Gå til innhold

Samletest: Her er de beste smartmobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her tror jeg vi alle kan se at amobil har store forklaringsproblemer. Titan får trekk for å mangle flash og minnekort støtte, men kan ikke se at de trekker iphone for akkurat samme manglene. Konklusjonen må være at de praktiserer en regel for noen og en annen for andre.

Hvis amobil skulle trukket for alle minusene på iphone, hadde den vel havnet på en 3/4 i terningkast, og amobil hadde vel blitt bannlyst av apple, hva nå enn det måtte innebære. Men tydeligvis er det såpass alvorlig at amobil rett og slett ikke tørr å gi iphone den karrakteren den fortjener...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg er enig i kritikken av minusene på iPhone...

 

1. Det er konsekvent at dersom det ikke er minnekort, får det minus på samtlige telefoner bortsett ifra iPhone.

 

2. I tillegg er også minusen for flash nevnt på WP, men ikke på iOS.

 

3. Også HDMI-utgang er nevnt på flere, og selv ikke MHL er godt nok. Apples løsning (som jeg ikke har noen idè om støtter HD/mirroring eller ikke) får ikke minus.

 

4. Tidligere pleide man også trekke for at Apple holdt deg innenfor sitt miljø. Selv om det fungerer svært bra (sies det) har det allikevel vært en minus. Det gjelder vel hele den restriktive holdninga som ligger i iPhonen... (Nå har jeg bare hatt iPod, så det kan være dette er bedre på iPhone)

 

5. Stemmestyringa får pluss, selv om den ikke er på norsk (i hvert fall ikke enda, noen som har fått det ordentlig bekreftet at det er på vei?)

 

6. Hva med Micro SIM? Er det bare jeg som synes det er noe herk? Spiller kanskje ikke så mye praktisk rolle?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6. Hva med Micro SIM? Er det bare jeg som synes det er noe herk? Spiller kanskje ikke så mye praktisk rolle?

 

Selv synes jeg Micro SIM er noe dritt. Det fører til at jeg ikke får brukt mine øvrige mobiler når jeg av en eller annen grunn har behov for de. For eksempel når jeg skal til fjells og har behov for bedre antenne enn hva min iphone kan tilby, samt jeg har behov for langt bedre holdbarhet på batteriet enn iphone. Og skulle min iphone feile, kan jeg ikke umiddelbart skifte til annen mobil for fortsatt å være på nett.

Lenke til kommentar

Her tror jeg vi alle kan se at amobil har store forklaringsproblemer. Titan får trekk for å mangle flash og minnekort støtte, men kan ikke se at de trekker iphone for akkurat samme manglene. Konklusjonen må være at de praktiserer en regel for noen og en annen for andre.

Hvis amobil skulle trukket for alle minusene på iphone, hadde den vel havnet på en 3/4 i terningkast, og amobil hadde vel blitt bannlyst av apple, hva nå enn det måtte innebære. Men tydeligvis er det såpass alvorlig at amobil rett og slett ikke tørr å gi iphone den karrakteren den fortjener...

Det er Mobilen.no sin samletest ikke Amobil.

Endret av Leseren
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg også stusset over mangel på minnekort på iphone.. Burde jo trekkes for det..!

 

Og stemmestyringa på iphone, hva er så svært med stemmestyring? Har jo en form for stemmestyring på min SGS2, men har kun prøvd den en gang eller 2. Er ikke min første telefon som har stemmestyring, og jeg har ALDRI brukt det. Forstår ikke hvorfor folk flyr i taket av stemmestyring.. Personlig syns jeg apple blåser opp dette, skulle trodd dem fant opp hjulet for 3. gang.. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om N9

 

Ingen tonekontroll i musikkspilleren (equalizer)

Støtter ikke Xvid/divX

 

Støtter Xvid/divX.

 

Du får tak i musikkspillere med EQ på Nokia Store. Har sgs2 eq i stock music appen sin, forresten?

 

Det at dere opplever den som treg kan være med at dere ikke har siste oppdatering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om N9

Ingen tonekontroll i musikkspilleren (equalizer)Støtter ikke Xvid/divX
Støtter Xvid/divX.Du får tak i musikkspillere med EQ på Nokia Store. Har sgs2 eq i stock music appen sin, forresten?Det at dere opplever den som treg kan være med at dere ikke har siste oppdatering.

 

Har en enkel EQ der du bare velger den sjangeren av musikk. Om det er noe annet er jeg ikke sikker på, bruker somregel bare spotify.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...