Gå til innhold

Slik redder du en våt mobiltelefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan forsøke å skylle å skylle telefonen i ferskvann, men det kan være vanskelig å få bort alt saltet.
Kremt... :)Ellers bare velstand!

Ingenting i veien med dette. Komme seg raskest mulig til verksted med telefonen levert i ei bøtte vann gir de beste mulighetene for at telefonen overlever. Ellers har jeg hørt om noen som har kokt hovedkortet i vann med hell.

Saltvann er normalt sett døden for hovedkort. Ferskvann er ikke så skummelt så lenge strømmen er koblet fra.

Lenke til kommentar

iPhone-brukere faila allerede på første punkt. :)

Alikevel er det lett å unngå vannskader med en iPhone. Mistet min i vasken som var full av vann med proppen i. Den sank til buns og lå der noe sekunder før jeg fikk den opp igjen. Frisk som en fisk den dag i dag.

 

Selv ingen av de 2 fuktindikatorene på telefonen har slått ut.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

iPhone-brukere faila allerede på første punkt. :)

Alikevel er det lett å unngå vannskader med en iPhone. Mistet min i vasken som var full av vann med proppen i. Den sank til buns og lå der noe sekunder før jeg fikk den opp igjen. Frisk som en fisk den dag i dag.

 

Selv ingen av de 2 fuktindikatorene på telefonen har slått ut.

Så det er slik at alle iPhone'ene vil fungere etter noe slikt :!: :roll: ?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Som jeg sa, der var ikke mer å påpeke. :p

Jeg har allerede prøvd alle triksene som står her, og kan bekrefte at de fungerer i de fleste tilfeller.

 

Faktisk var det en laptop til foreldrene mine som fikk den verste støyten. Den ble med på en seilbåttur, og endte opp med å få en bølge plaskende over. PC-en var dau som ei sild, og ikke hadde vi garanti. Så vi plasserte den i kjelleren...

... inntil tre år senere når vi gravde den frem igjen og testa. Og joda, den levde uten et eneste problem.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lite fuktuhell med Android-mobilen min nylig.. Jeg var kanskje litt for utålmodig og slo den på for tidlig, og alt av knapper (og blitzen) blinket som et tivoli.. Da løp jeg til den søndagsåpne Bunnpris'en og kjøpte ris.. Jeg holdt mobilen midt i et litermål, og helte tørr ris oppi (for dermed å unngå å måtte presse mobilen nedi risen).. Etter et døgn neddynket i risen tok jeg sjansen på å slå den på, og den har fungert perfekt siden..

 

I <3 ris!

Lenke til kommentar

Så det er slik at alle iPhone'ene vil fungere etter noe slikt :!: :roll: ?

Ant. vil en like stor andel "iphoner" overleve dette fint som andel "androide" telefoner.

Men man kan i det minste forhindre videre ødeleggende utvikling av en vannskadet mobil ved å kunne ta ut batteriet øyeblikkelig.

 

For det har jeg klart å gjøre med min Sony Ericsson XPERIA X1 mobil det.

 

Den ble vannskadet og tok batteriet ut umiddelbart. Og per i dag så lever den mobilen helt fint. Det eneste som ikke funker 100% er selveste hardware tastaturet på den.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...