Gå til innhold

Sony: – Hvorfor være først ute med ny konsoll?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har PS3 og Xbox 360, brukte PS3 en del i begynnelsen, men ble aldri konfortabel med den, liker heller ikke håndkontrollerene.

Så endte opp med å bruke den bare til Blu-Ray, men nå har jeg ikke sett på det på evigheter, har vel ikke vært koblet til strøm på over et år.

 

360 den bruker jeg en gang i blant, liker spillene bedre og håndkontrollere :)

Å betale en krone dagen for å ha Gold plager meg heller ikke, går ikke på sosialen så har råd.

 

 

Så vidt jeg vet har vel 360 solgt mange flere konsoller en ps3?

Tror det kommer til å forsette denne veien.

Lenke til kommentar

Jeg har PS3 og Xbox 360, brukte PS3 en del i begynnelsen, men ble aldri konfortabel med den, liker heller ikke håndkontrollerene.Så endte opp med å bruke den bare til Blu-Ray, men nå har jeg ikke sett på det på evigheter, har vel ikke vært koblet til strøm på over et år.360 den bruker jeg en gang i blant, liker spillene bedre og håndkontrollere :)Å betale en krone dagen for å ha Gold plager meg heller ikke, går ikke på sosialen så har råd.Så vidt jeg vet har vel 360 solgt mange flere konsoller en ps3?Tror det kommer til å forsette denne veien.

 

PS3 passerte Xbox 360 med salg, det viste tallene på kvartals oversiktene de offentliggjorde for noen uker siden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har vel 360 solgt mange flere konsoller en ps3?

Tror det kommer til å forsette denne veien.

Totalt sett har den det(ifølge de siste offisielle tallene), men PS3 er i ferd med å nå den igjen. Den kommer sannsynligvis til å klare det i løpet av 2013.

 

Uansett så er nok MS storfornøyde med resultatet denne generasjonen. Xbox 360 har gått i pluss, og den har i tillegg en langt større markedsandel enn det den første xboxen hadde.

 

Edit: For å svare på artikkelen. Det er ikke viktigst å være først, men det er absolutt en fordel å være tidlig ute.

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg føler jeg at Xbox Live tjenesten har fungert finere en Playstation network :)

Pluss at når jeg kjøpte PS3 kjøpte jeg den fordi de reklamerte med at jeg kunne kjøre linux på den.

så pushet de ut en oppdatering, og funksjonen forsvant...... Me no like Sony.

 

Vi får se hva fremtiden bringer, blir nok mye artig for spilleglade fremover :)

Lenke til kommentar

Fordi det er ikke spesifikasjonene som teller, det er spillopplevelsen. En stor del av spillopplevelsen handler om bra spill, bra spill tar tid å lage.. Dette er et ganske enkelt regnestykke i mine øyne.

 

Om spesifikasjonene på en konsoll ikke teller, hva er vitsen med å gi ut en ny generasjon i det hele tatt?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Nestegenerasjon starter når vi sier det" Grafikken er så bra at de som så presentasjonen var usikker på om det var film eller animert (Heavenly Sword)"

 

De har jo en veldig merkelig tilnærning til dette. De vet hvor lang tid en konsoll tar å lage, så om Sony kommer først, sier han her at da vil alle se på hva vi laget og så lage noe bedre........om 5 år... Sony kommer med en ny generasjon før konkurrentene rekker å gi ut den som skal konkurrere med den forrige. Man kan ikke starte utviklingen på en konsoll når "man har sett hva de andre lager"

Derfor er dette er tøvete argument for ikke å være først

 

Det handler om helt andre ting. Uansett kan ikke Sony la MS være alene for lenge. Regner med de kommer neste år.

Lenke til kommentar

Vel vil nu si at markedet trenger neste generasjon spillkonsoller asap. Det er hvertfall mitt motargument til Kaz Hirai. Var ikke akkurat slik at Ps3 gruuuste Xbox 360 da den kom ut, og selv tiltrekkes jeg mer mot Ps3.

 

+

 

Får Microsoft de beste avtalene med underleverandører av utstyr og pusher på med dagens hightech så vil jo Sony slite stort der de ligger etter med å vente på hva Microsoft gjør. Da må de vente til neste teknologiske hopp og prøve å sikre seg de beste avtalene der, noe som tar tid men heldigivs ikke så altfor lang tid i teknologiens verden, men fortsatt får microsoft et forsprang(igjen).

Endret av Ironmann
Lenke til kommentar
Fordi det er ikke spesifikasjonene som teller, det er spillopplevelsen. En stor del av spillopplevelsen handler om bra spill, bra spill tar tid å lage.. Dette er et ganske enkelt regnestykke i mine øyne.
Om spesifikasjonene på en konsoll ikke teller, hva er vitsen med å gi ut en ny generasjon i det hele tatt?AtW

 

Spesifikasjonene teller jo, men det skal være noe mer. Om alt bare er bedre grafikk er ikke det veldig interessant i dagens spill-klima. Microsoft har jo vist noe gøy som forhåpentligvis fungerer bedre enn Kinect.

Lenke til kommentar

Spesifikasjonene teller jo, men det skal være noe mer. Om alt bare er bedre grafikk er ikke det veldig interessant i dagens spill-klima. Microsoft har jo vist noe gøy som forhåpentligvis fungerer bedre enn Kinect.

 

Kinect er endel av konsollens spesifikasjoner, og andre ting spiller også inn. Se på ting som occulus rift, som krever 2*60 fps, bedre AI osv. Essensen er uansett den samme "spesifikasjonene teller ikke" er like feilaktig som det alltid har vært.

 

AtW

Lenke til kommentar
Spesifikasjonene teller jo, men det skal være noe mer. Om alt bare er bedre grafikk er ikke det veldig interessant i dagens spill-klima. Microsoft har jo vist noe gøy som forhåpentligvis fungerer bedre enn Kinect.
Kinect er endel av konsollens spesifikasjoner, og andre ting spiller også inn. Se på ting som occulus rift, som krever 2*60 fps, bedre AI osv. Essensen er uansett den samme "spesifikasjonene teller ikke" er like feilaktig som det alltid har vært.AtW

 

For å fange det store markedet må konsollen uten tvil være noe mer enn bare bedre grafikk. For Playstation 2 var det en DVD-spiller, for Wii var det bevegelseskontroll, for Xbox 360 var det idéen om et mediesenter, noe som Microsoft vil kjøre enda hardere på med i neste generasjon. Sony på sin side må satse på nyvinning innen spillbarhet.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...