Gå til innhold

Windows 8-salget går tregt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet til Windows 8 er, i tillegg til den negative omtalen det har fått på grunn av Aero/nettbrett/touch til desktop, Windows 7. Forgjengeren er et solid operativsystem og gir få eller ingen grunner til å bytte.

 

Det er den største forskjellen fra lanseringen av Windows 7. Mange brukere av Vista var misfornøyde, og mange hadde hoppet helt over Vista for å vente på et bedre system.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det holdt i alle ryktene om problemer med Microsoft Surface? Sies jo at det er et eller annet problem med lyden, om det er maskinvare eller driver relatert aner jeg ikke og ettersom tilgangen i Norge = null så vet jeg ikke om det er noe hold i disse ryktene overhode.

 

 

At Windows 8 ikke har tatt av kommer vell ikke som noe større sjokk, forbedringene fra Windows 7 vil for den jevne forbruker være minimale og de tuller ikke med oppgraderinger osv.. Det meste jeg har sett av Windows 8 maskiner til nå er gjerne dyrere modeller med touchskjerm som igjen ikke appellerer så voldsomt til den jevne forbruker, også kan Modern UI som det første som møter potensielle nye kjøpere virke noe halvveis og langt fra hva dem forventer og er vant til.

 

 

Salget vil nok ta seg opp sakte men sikkert, men at Windows 8 skal bli en umiddelbar og enestående sagshit tror jeg ikke mange har hatt troen på.

Lenke til kommentar
- ikke fiks noe som virker helt fint
Dette er det tåpeligste jeg har hørt. Det at noe funker betyr ikke at det ikke kan bli bedre.

 

Om det er det tåpeligste du har hørt, har du ikke hørt mye.

Jeg kan ikke se i hvilken forstandt W8 er "bedre" for den vanlige brukeren som har null interesse av overdillete menyer og touch funksjoner.

Lenke til kommentar
- ikke fiks noe som virker helt fint
Dette er det tåpeligste jeg har hørt. Det at noe funker betyr ikke at det ikke kan bli bedre.
Om det er det tåpeligste du har hørt, har du ikke hørt mye.Jeg kan ikke se i hvilken forstandt W8 er "bedre" for den vanlige brukeren som har null interesse av overdillete menyer og touch funksjoner.

Starter raskere, bruker mindre minne, ny drivermodell, nytt skall, nye API-er, nytt filsystem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Grunnen til at salget går tregt er at de bryter et par uskrevne regler.- ikke fiks noe som virker helt fint- ikke tving kundene over på noe de ikke vil haMange kommer ikke til å kjøpe W8 fordi de vil bruke en PC mer tradisjonelt. de kunne lansert dette som et alternativ spør de meg.For min del kommer jeg til å holde på W7 lenge.

 

Helt enig med deg. Å bruke W8 på en stasjonær pc mener jeg er fullstendig bortkasta. På et nettbrett derimot vil det nok være glimrende.

Lenke til kommentar

Har oppgradert til Win8 både på min bærbare og HTPC-en, og angrer ikke et sekund.

Avventer litt i forhold til den stasjnære, men det har mer med latskap å gjøre enn noe annet.

 

Forstår ikke all klagingen på Win8 :)

 

Når det er sagt, forstår jeg jo at mange som kjører Win7 og er fornøyde ikke bryr seg om å oppgradere riktig ennå.

For min del var det tidlige tilbudet om Win8 til 119,- / 249,- en gylden anledning til å skaffe et par ekte lisenser til maskiner som ikke akkurat hadde det fra før av...

Lenke til kommentar

Oppgraderte nylig fra windows 7 og må si jeg er storfornøyd, det er raskere, enkelt og mange smarte løsninger.

 

Nå har resten av de jeg bor med også oppgradert og alle er fornøyde så synes det er synd at mange er så skeptiske.

 

Nå skal det sies at vi fikk det gjennom Academic Alliance, så terskelen for å prøve det var ganske lav, men angrer ikke og kommer ikke til å gå tilbake til windows 7.

 

 

 

Lenke til kommentar

Det er mer eller mindre 2 grunner til at folk ikke vil skifte til win 8 (begge er for øvrig allerede nevnt, men det skader ikke å neven de igjen.

1. Som nevnt så er Windows 7 et stort problem i denne daken, da det er et solid operativsystem som fungerer yperlig for de felste opperasjoner. Det er også tydelig at win 8 ikke er noe serlig oppgradering annet enn et nytt UI, dette bringer oss over til problem nummer 2.

2. Windows 8 sitt nye UI er ikke laget for desktop PC-er, dette er noe du merker fra første stund i Windows 8 (jeg måtte for øvrig gå til innkjøp av stardock sitt start8 program for å kunne gjøre avanserte opperasjoner uten å måtte lete i lange tider for å finne frem). Når dette er nevnt så skal det sies at det ser ut til å kunne funke ypperlig med fingrene da, men man kan ikke forvente at folk skifter win 7 (hvorav jeg er ganske sikker på at 99 prosent bruker en form for mus/tastatur) til et opperativsystem som nærmest straffer deg for å bruke tradisjonelle kontrollere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har oppgradert til Win8 både på min bærbare og HTPC-en, og angrer ikke et sekund. Avventer litt i forhold til den stasjnære, men det har mer med latskap å gjøre enn noe annet. Forstår ikke all klagingen på Win8 :)Når det er sagt, forstår jeg jo at mange som kjører Win7 og er fornøyde ikke bryr seg om å oppgradere riktig ennå. For min del var det tidlige tilbudet om Win8 til 119,- / 249,- en gylden anledning til å skaffe et par ekte lisenser til maskiner som ikke akkurat hadde det fra før av...

Har prøvd 2012 server og likte ikke frontend, ja det var forbedringer mange steder over 2008 litt inn i programmet men frontend var det mye tull med, aero har ikke mapper for instalerte programmer så den fylles opp av utilites for sql server som jeg aldri bruker samme for office 2012, tillbehør programmer som notepad ligger et helt annet sted osv.

Ja det går å få alternative frontend programmer. men ser ikke helt poenget.

 

Win 7 var en suksess siden xp var gammelt og mange hoppet over vista, vista hadde svakheter men fikk ufortjent dårlig rykte. når win 7 kom begynte presset for å bytte å bli stort.

Lenke til kommentar

Windows 8, største floppen siden Windows ME, period.

Har testet Windows 8 på både surfplate, laptop og stasjonær PC - det er så ufattelig mye som er så lite gjennomtenkt at jeg blir mørkredd. At dette OS'et i det hele tatt har fått klarsignal fra testavdelingen, sier alt om desperasjonen i denne bedriften.

Skal bli spennende å se Q3 & Q4 tallene fra MS, når de blir sluppet i Q1 neste år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Windows 8 er et fantastisk operativsystem, men det er dessverre ubrukelig for meg.

Mangelen av den tradisjonelle startmenyen er forrøvrig den største grunnen til at jeg ikke oppgraderer.

 

Jeg bruker ikke startmenyen til "klikk - åpne program", som Win8 er tilrettelagt til.

Jeg liker å raskt kunne se de siste brukte filene i programmet.

Jeg er fornøyd med å ha tilgang til de forskjellige dokumentmappene, kontrollpanel, avslutt etc fra den beliggenheten jeg har vært vant med i flere år.

Metrogrensesnittet gjør akkurat samme oppgave som skrivebordet, med unntak av at ikonene er 20cm^2 store, og mangler hundre funksjoner med høyreklikk.

Programmer jeg gjerne bruker en gang i året som jeg ikke husker navnet på, (type Harddisk Cleaner, Memorytest programmer etc) Ønsker jeg at skal være lett tilgjengelig, uten at det vil okkupere en så stor andel av skjermen som det gjør i metro.

 

Når Microsoft har brukt tiår på å utbedre og perfeksjonere startmenyen burde de skjønne at en total fjerning av alt den har tilbudt vil skape reaksjoner.

Jeg kommer ikke til å "oppgradere" til Win8 før Microsoft slipper en servicepack med muligheten til å velge startmeny over metro, eventuelt noen slipper en app som gjør det for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bedrifter: "Vi avventer W8 fordi W7 fyller behovet fint er gjennomtestet i organisasjonen og trygt"

Private er svært delte. Noen er skeptiske blant annet på grunn av nytt GUI. Andre er helt med på notene og vil gjerne testet ut dette fancy nye GUIet. Men majoriteten av private følger bare strømmen og kjøper OS ut i fra hva som følger med maskina de velger av helt andre grunner. F.eks utseende og spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...