Gå til innhold

Sony jobber med en "ny" type TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min teori om hva de bla. kommer med:

Støtte for HDstream fra PC/mobil/tablets via wifi. Altså at TVen blir en ekstern skjerm for PCen. De fleste trådløse routere støtter hastigheter som gjør dette mulig (i teorien)allerede med minimal forsinkelse, så det er vel kun software i TVen og på PCen som må gjøres skikkelig.

Sånn jeg tenker det vil bli: Du sitter på PCen og har en program i bakgrunnen som støtter TVen. Trykk "ACTIVATE STREAM GOGOGO"-knappen og bildet vil bli sendt til TVen uten HDMIkabel. Kombiner dette med trådløs tastatur og mus, og alt er klart for some serious gaming. At det kommer begrensninger på bitrate er jo greit, men det vil jo være fett nok til at det gir SOTR fordel over konkurrenter.

Lenke til kommentar

Enig med NoiSe_NOR

 

Bra bilde, bøttevis av innganger. Eneste savnet jeg har på de fleste TVer er dedikerte knapper for å skifte kilde, hater å trykke "source" 10ganger når jeg skal hoppe fra HDMI 2 til HDMI 1. Eneste knappene jeg bruker på en TV fjernkontroll er volum+-, av og på, kilde knapp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger overhodet ikke mer enn én inngang. Det er det man har forsterker til.

Når det kommer til Sony, lager de som regel fantastiske produkter, men de ødelegger for kunden (og dermed seg selv) med tullete begrensninger, sperrer, hindringer og annet tull som gjør det vanskelig, om ikke umulig, for kunder å benytte sakene sine.

 

Sony er altfor glade i antikopi-restriksjoner til at det vil fungere for kunden, det vil igjen medføre trøbbel for kunden, som leder til dårlige anmeldelser og sviktende salg. Samt at de alltid prioriterer USA fremfor alle andre. Bare se på deres melkeku Playstation. Supert produkt. Eneste ulempe der er at produktet koster nesten halvparten i USA sammenlignet med Norge (selv om den er produsert i taiwan/kina el.), og at det amerikanske produktet er bedre enn det europeiske. Der har de Qore, NetFlix, Hulu og en eller to film/tv-serie-distributører som leverer meget gode tjenester rett til konsollen. I EU/Norge: NOPE!

Hvis man skulle prøve seg på å benytte PS3-konsollen som mediacenter i EU; Hva skjer da? Jo, først må man laste ned en ulovlig film fra nettet, for så å oppdage at konsollen er beskyttet med Cinavia (som eliminerer lyden).

 

Derfor liker jeg primært ikke Sony. Gode produkter absolutt, men de ødelegger for seg selv. Bare les etpar anmeldelser av deres siste nettbrett. God idé, dårlig gjennomført

Lenke til kommentar

enig med source-problemet trerot nevner. Det finnes produkter som har løst dette med dedikerte knapper på fjernkontroll, men det er snakk om reklame/enterprise skjermer, fra Samsung spesifikt. Finnes sikkert andre, men har ikke vært borti noen retail produkter med dette.

 

Til SmartTV fans\produsenter\whatever:

 

Get a HTPC and stop littering!

 

Til Sony:

 

Give. Us. Cheap. Large. OLED. NOW.

 

...vel, det er i alle fall lov å håpe. Kanskje DuPont får fingen ut og lar produsenter bruke dyse\print prosessene sine ASAP.

Lenke til kommentar
En TV skal etter min mening være en fin stor skjerm med haugevis av innganger, alt av nødvendig instllinger i en minimalt meny. Ikke noe trege flashy menyer, eller jalla Appstore og SMART TV greier. fokuser heller på bilde!
Er enig med deg angående bildet men ellers har jeg litt problem med tankegangen. Vi trenger hele tiden og fornye oss og TV trenger kanskje en overhaling. SMART TV er greit men fungerer ikke helt optimalt ennå

Jeg regner med Apple kommer med en skikkelig nyskapende brukervennlig TV som låser kundene til apple i bauger og kanter. Kanskje uten HDMI og noen andre kjente innganger. Kun TP-plugg, Apple Appstore, iTunes og Apples egen TV-kanal + Apple-sensurerte partner-kanaler. Selvsagt lagt opp til å fungere sømløst med andre Apple-dingser.

 

Sony er altfor glade i antikopi-restriksjoner til at det vil fungere for kunden, det vil igjen medføre trøbbel for kunden, som leder til dårlige anmeldelser og sviktende salg.

Jeg tror ikke Apple blir noe bedre på det området. Her står det definitivt mellom pest og kolera. Og det skulle ikke forundre meg om både Sony og Apple selger pest og kolera i bøtter og spann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er en viktig arena. Vi ser fortsatt mer TV enn noe annet vi gjør på, samtidig som vi mer og mer multitasker.

 

Fremtidens TV må være brukervennlig for tjenester som Hulu. Fremtidens "TV-kanaler" kan like gjerne bli å finne i nettskyen, hvor verden er mindre og landegrenser helt visket ut (skrevet litt om det her).

 

Tenk Spotify for TV-programmer, bare enda bedre og mer brukervennlig.

 

Fremtidens TV skal gjøre det mulig for meg å se siste Nytt på Nytt, Game of Thrones eller nyhetetssending akkurat nå - helst like enkelt som det er for meg å slå på NRK1.

 

I dag er det enklere å knulle en murvegg enn det er å integrere TV-apparatet med fremtidens formidlingsnettverk. That's gotta change.

Lenke til kommentar

@dotten: heh.. Det har ikke vært et teknisk problem å få til noe slikt en veldig lang stund. Problemet er at tilbyderne av TV-programmene ikke er tjent med å utvikle programmene. Eller å la folk velge på den måten.

 

Så det blir nok mange, mange år til før vi går fra å ha en mulighet med passive opptaks-løsninger lokalt, og over til streaming av programmene ala nrk nett-tv for en full kanal-pakke. For om det skjedde, da kan jo ikke Canal Digital ta seg avsindig betalt for et bilde med dårlig oppløsning lenger, for eksempel. Og det går jo ikke. En bedre tjeneste som utkonkurrerer den gamle - nei, det er farlig.

 

Bare spør Telenor om data-trafikk, for eksempel. Pur ondskap! Minst femti år til med tellerskritt, eller noe som likner, ellers går verden under! Osv. Ad perpetuum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...