Gå til innhold

Her er verdens første TLC SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har jo sett hvordan M4 taklet mange overskrivninger, så levetiden burde være grei nok.. etter 5år er nok diskene såpass utdatert at det meste er flyttet over på ny disk.

 

Riktignok synes jeg 5år er for kort levetid for en disk, men ser at mine disker blir byttet ut innen 5 år.

Lenke til kommentar

Det markedsførerne ikke forteller er at 3 bit per celle går hardt ut over levetiden sammenlignet med 2 bit per celle.

Men ssder har vel relativt god levetid i dag? Tror absolutt det er mulig at disse kan bli interessante hvis bare prisen kan bli lav nok. Er vel ikke mange som kjøper SLC disker i dag(av forbrukere).

 

Tror nok disse vil bruke Everest 2 kontrolleren og komme under Vertex 4 navnet.

Octane 2 ville vel virket mer naturlig mtp. navngivningen til dagens modeller...

Lenke til kommentar

Det markedsførerne ikke forteller er at 3 bit per celle går hardt ut over levetiden sammenlignet med 2 bit per celle.

Men ssder har vel relativt god levetid i dag?

"God nok" begynner vel å bli mindre og mindre passende(?).

Platået for "god nok" på MLC ble vel nådd for noen år siden da X-25M G2 med TRIM ble lansert?

Hvertfall slik jeg ser det, før denne kom tapte ytelsen seg relativt raskt med bruk.

 

Så lenge man får 4-5K IOPS på med lav QD og ytelse ikke taper seg over tid burde det jo holde for de fleste.

Lenke til kommentar
Det markedsførerne ikke forteller er at 3 bit per celle går hardt ut over levetiden sammenlignet med 2 bit per celle.
Men ssder har vel relativt god levetid i dag?
"God nok" begynner vel å bli mindre og mindre passende(?).
Platået for "god nok" på MLC ble vel nådd for noen år siden da X-25M G2 med TRIM ble lansert?

Hvertfall slik jeg ser det, før denne kom tapte ytelsen seg relativt raskt med bruk.

 

Så lenge man får 4-5K IOPS på med lav QD og ytelse ikke taper seg over tid burde det jo holde for de fleste.

Vi snakker om levetid, ikke degradering av ytelse.

 

EirikLF: Ja, levetiden er mer enn god nok for vanlige forbrukere, selv etter krympingen fra 34, til 22nm og sannsynligvis ennå lengre. Men jeg frykter at 30% forbedring i pris/kapasitet reduserer levetiden kanskje med så mye som 50-80%. Det er ikke noe man vil ha oppå toppen av redusert levetid på grunn av krymping. Etter hvert som kretsene og levetiden krymper vil man nok gå bort fra 3 bit per celle og senere også fra 2 bit per celle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...