Gå til innhold

– DayZ distanserer seg helt fra ArmA II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det viktige er nok først og fremst PC-utgaven, at vi innoverer og designer for den først.

 

Slikt varmer om hjerterota, det er slik det alltid burde være. Deretter porter man det over til Konsoll... Ikke andre veien...

 

Må si at jeg gleder meg til DayZ beveger seg bort fra Arma motoren, jeg liker ikke helt måten den håndterer skyting i action og måten man "looter" på. Jeg liker dog Arma II, men det er fordi det er en helt annen måte å spille på enn DayZ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det viktige er nok først og fremst PC-utgaven, at vi innoverer og designer for den først.
Slikt varmer om hjerterota, det er slik det alltid burde være. Deretter porter man det over til Konsoll... Ikke andre veien...Må si at jeg gleder meg til DayZ beveger seg bort fra Arma motoren, jeg liker ikke helt måten den håndterer skyting i action og måten man "looter" på. Jeg liker dog Arma II, men det er fordi det er en helt annen måte å spille på enn DayZ.

 

nei sånn skal det ikke være, vi så hvordan det gikk med counter strike porten. vi konsoll folk vill ikke ha en ræva pc port...vi vil ha en versjon som er gjort fra grunn og opp..

Lenke til kommentar

nei sånn skal det ikke være, vi så hvordan det gikk med counter strike porten. vi konsoll folk vill ikke ha en ræva pc port...vi vil ha en versjon som er gjort fra grunn og opp..

 

Nå har jeg ikke peiling på hvordan Counter Strike ble på konsoll, men nå er det jo en gang slik at skytespill uansett er udugelig på konsoll så å forvente seg noen mirakel der i gården er jo som å håpe på finvær på møre, i de fleste tilfellene blir du skuffet...

 

Hvorfor skulle ikke pc være hovedplattformen å utvikle på? Tror du de sitter med hver sin xbox-kontroll og programmerer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PC, ikke pese. Pese = "puste tungt, stønne puste og p-"

 

I Norge deler vi sjelden ord, og de gangene vi gjør det benyttes det nesten alltid bindestrek. Eksempel er konsoll-folk, eller kanskje til og med bare konsollfolk. "Konsoll folk" er bare feil.

 

Men det kan se ut som om 64Zombie er en bot og et troll, da de fleste innlegg konsekvent inneholder ordet "pese", og forkynner budskap om at konsoll er tingen og at pc er et onde hva gjelder spill. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
nei sånn skal det ikke være, vi så hvordan det gikk med counter strike porten. vi konsoll folk vill ikke ha en ræva pc port...vi vil ha en versjon som er gjort fra grunn og opp..
Nå har jeg ikke peiling på hvordan Counter Strike ble på konsoll, men nå er det jo en gang slik at skytespill uansett er udugelig på konsoll så å forvente seg noen mirakel der i gården er jo som å håpe på finvær på møre, i de fleste tilfellene blir du skuffet...Hvorfor skulle ikke pc være hovedplattformen å utvikle på? Tror du de sitter med hver sin xbox-kontroll og programmerer?

Watch out we got a badass over here

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PC, ikke pese. Pese = "puste tungt, stønne puste og p-"I Norge deler vi sjelden ord, og de gangene vi gjør det benyttes det nesten alltid bindestrek. Eksempel er konsoll-folk, eller kanskje til og med bare konsollfolk. "Konsoll folk" er bare feil.Men det kan se ut som om 64Zombie er en bot og et troll, da de fleste innlegg konsekvent inneholder ordet "pese", og forkynner budskap om at konsoll er tingen og at pc er et onde hva gjelder spill. :)

 

korrektur læreren er ute på vift igjen ser jeg, hahaha.... jeg ser ingen grunn til å bruke de engelsk forkortningene pc(personal computer) når det uttales pese på norsk. nynorsk folka bruker ord som 'skjerm skott' når det er snakk om screenshot, har du problemer med det å?..

Lenke til kommentar

PC, ikke pese. Pese = "puste tungt, stønne puste og p-"I Norge deler vi sjelden ord, og de gangene vi gjør det benyttes det nesten alltid bindestrek. Eksempel er konsoll-folk, eller kanskje til og med bare konsollfolk. "Konsoll folk" er bare feil.Men det kan se ut som om 64Zombie er en bot og et troll, da de fleste innlegg konsekvent inneholder ordet "pese", og forkynner budskap om at konsoll er tingen og at pc er et onde hva gjelder spill. :)

 

korrektur læreren er ute på vift igjen ser jeg, hahaha.... jeg ser ingen grunn til å bruke de engelsk forkortningene pc(personal computer) når det uttales pese på norsk. nynorsk folka bruker ord som 'skjerm skott' når det er snakk om screenshot, har du problemer med det å?..

Korrekturlæreren, takk. :)

 

Nei, det er teit å skrive riktig. Skriver du samtlige engelske ord etter hvordan de uttales, eller er det bare utvalgte? Tror forøvrig du mente skriinskjått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PC, ikke pese. Pese = "puste tungt, stønne puste og p-"I Norge deler vi sjelden ord, og de gangene vi gjør det benyttes det nesten alltid bindestrek. Eksempel er konsoll-folk, eller kanskje til og med bare konsollfolk. "Konsoll folk" er bare feil.Men det kan se ut som om 64Zombie er en bot og et troll, da de fleste innlegg konsekvent inneholder ordet "pese", og forkynner budskap om at konsoll er tingen og at pc er et onde hva gjelder spill. :)
korrektur læreren er ute på vift igjen ser jeg, hahaha.... jeg ser ingen grunn til å bruke de engelsk forkortningene pc(personal computer) når det uttales pese på norsk. nynorsk folka bruker ord som 'skjerm skott' når det er snakk om screenshot, har du problemer med det å?..

 

Pese er å puste tungt. Jeg har aldri før hørt boen bruke "pese" om datamaskin.

 

Bare for å være sikker på at ingen bruker ordet pese om pc ordriktig, har jeg sett litt på nettet, og alt henviser til å puste tungt. Link: http://www.easytrans.org/no/?q=pese

 

Hvis du kunne sitert din kilde om at pese brukes om datamaskin, så gjør det. Ellers er det dialekt, og dialekt brukes kun muntlig, eller i dikt-sammenheng, og har du gått på skole vet du at man ikke skriver dialekt, men mindre det er sms eller chat. Gjør deg fortstått på et forum for gaming i hele norge, ikke bruke dialekt.

 

Man bruker enten PC, eller "Datamaskin".

 

Nynorsk gir jo faktisk mening skjerm skudd gir mening da det er nynorsk og ikke dialekt. Pese er en gramatisk feil, og dialekt, ikke en måte å si pc på.

 

Men tilbake til topic: jeg gleder meg enormt til dayz kommer ut som eget spill, det kommer til å bli fantastisk.

 

Og hva angår pc og konsoll, så burde i min mening spill alltid utvikles først på pc, idag er konsollene 7 år gamle, og i tillegg blir pcene å fortsette å være kraftigere en konsoll, selv når de nye konsollene kommer ut. Å porte fra konsoll til pc burde i min mening egentlig ikke skje, med mindre det er en veldig god port, som nesten aldri skjer.

 

At Pc brukere skal ha elendig grafikk, elendige kontroller i tillegg til at portene av og til kommer senere på pc en konsoll, ja da er det helsikken for dårlig. Enten gjør det bra eller ikke gjør det i det hele tatt.

 

Dette problemet hadde ikke eksistert om man utviklet fra pc og portet over på konsoll.

 

I tillegg finnes det jo nesten ikke utviklere som lage gode spill for pc i dag, bortsett fra Dean Hall selv.

 

Battlefield? Nei. Gta? Nei. Crysis? Definitivt nei. Kunne fortsette mer og mer her.

 

Hvis det er noe som er et onde, så er det microsoft og sony som ikke vil slippe nye konsoller og utviklere som ikke vil prioritere pc, slik at grafikken og gameplay holdes tilbake med flere år.

 

PcAJ

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734

PC, ikke pese. Pese = "puste tungt, stønne puste og p-"I Norge deler vi sjelden ord, og de gangene vi gjør det benyttes det nesten alltid bindestrek. Eksempel er konsoll-folk, eller kanskje til og med bare konsollfolk. "Konsoll folk" er bare feil.Men det kan se ut som om 64Zombie er en bot og et troll, da de fleste innlegg konsekvent inneholder ordet "pese", og forkynner budskap om at konsoll er tingen og at pc er et onde hva gjelder spill. :)

 

korrektur læreren er ute på vift igjen ser jeg, hahaha.... jeg ser ingen grunn til å bruke de engelsk forkortningene pc(personal computer) når det uttales pese på norsk. nynorsk folka bruker ord som 'skjerm skott' når det er snakk om screenshot, har du problemer med det å?..

 

Post ikke relevant til artikkel!

 

'skjerm skott'

 

Nice one

Lenke til kommentar

Så lenge hackingen fortsetter og ikke blir tatt tak i, kommer fanbasen til å skrumpe inn fortere enn lever'n til alkisnaboen min..

 

Prinsippet rundt spillet i seg selv er jo genialt, Sett en kar på stranda uten noen ting, la ham boltre seg i 250km^2 med en haug med likestilte spillere, og se hvordan historien utvikler seg.

 

Men det er ulemper / drawbacks; På grunn av bugsene, er det gått fullstendig inflasjon i antall "high-tier" våpen (snakker om duping) - som også kan kobles relativt lett inn på antallet hackere som gjør livet surt for enhver som skal samle inn våpen "the way its meant to be".. Det er ingenting tilfredstillende å samle utstyr i 2 uker, klare å overleve over en slik periode er jo utfordring i seg selv, bare for at en random hacker/scripter teleporter seg inn bak deg og "gønner" deg rett ned. Dette burde være førstepri, men etter alt å dømme er dette mest sannsynlig ikke gøy nok (snakker om Hall og hans utviklerteam).

 

Det er IKKE at jeg klager over spillet, men å innbille seg at en massiv fanskare holder seg lojal og ikke finner andre morsomme spill, når du ikke retter på bugsene er akkurat hva jeg ville kalt naivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Daniel:

 

Ifølge andre intervjuer er fokuset på å fikse bugs og stoppe hackingen, så jeg tror det går bra. Standalone betyr at de kan lage funksjoner fra grunnen av, fremfor å hacke dette fram I Arma 2 som egentlig aldri var lagd for dette formålet. Arma 2 er også et ganske åpent spill hvor mange filer ligger åpent for endring. Dette er flott så lenge folk oppfører seg, men det passer ikke til public Dayz. I standalone kan mye av denne tilgangen fjernes og spillet gjøres sikrere mot hackere.

 

De har bedre forutsetninger til å fikse disse tingene i standalone enn i modden.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...