Gå til innhold

Hardware/Teknisk til DayZ - Diskusjon rundt spillet i egen tråd.


Anbefalte innlegg

Tenkte å copy paste mitt innlegg fra den andre Dayz tråden da det er så mye rot der at det sikkert er mange som overser innlegget.

 

Men uansett, meg og Putresopp her fra forumet har laget vår egen DayZ-Norge community. Her har vi et forumer som har alt av kategorier og egne forumer for tekniske utfordringer osv.

 

 

"Da var forumet begynt å ta grei form.

Mye bugs og lort er luket ut og vi har forumer og kategorier for alt man kunne trenge i DayZ av det jeg kan tenke meg til.

En gledelig nyhet er at vi har allerede, på ett døgn, har fått34 registrerte brukere, 113 innlegg og 13 brukere samtidig på det meste.

Det har til nå konstant vært jevne pålogginger fra de fleste og diskusjoner på alt fra trades av våpen til gøye campfire historier

 

Adressen er DayZ-Norge.net

 

Så det er bare å registrere seg og begynne og diskutere. Det hadde vært gøyalt om vi ble en god del medlemmer, for da kan vi skape en gøyal DayZ community for Norge hvor man kan møtes og spille sammen osv"

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har 1GB skjermkort kan du sikkert kjøre alt på mellom medium og very high en plass :)

 

Arma 2 krever ikke så mye av skjermkort, det er mer prosessoravhengig og er skrevet av idioter så det hjelper ikke om du har 2 eller 8 kjerner, bare klokkefrekvens som har noe å si omtrent :)

 

Prøvde å laste ned "Arma ll Free" og der lagget/hakket det når jeg hadde på high, men når jeg hadde på low så var det bra. Hvor er medium? Er det normal? Prøvde å trykke på normal, men den gikk bare automatisk til high igjen? Musen henger også litt etter, noe som er litt irriterende.

 

Vil jeg bare kunne spille på low om jeg skal spille Dayz?

 

Hjelp?

Lenke til kommentar

Siden du har 1GB skjermkort kan du sikkert kjøre alt på mellom medium og very high en plass :)

 

Arma 2 krever ikke så mye av skjermkort, det er mer prosessoravhengig og er skrevet av idioter så det hjelper ikke om du har 2 eller 8 kjerner, bare klokkefrekvens som har noe å si omtrent :)

 

Prøvde å laste ned "Arma ll Free" og der lagget/hakket det når jeg hadde på high, men når jeg hadde på low så var det bra. Hvor er medium? Er det normal? Prøvde å trykke på normal, men den gikk bare automatisk til high igjen? Musen henger også litt etter, noe som er litt irriterende.

 

Vil jeg bare kunne spille på low om jeg skal spille Dayz?

 

Hjelp?

 

Arma 2 free lagget hos meg også og jeg måtte sette inst til low, mens nå kjøpte jeg akkurat Arma 2 via Steam og det funker som fjell på med/high settings... Jeg har kun en dual2core 2,9 GHz prosessor

Lenke til kommentar

Får beskjed om brukernavn og passord jeg, når jeg prøver å laste ned siste Arma 2 beta patch :s

 

ARMA2_OA_Build_95099.zip

 

Det er fordi BIS FTP har for mange connections, du behøver bare trykke F5 for å refreshe og få en ny connection. Når BIS serveren er full vil den spørre om passord og brukernavn for prioriterte brukere.

 

Tenkte å copy paste mitt innlegg fra den andre Dayz tråden da det er så mye rot der at det sikkert er mange som overser innlegget.

Men uansett, meg og Putresopp her fra forumet har laget vår egen DayZ-Norge community. Her har vi et forumer som har alt av kategorier og egne forumer for tekniske utfordringer osv.

 

"Da var forumet begynt å ta grei form.

Mye bugs og lort er luket ut og vi har forumer og kategorier for alt man kunne trenge i DayZ av det jeg kan tenke meg til.

En gledelig nyhet er at vi har allerede, på ett døgn, har fått34 registrerte brukere, 113 innlegg og 13 brukere samtidig på det meste.

Det har til nå konstant vært jevne pålogginger fra de fleste og diskusjoner på alt fra trades av våpen til gøye campfire historier

Adressen er DayZ-Norge.net

Så det er bare å registrere seg og begynne og diskutere. Det hadde vært gøyalt om vi ble en god del medlemmer, for da kan vi skape en gøyal DayZ community for Norge hvor man kan møtes og spille sammen osv"

 

Lykke til :)

 

Nesten litt synd å se at det startes opp nye communities når det finnes etablerte som til og med hoster både servere og voip og forum og FTP og alt mulig. Får håpe at det alikevel blir en slags samling i det norske Dayz/Arma miljøet.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Nå har jeg installert Arma ll CO. Jeg startet begge spillene en gang og exita med en gang. Så gikk jeg på dayz sin hjemmeside og trykket på "Download DayZ". Lastet ned Six Updater og Six Launcher, og åpnet sistenevnte. Gikk på en av Norway serverne(tror det var 3) og prøvde å joine, men jeg fikk "Bad CD key" eller noe i den duren.

 

Hvorfor det?

 

EDIT: Hva er det jeg gjør feil? Har fulgt mange youtube-videoer til punkt og prikke nå, men jeg får uansett "Bad CD key - Invalid CD key" når jeg prøver å joine en server? HJELP!

Endret av EAga
Lenke til kommentar

Hørte at Steam ikke laster ned den siste Arma 2 patchen automatisk av en eller annen grunn, er det da i Programfiler/Steam/Steamapps/Common/Arma2 jeg unzipper`n?

 

Finner ikke noe Data mappe som det jo er vanlig å unzippe mods osv i, verken i Arma 2 eller Arma Operation Arrowhead mappene.

Lenke til kommentar

Hørte at Steam ikke laster ned den siste Arma 2 patchen automatisk av en eller annen grunn, er det da i Programfiler/Steam/Steamapps/Common/Arma2 jeg unzipper`n?

 

Finner ikke noe Data mappe som det jo er vanlig å unzippe mods osv i, verken i Arma 2 eller Arma Operation Arrowhead mappene.

 

Ser alikevel ut til at Steam lastet ned disse oppdateringene selv etterfulgt av at Six Launchern oppdaterte DayZ. All good :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...