Gå til innhold

Leserkommentar: Troféhyllen er fylt til randen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trofeer og achievments bryr meg stort sett ikke. De får dukke opp om de vil, og jeg føler vel ett bittelite endorfin-kick når jeg får en, men jeg gidder ikke jakte på dem. Men liker å se alle de morsomme og ironiske achievmentene Valve putter i spillene sine. De har skjønt det, at det skal være litt ekstra morro for noe spesielt.

 

Og ikke bare har jeg og forfatteren ganske like interesser, jeg tror jaggu meg vil har felles slekt og! Kult, esse!

Endret av Simmemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heldigvis bryr jeg meg fint lite om trofeer, f.eks. i Skyrim har jeg kun fullført 62% (31/50) og i Unstoppable Gorg 43% (13/30), og det er helt greit. Men jeg har ikke spilt igjennom Gorg enda, så det kan nok dette inn noen flere (uten at jeg prøver på det). Har en sjelden gang tittet på trofe listen for å se hva som er mulig å få, og gått inn for å ta noen av de, men det har aldri "gitt" meg noe som helst, antagelig fordi de fleste er meningsløse og alt for lette å få/utføre. Når man tvinger utvikler til å implementere trofeer:

Alle fysiske spill på Xbox 360 er faktisk nødt til å tilby 1000 «gamerscore»-poeng til spillerprofilen din fordelt ut over flere trofeer.

så må eller det er i alle fall stor sannsynlighet for at kvaliteten på trofeene vil lide, spesielt hvis dette er noe utvikler egentlig ikke bryr seg om.

Lenke til kommentar

Har aldri brydd meg noe stort om "achievements" egentlig. De gir meg som regel null niks nada av noen som helst følelse tilbake. Jeg kan for morro skyld bestemme meg for å fullføre simple achievements: "Kill/Find "x number" og jeg kun mangler under 10 stk el. Rett og slett de jeg kan fullføre på tid som ikke føles bortkastet (15 min eller mindre).

 

Jeg tar imot de achievements jeg får iløpet av "story modusen", men tenker aldri noe over det. Sjekker som regel lista 1 gang per spill for å se om det finnes noen av de tidligere nevnte "simple achievements".

 

Achievements jeg har hatt sansen for er de mer ferdighetskrevene som å klare en combo i fightingspill eller en bestemt tid i på bestemt bane i ett bilspill. Men blir aldri "obsessed" av de... gir de noen minutter prøvetid, kanskje opptil 1 time, klarer jeg de ikke så screw it. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunne vært noen egne sidequest trophies/achievements isteden for slike samle achievements, de hater jeg. Online achievements hater jeg også

 

Men utenom så bryr jeg meg litt om disse virtuelle "poengene", da kan jeg plage de nærmeste at jeg er "bedre" en de. :tease:

 

Men sånn fra achievements til trophies liker jeg trophies best pga du ser hva du har fått som vises da i bronse, sølv gull eller platina, samt level og prosent til du kommer til neste level.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Flott skrevet!

 

Achievements er noe av det verste som har blitt oppfunnet denne generasjonen, nest etter DLC. Glad jeg ikke bryr meg om dem. Når du mottar en achievement bare for å startet et spill (MW3) så vet du at formålet med dem har forlengst forlatt denne verdenen.

Lenke til kommentar

Jeg er vel kanskje moderat minus opptatt av achievments, i den forstand at jeg ikke bryr meg null, men avogtil forsøker å oppnå de. Jeg er relativt enig med artikkelforfatteren angående hva som funker og ikke funker. Feks synes jeg Fallout New Vegas har ganske ok achievments, endel av de er bare "komme videre i spillet achievments", men mange av de oppfrdrer deg faktisk til å prøve nye ting som du kanskje ikke hadde prøvd ellers. Alt for mange achievments er dog bare kjedlig grind, og endel er såpass vanskelige at jeg sjeldent gidder.

 

AtW

Lenke til kommentar
(Skrivefeil: "Spillet kan også rett og slett få en morsom tvist, som i Half-Life 2: Episode Two, hvor . Spillmekanikkene er ikke akkurat sentrert rundt å gjøre det enkelt å transportere en hagegnom, og jeg kan love deg at du aldri vil se en hagegnom igjen etterpå!")

Ops! Noe tekst datt visst ut i forbindelse med redigeringen. Dette er nå fikset. Takk for du at du sa fra.

Lenke til kommentar

Stort sett bryr jeg meg ikke om achievements, de blir stort sett en kuriositet. Men det finnes noen få unntak. Den siste achievementen jeg kan huske jeg fikk, var i går når jeg kjørte free-practice i F1 2011. Ding! You have made the achievent:"Robotic Concistency"-eller noe i den duren. Jeg hadde klart å kjøre fem runder på rad innenfor et spenn på 250 hundredeler, så vidt jeg husker. Gliste litt av den, og syntes det var en morsom achievement, et hederlig unntak fra de fleste kjedelige og relativt meningsløse achievements man finner i de fleste spill.

 

I enkelte tilfeller kunne jeg også gjerne unnvært dem, og det er i MMOs. For eksempel i WOW opplever jeg dem som hovedsakelig en irritasjon. Folk har jo nesten slutta å spille spillet som et spill, folk spiller WOW som en langvarig grind for å oppnå flest mulig achievements. Synes det er trist, og det aner meg at Blizzards motivasjon for å ha innført disse achievements, er å få folk til å bli i spillet fordi de alltid har ugjorte achievements. Trist og meningsløst, og for min egen del har jeg sluttet å søke achievements da det stort sett gir meg en sterk tomhetsfølelse, og tomhetsfølelse er vel akkurat det motsatte av hva jeg ønsker å sitte igjen med etter en god spilløkt.

Endret av Puzzlefuzz
Lenke til kommentar

Jeg liker at Achievements skal være en prestasjon. Slik som den i Bioware, der du skal klare hele spille på Hard uten å bruke èn eneste av de tankene. Jeg har ikke trurt å prøve på den enda :p Humor i Achievements er også veldig artig. i Bioshock 2, der man kan slå en statue av Andrew Ryan med en golfkølle er utrolig gøy :D

 

Samle 100 flagg som i AC1 og utover er ikke gøy. Duer i GTAIV. Tull som bare skal få spilleren til å bruke mer tid på spillet. Mulig også ufrivillig tid(i den forstand at det er dritt kjedelig).

 

Jeg liker Achievements, men kun i den forstand at du klarer noe som gjerne er vanskeligt, eller gjør noe som er humoristisk/ironisk osv.

 

 

Lenke til kommentar

Synes achievements er utrolig mosromme, og det gir merverdi til spillet etter første gangs gjennomspilling. Metroid til Gamecube spillte jeg en gang for historien, og så en gang til for å få 100% på alt av scans. Samme med WoW og SC2 der det gir litt å plundre med når du kjeder deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...