Gå til innhold

Pirate Bay ruster opp for politiraid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En må vell nesten få lov til å si at de gjør en helt utrolig jobb! Ikke bare er alle serverene skjult (FOR EVERYTHINGZZ) men også som nevnt har de flere (mest sannsynlgivis gjemte, som kan sikkert "lages" nye av med engang en går ned) pcer.

 

Støtter ikke noe særlig det de gjør, men damn de har jaggu meg gjort en god jobb ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er status ang. loven? Er det ulovlig å laste ned fra slik piratnettsteder?

 

Her er et sitat fra et

med folka bak ThePirateBay:

 

"Nettsiden tilrettelegger for ulovlig utveksling av filmer, musikk dataprogrammer og spill helt gratis og fordi brukerne laster ned fra hverandre, og ikke direkte fra siden holder The Pirate Bay seg innenfor svensk lov."

Endret av Tastatur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå når de ikke lengre har torrent-filer på piratebay, lurer jeg fælt på hva de faktisk skal ta dem for.

 

Selv da de hadde torrentfiler var det jo strengt tatt helt lovlig det de gjorde, faktisk helt utrolig at det svenske rettssystemet presterte å dømme dem.

 

Det viser bare hvor mye innflytelse og makt lobbyen til platebransjen besitter... Håper de gjør verden en tjeneste og visner hen og dør som den dinosauren de er. Jo før jo bedre, og jo færre uskyldige drar de med seg ned i avgrunnen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg satt meg veldig inn i denne saken, ei heller lovverket rundt dete, men de oppforderer og medvirker jo til ulovlig nedlastning, det bør vell være forbudt det?

 

Men når det er sagt så tviler jeg på at dette er løsningen. Blokkering og sensur på nett er jo dømt til å ikke fungere, tror nok man bør se seg rundt etter andre løsningen.

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Nå når de ikke lengre har torrent-filer på piratebay, lurer jeg fælt på hva de faktisk skal ta dem for. Selv da de hadde torrentfiler var det jo strengt tatt helt lovlig det de gjorde, faktisk helt utrolig at det svenske rettssystemet presterte å dømme dem. Det viser bare hvor mye innflytelse og makt lobbyen til platebransjen besitter... Håper de gjør verden en tjeneste og visner hen og dør som den dinosauren de er. Jo før jo bedre, og jo færre uskyldige drar de med seg ned i avgrunnen.

Piratebay har et problem, de er for pr kåte, dette gjør at de blir jaktet på, hadde de holt en litt lavere profil hadde de ikke vært lite utsatt.

 

Men er imponerende at de har klart seg, de har betydelig større lovmessige problemer en megaupload om han ikke gjorde noe dumt som å snyte på skatten. Det er viktig å være lovlydig om ale ser på deg som en skurk :o)

 

Ja det er ikke så vanskelig med fallback servere, de må imidlertid også ha fallback domener, nesten like viktig som gode advokater.

Lenke til kommentar

Piratebay har et problem, de er for pr kåte, dette gjør at de blir jaktet på, hadde de holt en litt lavere profil hadde de ikke vært lite utsatt.

 

PR kåte? Holdere lavere profil? Hva er du har drukket? De har da ikke kontroll på hva som ligger av linker på YouTube og andre nettsteder. Det er bare å google etter å laste ned noe og vips så er det en link som fører til The Pirate Bay. Det er jo brukerne som laster opp torrent filene eller nå er det jo magnet linker der. Det blir strengt tatt ikke lastet opp en dritt på TPB.

Les om BitTorrent-teknologi og slikt på Wikipedia så forstår du litt mer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Piratebay har et problem, de er for pr kåte, dette gjør at de blir jaktet på, hadde de holt en litt lavere profil hadde de ikke vært lite utsatt.

 

Jeg støtter faktisk gutta som fortsatt driver TPB , hovedsakelig fordi de hjelper til å holde åpen muligheten for fri flyt av informasjon så lenge sidene er oppe og går. Den har sine negative sider også men hovedsakelig så mener jeg det er bra at den finnes.

 

Takket være TPB og andre fildelingssider har de store selskapene måttet :

 

*Tilpasset tilgjengeligheten og utvalget av musikk og filmer på nett.

*Komme med spennende streaming tjenester som gir brukeren kontroll over det han hører på eller ser på.

*Tilby gode produkter til en forsvarlig pris.

 

De har selvsagt også sine negative sider , men det har jo selvsagt også alt annet her i livet som feks å kjøre bil (Co2 , forurensning , trafikkfare etc).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruker folk fortsatt Torrent altså ?

 

Trodde de fleste hadde fått med seg nå at det er Usenet som gjelder. Der får man full hastighet hele tiden og slipper dele med andre. Samt SSL sikkerhet som gjør at alt du laster ned blir kryptert slik at ingen kan spore opp hva du laster ned.

 

og hva er fordelen med usenet ovenfor torrents?

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Usenet var den store greia på 80tallet og inn i 90tallet, vi har gått videre siden da. Altså ærlig talt liksom, USENET av alle greier. Vedder på at du bruker Gopher istedet for wikipedia. Jeg tilhører den nye vinen.

 

Jeg gikk over til TPB og forsåvidt andre torrent sites for en del år siden, SSL og full nedlastningshastighet. Må gjerne bruke ett par minutter i verste fall (TPB) for å finne god kvalitet. Jeg foretrekker peer-to-peer så jeg holder meg unna "ftp", magnet eller torrents om du vil er overlegent. For ett par år siden begynte disse torrent-stedene å gå over til magnets, så faktisk nei folk bruker ikke torrents lengre.

 

Lukkede tjenere er svært dårlig sikkerhet, er bedre å gjemme seg bak svermen. Koster ingen ting heller. Så slipper du også å få inn en fil i 45 pakker, gud bedre det irriterer - selv om min klient auto-wrapper det så irriterer det. Hvis en fil (pakke) er korrupt så må jeg jammen laste den ned på nytt. Min BT (magnet) klient sørger for laste ned korrupte deler av en torret/magnet-fil, blir for mye mas med pakkesystemene som nzb sites er glade i.

Lenke til kommentar

Bra at de fortsetter den gode kampen. :)

 

Hvordan fungerer dette uten noen lagringsplass?

 

Network boot? Laste alt til RAM? Eller så lite lagringsplass at det ikke er nevneverdig.

 

 

Hvorfor reklamerer du for Usenet?

 

Ja, folk bruker bittorrent, og jeg er rimelig sikker på at veldig mange er fullt klar over forskjellige Usenet-providers. Jeg ser ikke fordelen Usenet har ovenfor BitTorrent.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...