIG i forhold til "RETTFERDIGHETEN" som utøves i etterkant. - HOLD FOKUS!

Endret av Weyoun
Lenke til kommentar

Altså... manglende sikkerhet er selvsagt kritikkverdig, men det er helt meningsløst å trekke det frem for å rettferdiggjøre hans tillitsbrudd.

 

Om jeg glemmer å låse døra før jeg drar hjemmenfra, vil jeg fortsatt ringe politiet hvis du driver å bærer TVen min ut av huset når jeg kommer hjem. ;)

 

Mjoda, men man har et visst ansvar. Hvis du går inn i en butikk med bilen ulåst og gående, så vil du få straff når en unge setter seg inn og dreper to fotgjengere. Hvis dette var et så stort økonomisk tap, så er det god grunn til å følge sikkerhetsrutinene. Selvfølgelig, det han angivelig skal ha gjort er ikke riktig og han er ikke et barn, men det kunne lett blitt unngått.

Lenke til kommentar

Mjoda, men man har et visst ansvar. Hvis du går inn i en butikk med bilen ulåst og gående, så vil du få straff når en unge setter seg inn og dreper to fotgjengere. Hvis dette var et så stort økonomisk tap, så er det god grunn til å følge sikkerhetsrutinene. Selvfølgelig, det han angivelig skal ha gjort er ikke riktig og han er ikke et barn, men det kunne lett blitt unngått.

 

Sorry, men dine argumenter er bare usammenhengende rot. :p

 

Redaktøren har begått en premeditert kriminell handling. Hvor vanskelig den handlingen var å utføre, betur NULL for hans straff.

 

Til ditt eksempel: Hvis jeg lar bilen min stå slik at noen unger kommer i skade, har jeg opptredt UAKTSOMT, og hvorvidt en overlagt kriminell også fant sted, (ungene som stakk av med bilen), er uten betydning.

Hadde jeg glemt håndbrekket og bilen rullet over noen, ville mitt ansvar vært det samme.

 

Avisens eieres burde jo ha sikret seg bedre, og har et svakere erstatningskrav. De har ansvar for å sikre sin egen eiendom.

 

Men hva har det med redaktøren å gjøre? Kan innbruddstyven få strafferabatt, hvis han bryter seg inn i et hus uten alarm?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

..... Hvem er det som er så redd for at noe hemmelig ska formidles til folket at han må true med 25års fengsel?

 

Hemmelig innehold er de ikke redd for å formidle der borte i 'the land of the free', den store skrekken er om noen kunne formidle noe som var ærlig eller sant, derfor må dette straffes så hardt som mulig for å vise at slikt tullball kan man ikke være lempfeldig med.

Lenke til kommentar
"Når Keys fikk vite om operasjonen under en samtale med hackeren, skal han ha svart «stilig»." Wow, Keys prater norsk da, eller? Hadde vel ikke gjort journalisten søvnløs å forsøke sitere Keys ordentlig, slik det angivelig skal ha blitt sagt da.

 

Mr. Keys is said to have responded, “Nice.

 

Så det er forskjellig kva det norske ordet for "Nice" er, den mest rette definisjonen er fint eller hyggeleg, men men, det er berre småplukk.

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...