Gå til innhold

Hardware/Teknisk til DayZ - Diskusjon rundt spillet i egen tråd.


Anbefalte innlegg

Hvordan installere DayZ på en enkel og funksjonell måte?

 

1. Kjøp Arma 2 Combined Operation på feks Steam

2. Installer begge spillene og kjør begge minst en gang

3. Gå inn på http://dayzmod.com/ og last ned modden. Velg via Six Launcher for enklest mulig installasjon!

4. Installer modden og start Six Updater, deretter Six Launcher

5. Velg en hvilken som helst server og gi bånn gass... For det trenger du!

 

Har også funnet ut at Six Launcher er den letteste måten å finne servere, installere og spille DayZ på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Vurderer å gå til anskaffelse av dette spillet/modden, men lurer på om spesifikasjonene på pcen min er gode nok?

 

15,6 tommers skjerm - 1366 x 768 piksler

Intel Core i5-450M - 2,4 GHz

500 GB harddisk - 5400 RPM

4 GB minne

Nvidia GeForce GT 320M - 1 GB RAM

Lenke til kommentar

Vi er tre kompiser som nå driver å installerer DayZ og har tenkt å joine nå snart. Vi søker etter en brukbar server som det er dag på nå, har noen her noen forslag? Greit å starte med dag da det er enklere å se..

Vi er tre kompiser som nå driver å installerer DayZ og har tenkt å joine nå snart. Vi søker etter en brukbar server som det er dag på nå, har noen her noen forslag? Greit å starte med dag da det er enklere å se..

 

US107 og US 26 når den kommer tilbake. En av de norske serverene er UTC -7, men den pleier å være ganske full.

Lenke til kommentar

Siden du har 1GB skjermkort kan du sikkert kjøre alt på mellom medium og very high en plass :)

 

Arma 2 krever ikke så mye av skjermkort, det er mer prosessoravhengig og er skrevet av idioter så det hjelper ikke om du har 2 eller 8 kjerner, bare klokkefrekvens som har noe å si omtrent :)

Lenke til kommentar

Noen spørsmål som har dukket opp etter å ha spilt en del dayz (har forsøkt å google det meste men ikke lett å finnes svar, alle linker til dayz forumet kommer opp med "file not found".

 

1. Er det normalt å brekke ben og komme i sjokk etter å ha krabbet over en dørstokk?

 

2. Hvordan bandasjerer man en venn som blør? Jeg har forsøkt det meste men får bare valg om "apply bandage to myself" eller no i den dur.

 

3. Hvor er det størst sjanse for å finne fyrstikker/lighter? Og eventuelt et kart?

 

4. Er det normalt å miste loot når man bytter våpen? Jeg fant nemlig en fin rifle på en gård, men og en øks. Siden rifla ikke hadde ammo ville jeg bytte til øksen. I det jeg gjør det, forsvinner rifla fra inventory som om jeg droppet denne, men den lå heller ikke på bakken..... altså forsvunnet i intet (ja jeg har sjekket sekken og, ikke der, er vel ikke mulig å legge en rifle i start-sekken heller kanskje?)

 

5. Når man dør, så får man en fin stor skjerm som sier "YOU ARE DEAD". Hvordan spawner man på nytt herfra? Jeg forsøker escape og respawn, eller restart, men ingen ting skjer. Ender med at jeg må disconnecte, gå ut i lobbyen og inn derfra igjen, noe som tar tid....

 

 

Ellers er det en god del bugs fortsatt i spillet, frustrerende hvor lang tid det tar å joine en server, og hvor lang tid det kan ta å finne venner på en server... merker at det er alpha enda, men spillet har et voldsomt potensial, god stemning.

Endret av mwn
Lenke til kommentar

Siden du har 1GB skjermkort kan du sikkert kjøre alt på mellom medium og very high en plass :)

 

Arma 2 krever ikke så mye av skjermkort, det er mer prosessoravhengig og er skrevet av idioter så det hjelper ikke om du har 2 eller 8 kjerner, bare klokkefrekvens som har noe å si omtrent :)

 

Prøvde å laste ned "Arma ll Free" og der lagget/hakket det når jeg hadde på high, men når jeg hadde på low så var det bra. Hvor er medium? Er det normal? Prøvde å trykke på normal, men den gikk bare automatisk til high igjen? Musen henger også litt etter, noe som er litt irriterende.

 

Vil jeg bare kunne spille på low om jeg skal spille Dayz?

Lenke til kommentar

Noen spørsmål som har dukket opp etter å ha spilt en del dayz (har forsøkt å google det meste men ikke lett å finnes svar, alle linker til dayz forumet kommer opp med "file not found".

 

1. Er det normalt å brekke ben og komme i sjokk etter å ha krabbet over en dørstokk?

 

2. Hvordan bandasjerer man en venn som blør? Jeg har forsøkt det meste men får bare valg om "apply bandage to myself" eller no i den dur.

 

3. Hvor er det størst sjanse for å finne fyrstikker/lighter? Og eventuelt et kart?

 

4. Er det normalt å miste loot når man bytter våpen? Jeg fant nemlig en fin rifle på en gård, men og en øks. Siden rifla ikke hadde ammo ville jeg bytte til øksen. I det jeg gjør det, forsvinner rifla fra inventory som om jeg droppet denne, men den lå heller ikke på bakken..... altså forsvunnet i intet (ja jeg har sjekket sekken og, ikke der, er vel ikke mulig å legge en rifle i start-sekken heller kanskje?)

 

5. Når man dør, så får man en fin stor skjerm som sier "YOU ARE DEAD". Hvordan spawner man på nytt herfra? Jeg forsøker escape og respawn, eller restart, men ingen ting skjer. Ender med at jeg må disconnecte, gå ut i lobbyen og inn derfra igjen, noe som tar tid....

 

 

Ellers er det en god del bugs fortsatt i spillet, frustrerende hvor lang tid det tar å joine en server, og hvor lang tid det kan ta å finne venner på en server... merker at det er alpha enda, men spillet har et voldsomt potensial, god stemning.

 

1. Nei, men det er en kjent bug.

 

2. Pass på at du har bandasjen i de riktige plassene, ikke i sekken. Så kan du skrolle på personen og velge "Bandage wounds". Det hender at det tar litt fikling før det kommer opp. Samme metoden gjelder for blood bags, EPI-pen, morphine og painkillers også.

 

3. Supermarkeder uten tvil. Sjansen for å finne både fyrstikker/kart er ca 67% på disse stedene. Med andre ord, de er lett å finne.

 

4. Ja, det er vanlig at spillet "ødelegger" lootet ditt. Dette kan skje hvis du prøver å putte et våpen i sekken, men sekken ikke har plass. Og ja, du har rett, sekken du starter med har 6 slots, våpen trenger 10. Grunnen til at øksen har et så kleint system er at den ble nylig tatt med i modden, så den er ikke ferdig utviklet enda.

 

5. Når du dør så må du trykke på abort, så connect. Det tar litt tid, spesielt med den nye patchen. Det pleide å gå litt kjappere før.

 

Det er en del bugs ja, men vi kan ikke forvente noe annet fra en alpha mod. At det tar så lang tid å joine servere er noe som har en tendens til å forandre seg. Forrige patch var etter min erfaring mye kjappere. Det at det tar lang tid å finne venner blir en enklere sak når du blir kjent med mappet. Tar ca 10 min maks hvis dere løper mot hverandre. Vil egentlig tro at det kommer en funksjon som gjør at du kan joine som en gruppe og man spawner på samme sted, eller at man velger en random spawn slik at man kan velge samme når man er med venner.

Lenke til kommentar

Flere som er stuck på "Waiting for character to create?". Spillet fungerte utmerket i går, men nå kommer jeg ikke inn. Merkelig.

 

Min erfaring at dette er server-basert til tider. Jeg prøver et par relogginger, så finner jeg en ny server et par timer hvis det fortsetter. Men har ventet i rundt 5 minutter før jeg har kommet inn enkelte ganger. Du ser dessuten hvilken beta-patch serveren kjører.

 

Six Launcheren har ikke oppdatert spillet mitt til siste beta patch heller.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...